SEAT zahájil prodej nového modelu Leon X-PERIENCE, jehož specifická výbava je zárukou radosti z jízdy na všech cestách.
Nejnovější člen mimořádně úspěšné modelové řady Leon je dokonalým parťákem pro aktivní životní styl založený na individualismu a rozmanitosti díky kombinaci emocionálního designu s nejmodernější technikou a optimálních užitných vlastností s překvapivou univerzálností, a to za ceny, které na českém trhu začínají již od 599 900 Kč. Nový SEAT Leon X-PERIENCE se tím řadí po bok ostatních modelů SEAT, které tradičně nabízejí vynikající poměr cena/výkon.
Zákazníci na českém trhu mají pro Leon X-PERIENCE na výběr čtyři kombinace motorů a převodovek. Ve všech případech je hnací síla přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Vstupní model
Leon X-PERIENCE 1.6 TDI 4WD s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí nejvyšší výkon 81 kW/110 k při průměrné spotřebě 4,8 l/100 km a jeho cena byla stanovena na 599 900 Kč.
Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4WD 110 kW/150 k s šestistupňovou mechanickou převodovkou a spotřebou 4,9 l/100 km přijde na 643 900 Kč, zatímco vrcholná verze vyladěná na 135 kW/184 k se spotřebou 5,1 l/100 km stojí 718 900 Kč a v sériové výbavě má šestistupňovou převodovku DSG. Pro příznivce zážehových motorů je připraven čtyřválec 1.8 TSI 4WD 132 kW/180 k v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG za 655 900 Kč.
Základem nového modelu Leon X-PERIENCE je Leon ST, jehož emocionální design je doplněn mnoha prvky ve stylu SUV, mezi něž patří robustní ochranné lišty na bočních prazích a kolem podběhů kol, velké otvory pro přívod vzduchu na přídi, integrované mlhové světlomety včetně funkce statických světel pro odbočování a přední spoiler s hliníkovou povrchovou úpravou.
Také záď se odlišuje specifickým nárazníkem s hliníkovou ozdobnou lištou a chromovanými koncovkami výfukové soustavy u obou nejvýkonnějších motorů. Rozšířené podběhy kol vyplňují 17“ kola s pneumatikami 205/55 R 17 a podvozek se kromě specifického nastavení vyznačuje také zvýšenou světlou výškou (+27 mm). Leon X-PERIENCE je atraktivní také svým interiérem s výjimečnou úrovní variability. Nestačí-li objem zavazadlového prostoru 587 až 1470 litrů, přijdou ke slovu podélné střešní nosiče s černou či chromovanou povrchovou úpravou.
Sériová výbava modelu Leon X-PERIENCE zahrnuje kromě výše uvedených prvků také automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, tempomat, sportovní sedadla vpředu včetně nastavitelné bederní opěrky (pro řidiče) a hliníkové prahové lišty předních dveří s logem X-PERIENCE. Nad bezpečností bdí sedm airbagů a nejmodernější asistenční systémy, od elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC, přes elektronickou uzávěrku diferenciálů obou náprav EDS a samosvorný diferenciál přední nápravy XDS, až po multikolizní brzdu. Na přání jsou k dispozici mimo jiné přední LED světlomety, adaptivní tempomat ACC se sledováním překážek před vozem Front Assist a funkcí nouzového brzdění City, systém pro rozpoznávání únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.
Tisková zpráva: Seat
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?