Zcela nová Kia Soul EV v modelovém provedení 2015 získala ocenění Nejlepší nový vůz do města (‘Best New City Car’) od Asociace motoristických novinářů v Kanadě (AJAC). Slavnostnímu vyhlášení cen kanadské ankety Auto roku (Car of the Year) předcházelo týdenní testování označované jako TestFest, probíhající letos v říjnu u Niagarských vodopádů v Ontariu.
Hodnocení TestFest zahrnuje jízdy ‘za reálných podmínek’ na veřejných komunikacích – kde se motoristé běžně pohybují – aby údaje z testování a výsledky hlasování odpovídaly reálným potřebám potenciálních zákazníků. Výsledky vycházejí z jednotlivých bodových hodnocení od 73 motoristických novinářů, což je zárukou spravedlivého a objektivního srovnání.
Nová Kia Soul EV je výsledkem několikaletého specializovaného výzkumu a vývoje a je to zároveň první bezemisní elektromobil, jenž se objeví na trzích celého světa. Elektromobil stojí v popředí programu ‘Čisté mobility’ automobilky Kia, v jehož rámci bude Kia v příštích letech nabízet zákazníkům z celého světa stále větší počet ekologicky šetrných dopravních prostředků.
Jako vítěz kategorie se zcela nová Kia Soul EV 2015 kvalifikovala i do soutěže k získání nejvyššího titulu Kanadské auto roku 2015 (AJAC 'Canadian Car of the Year'), jenž bude vyhlášen 12. února 2015 na kanadském mezinárodním autosalonu v Torontu.
Zcela nový elektromobil Soul EV dále získal titul ‘Auto roku’ v Norsku, tedy zemi, která se pyšní celosvětově nejvyšším podílem elektromobilů na obyvatele. Kia Soul EV obdržela nejvyšší skóre z 10 přihlášených kandidátů, a to pro svůj pozoruhodný design, prostorný interiér a největší dojezd na jedno nabití ze všech testovaných elektromobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.