Na čele jsou španělští řidiči vozidel Nissan LEAF, kteří každý týden průměrně ujedou více než 367 km. Druzí jsou řidiči ze Švédska (339 km), třetí místo patří Velké Británii (324 km). Podle nejnovějších údajů ujedou řidiči tradičních benzínových nebo dieselových vozidel průměrně 222 km za týden.
*Hodnoty vycházejí z údajů globálního datového centra společnosti Nissan (GDC) k 30. 9. 2014 (UTC). Průměrné údaje jsou shromažďovány pouze z vozidel Nissan LEAF registrovaných do systému CarWings (jedná se přibližně o 54 % z celkového počtu prodaných vozidel). Byly použity údaje z období 1. 4. - 30. 9. 2014.
Země |
Celkový počet zaznamenaných kilometrů týdně (LEAF) | Celkový počet zaznamenaných kilometrů ročně (LEAF) |
Španělsko |
367 |
19 084 |
Švédsko |
339 |
17 628 |
Velká Británie |
324 |
16 848 |
Norsko |
317 |
16 484 |
Itálie |
305 |
15 860 |
Francie |
303 |
15 756 |
Německo |
279 |
14 508 |
Pomocí telemetrických údajů ze systému CarWings vozidel LEAF, který zaznamenává skutečné údaje o řízení, může Nissan potvrdit, že evropští řidiči Nissanu LEAF zvládají urazit 319 km týdně,* a to zcela bez emisí. Další průzkum automobilového výrobcezjistil, že 89 procent řidičů vozidel LEAF dobíjí doma během noci, čímž dosahuje cenu pouhé dvě pence (přibližně 0,73 Kč) za míli (cca 1,6 km) či méně.
Tato zjištění o chování řidičů vozidel LEAF přicházejí pouhé čtyři roky poté, co se LEAF v roce 2010 stal jedním z prvních sériově vyráběných ryzích elektromobilů. V současnosti se jedná o nejprodávanější elektromobil v historii. Po celém světě se dosud prodalo více než 150 000 vozidel LEAF, z toho 31 000 našlo své majitele v Evropě. Průzkum navazuje na úspěch Nissanu LEAF, ryzího elektromobilu, který již v celém světě celkově dosáhl působivé miliardy ujetých kilometrů.*
Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, uvedl: „Od počátku tvrdíme, že Nissan LEAF je mnohem více, než jen vozidlo do města nebo druhý vůz do domácnosti. Nyní máme k dispozici údaje, které to dokazují. Naši zákazníci nám často říkají, že Nissan LEAF kupují jako druhé vozidlo, ale nakonec jej využívají mnohem více než to první. Informace, které získáváme ze systému CarWings, to potvrzují.
Jako důvody zákazníci uvádějí, že Nissan LEAF má velmi nízkou spotřebu a náklady na údržbu. Díky jeho plynulé a téměř bezhlučné jízdě je těžké se vrátit k dieselovému nebo benzínovému vozidlu.
Velká Británie (průměr km) |
12 714 |
Francie (průměr km) |
12 699 |
Španělsko (průměr km) |
9 928 |
Itálie (průměr km) |
9 560 |
Švédsko (průměr km) |
11 660 |
Norsko (průměr km) |
12 670 |
|
|
Celkem |
69 231 |
Evropa (průměr km) |
11 539 |