Lexus NX 300h získal prestižní pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP. Dosažené výsledky ve všech testovaných kategoriích s rezervou splňují minimální požadavky na získání pěti hvězdiček, čímž se nový Lexus zařadil mezi nejbezpečnější vozy ve své třídě.
Program testování se zaměřuje na čtyři oblasti – ochranu dospělých cestujících, ochranu dětských pasažérů, ochranu chodců a od roku 2009 i na vybavení bezpečnostními asistenty. Do posledně jmenované kategorie patří funkce pro předcházení případným zraněním (nebo jejich zmírňování), jako jsou např. autonomní systémy nouzového brzdění, elektronické řízení stability vozu nebo adaptivní tempomat.
Lexus NX 300h získal 82 % za ochranu dospělých cestujících, 82 % za ochranu dětských pasažérů, 69 % za ochranu chodců a 71 % za bezpečnostní asistenční systémy.
Komisaři Euro NCAP ve svém komentáři k ochraně dospělých cestujících vyzdvihli maximální skóre, kterého NX 300h dosáhl v nárazovém testu do boční bariéry, a dále kvalitní ochranu všech kritických částí těla.
Testy zaměřené na ochranu předních cestujících a funkčnost opěrek hlavy (vč. hodnocení geometrie zadních zádržných systémů) ukázaly kvalitní ochranu před poraněním v důsledku hyperflexe krku při nárazu do vozidla zezadu.
V testech ochrany dětských pasažérů pak NX 300h dosáhl vysokého skóre za ochranu osmnáctiměsíčních i tříletých dětí; v kategorii ochrany chodců pak konstrukce nárazníku podle testů zajišťuje ‘dobrou nebo dostačující’ ochranu nohou chodců.
V kategorii bezpečnostních asistenčních systémů pak NX vykázalo ‘dobré výsledky’ zejména díky instalaci bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS), elektronického řízení stability vozu s připomínáním nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, a rovněž díky adaptivnímu tempomatu.
Přestože některé systémy nespadají do hodnocení Euro NCAP, je potřeba zmínit skutečnost, že Lexus NX 300h je dále vybaven volitelným systémem Lane Keep Assist, adaptivními světlomety s přisvěcováním do zatáček nebo systémem panoramatického sledování situace kolem vozidla (360°).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.