V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi byla zahájena sériová výroba nové generace modelu Škoda Fabia Combi.
ŠKODA Fabia Combi je nejoblíbenější model svého segmentu. Zcela nově vyvinutá třetí generace opět stanovuje nová měřítka, co se týče nabídky prostoru, funkčnosti a šetrnosti k životnímu prostředí. Nový design je výrazný a emocionální. Vůz navíc disponuje nejmodernějšími bezpečnostními a komfortními systémy a systémy infotainmentu z vozů vyšších tříd. Patří k nim technologie MirrorLink a rozhraní SmartGate propojující automobil s chytrým mobilním telefonem.
lednu 2015 bude nová Škoda Fabia Combi uvedena na první světové trhy. „Zahájení výroby nového modelu ŠKODA Fabia Combi je důležitým pilířem naší široké modelové ofenzívy,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. „Jako nejprodávanější vůz svého segmentu je Fabia Combi pilířem Růstové strategie ŠKODA. Díky vynikajícím parametrům a vlastnostem přináší vše, čím může nadchnout nové skupiny zákazníků,“ dodává Oeljeklaus.
Nová ŠKODA Fabia Combi přichází jen několik týdnů po zahájení prodeje nové generace modelu Fabia. Pro sériovou výrobu nové generace modelové řady Fabia prošel hlavní výrobní závod automobilky v Mladé Boleslavi rozsáhlou úpravou a modernizací. Mimo jiné zde vzniklo vysoce moderní zařízení pro konfiguraci nových asistenčních systémů.
Modernizována byla také lakovna. Nová ŠKODA Fabia Combi nabízí při kompaktních vnějších rozměrech dostatek místa až pro pět osob a jejich zavazadla. Zavazadlový prostor je s objemem 530 litrů (při sklopených zadních sedadlech 1.395 litrů) největší ve svém segmentu. Navíc je třetí generace tohoto modelu praktičtější než kdykoli předtím. Ve voze lze najít až 17 ‚Simply
Clever’-řešení, deset z nich nabízí Fabia Combi poprvé. Podstatně emocionálnější než dosud je design nového malého vozu. Stejně jako hatchback, nadchne i nová ŠKODA Fabia Combi moderním a svěžím tvaroslovím, dynamickými proporcemi i designovými prvky odvozenými ze studie ŠKODA VisionC. Precizní linie a ostré hrany svědčí o maximální kvalitě výroby a velice přesném provedení. Výrazný vzhled vozu podtrhují krystalické prvky a výrazná hra světla a stínu. Zcela nově je uspořádán i interiér. Ten je možno mnoha způsoby individualizovat.
Z vozů vyšších tříd jsou do nového modelu ŠKODA Fabia Combi převzaty inovativní bezpečnostní a komfortní systémy a systémy infotainmentu. Mezi ně patří mimo jiné i inovativní technologie MirrorLink. Ta přenáší aplikace chytrých telefonů, včetně navigace, na displej systému infotainmentu. Novinkou je také funkce SmartGate, pomocí níž lze určitá data o vozidle zobrazit ve speciálních aplikacích na chytrém telefonu a mobilně je využívat.
Nová měřítka stanovuje tento malý vůz také ve spotřebě paliva a emisích CO2. Nová Fabia Combi spotřebuje až o 17 procent méně paliva než její předchůdkyně. Nejšetrnější verzí bude od druhého pololetí 2015 nová Fabia Combi GreenLine se spotřebou pouhých 3,1 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 82 g/km. ŠKODA Fabia Combi je od roku 2000 pevnou součástí modelové palety značky ŠKODA. Do 30.11.2014 dodala automobilka svým zákazníkům více než 1,1 milionu exemplářů. ŠKODA Fabia Combi je tak nejprodávanějším modelem ve své třídě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.