Zcela nová Kia Soul EV v modelovém provedení 2015 získala ocenění Nejlepší nový vůz do města (‘Best New City Car’) od Asociace motoristických novinářů v Kanadě (AJAC). Slavnostnímu vyhlášení cen kanadské ankety Auto roku (Car of the Year) předcházelo týdenní testování označované jako TestFest, probíhající letos v říjnu u Niagarských vodopádů v Ontariu.
Hodnocení TestFest zahrnuje jízdy ‘za reálných podmínek’ na veřejných komunikacích – kde se motoristé běžně pohybují – aby údaje z testování a výsledky hlasování odpovídaly reálným potřebám potenciálních zákazníků. Výsledky vycházejí z jednotlivých bodových hodnocení od 73 motoristických novinářů, což je zárukou spravedlivého a objektivního srovnání.
Nová Kia Soul EV je výsledkem několikaletého specializovaného výzkumu a vývoje a je to zároveň první bezemisní elektromobil, jenž se objeví na trzích celého světa. Elektromobil stojí v popředí programu ‘Čisté mobility’ automobilky Kia, v jehož rámci bude Kia v příštích letech nabízet zákazníkům z celého světa stále větší počet ekologicky šetrných dopravních prostředků.
Jako vítěz kategorie se zcela nová Kia Soul EV 2015 kvalifikovala i do soutěže k získání nejvyššího titulu Kanadské auto roku 2015 (AJAC 'Canadian Car of the Year'), jenž bude vyhlášen 12. února 2015 na kanadském mezinárodním autosalonu v Torontu.
Zcela nový elektromobil Soul EV dále získal titul ‘Auto roku’ v Norsku, tedy zemi, která se pyšní celosvětově nejvyšším podílem elektromobilů na obyvatele. Kia Soul EV obdržela nejvyšší skóre z 10 přihlášených kandidátů, a to pro svůj pozoruhodný design, prostorný interiér a největší dojezd na jedno nabití ze všech testovaných elektromobilů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?