SEAT zahájil prodej nového modelu Leon X-PERIENCE, jehož specifická výbava je zárukou radosti z jízdy na všech cestách.
Nejnovější člen mimořádně úspěšné modelové řady Leon je dokonalým parťákem pro aktivní životní styl založený na individualismu a rozmanitosti díky kombinaci emocionálního designu s nejmodernější technikou a optimálních užitných vlastností s překvapivou univerzálností, a to za ceny, které na českém trhu začínají již od 599 900 Kč. Nový SEAT Leon X-PERIENCE se tím řadí po bok ostatních modelů SEAT, které tradičně nabízejí vynikající poměr cena/výkon.
Zákazníci na českém trhu mají pro Leon X-PERIENCE na výběr čtyři kombinace motorů a převodovek. Ve všech případech je hnací síla přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Vstupní model
Leon X-PERIENCE 1.6 TDI 4WD s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí nejvyšší výkon 81 kW/110 k při průměrné spotřebě 4,8 l/100 km a jeho cena byla stanovena na 599 900 Kč.
Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4WD 110 kW/150 k s šestistupňovou mechanickou převodovkou a spotřebou 4,9 l/100 km přijde na 643 900 Kč, zatímco vrcholná verze vyladěná na 135 kW/184 k se spotřebou 5,1 l/100 km stojí 718 900 Kč a v sériové výbavě má šestistupňovou převodovku DSG. Pro příznivce zážehových motorů je připraven čtyřválec 1.8 TSI 4WD 132 kW/180 k v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG za 655 900 Kč.
Základem nového modelu Leon X-PERIENCE je Leon ST, jehož emocionální design je doplněn mnoha prvky ve stylu SUV, mezi něž patří robustní ochranné lišty na bočních prazích a kolem podběhů kol, velké otvory pro přívod vzduchu na přídi, integrované mlhové světlomety včetně funkce statických světel pro odbočování a přední spoiler s hliníkovou povrchovou úpravou.
Také záď se odlišuje specifickým nárazníkem s hliníkovou ozdobnou lištou a chromovanými koncovkami výfukové soustavy u obou nejvýkonnějších motorů. Rozšířené podběhy kol vyplňují 17“ kola s pneumatikami 205/55 R 17 a podvozek se kromě specifického nastavení vyznačuje také zvýšenou světlou výškou (+27 mm). Leon X-PERIENCE je atraktivní také svým interiérem s výjimečnou úrovní variability. Nestačí-li objem zavazadlového prostoru 587 až 1470 litrů, přijdou ke slovu podélné střešní nosiče s černou či chromovanou povrchovou úpravou.
Sériová výbava modelu Leon X-PERIENCE zahrnuje kromě výše uvedených prvků také automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, tempomat, sportovní sedadla vpředu včetně nastavitelné bederní opěrky (pro řidiče) a hliníkové prahové lišty předních dveří s logem X-PERIENCE. Nad bezpečností bdí sedm airbagů a nejmodernější asistenční systémy, od elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC, přes elektronickou uzávěrku diferenciálů obou náprav EDS a samosvorný diferenciál přední nápravy XDS, až po multikolizní brzdu. Na přání jsou k dispozici mimo jiné přední LED světlomety, adaptivní tempomat ACC se sledováním překážek před vozem Front Assist a funkcí nouzového brzdění City, systém pro rozpoznávání únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.
Tisková zpráva: Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.