Projekt společnosti ŠKODA AUTO „Za každý prodaný vůz značky ŠKODA v České republice jeden zasazený strom“ má za sebou další úspěšnou sezónu – v roce 2014 bylo ve vybraných regionech České republiky vysazeno 60.042 nových stromů, což odpovídá počtu vozů značky ŠKODA prodaných v roce 2013 na tuzemském trhu. Za osm let trvání projektu zapustilo kořeny do české země téměř půl milionu stromů.
„Každý zasazený strom je symbolem ekologické odpovědnosti značky ŠKODA a jejích zaměstnanců. Prostředí, ve kterém žijeme a pracujeme, je pro nás důležité a těší nás, že i díky tomuto projektu je zase o něco zelenější a zdravější,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast řízení lidských zdrojů Bohdan Wojnar a dodává:
„Každý strom přispívá k obnově naší krajiny a je současně i symbolem úspěchu značky ŠKODA.“ Na výsadbě se aktivně podílejí přímo zaměstnanci automobilky, pomáhají s vytipováním lokalit pro výsadbu i při samotném sázení. Vloni se do akce poprvé zapojili i učni středního odborného učiliště automobilky, kteří obnovili staré aleje ovocných stromů u cest v obci Horní Slivno. Prvně přiložili ruku k dílu i ŠKODA trainees v obci Bezno a zaměstnanci v závodu Vrchlabí. Sázelo se také ve Žďáru a v Krnsku na Mladoboleslavsku, v Kvasinách na Rychnovsku a na mnoha dalších místech. V loňském roce automobilka v tomto ekologickém projektu spolupracovala celkem s 24
obcemi a veřejně prospěšnými organizacemi ve Středočeském, Královéhradeckém, Libereckém a Ústeckém kraji. Akce „Za každý prodaný vůz ŠKODA v České republice jeden zasazený strom“ je důležitou součástí ekologických aktivit programu GreenFuture a výborně zapadá do série opatření v oblasti společenské odpovědnosti (CSR) automobilky ŠKODA na domácí půdě. Mezi klíčové pilíře zde patří dopravní bezpečnost, technické vzdělávání, péče o děti a bezbariérová mobilita, společně s programy na podporu zaměstnanců a regionů, kde má ŠKODA AUTO své výrobní závody. V těchto aktivitách společnost úzce spolupracuje s podnikovými odbory KOVO.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?