Lexus NX 300h získal prestižní pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP. Dosažené výsledky ve všech testovaných kategoriích s rezervou splňují minimální požadavky na získání pěti hvězdiček, čímž se nový Lexus zařadil mezi nejbezpečnější vozy ve své třídě.
Program testování se zaměřuje na čtyři oblasti – ochranu dospělých cestujících, ochranu dětských pasažérů, ochranu chodců a od roku 2009 i na vybavení bezpečnostními asistenty. Do posledně jmenované kategorie patří funkce pro předcházení případným zraněním (nebo jejich zmírňování), jako jsou např. autonomní systémy nouzového brzdění, elektronické řízení stability vozu nebo adaptivní tempomat.
Lexus NX 300h získal 82 % za ochranu dospělých cestujících, 82 % za ochranu dětských pasažérů, 69 % za ochranu chodců a 71 % za bezpečnostní asistenční systémy.
Komisaři Euro NCAP ve svém komentáři k ochraně dospělých cestujících vyzdvihli maximální skóre, kterého NX 300h dosáhl v nárazovém testu do boční bariéry, a dále kvalitní ochranu všech kritických částí těla.
Testy zaměřené na ochranu předních cestujících a funkčnost opěrek hlavy (vč. hodnocení geometrie zadních zádržných systémů) ukázaly kvalitní ochranu před poraněním v důsledku hyperflexe krku při nárazu do vozidla zezadu.
V testech ochrany dětských pasažérů pak NX 300h dosáhl vysokého skóre za ochranu osmnáctiměsíčních i tříletých dětí; v kategorii ochrany chodců pak konstrukce nárazníku podle testů zajišťuje ‘dobrou nebo dostačující’ ochranu nohou chodců.
V kategorii bezpečnostních asistenčních systémů pak NX vykázalo ‘dobré výsledky’ zejména díky instalaci bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS), elektronického řízení stability vozu s připomínáním nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, a rovněž díky adaptivnímu tempomatu.
Přestože některé systémy nespadají do hodnocení Euro NCAP, je potřeba zmínit skutečnost, že Lexus NX 300h je dále vybaven volitelným systémem Lane Keep Assist, adaptivními světlomety s přisvěcováním do zatáček nebo systémem panoramatického sledování situace kolem vozidla (360°).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.