Škoda Design centrum je špičkou v oboru průmyslového designu nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu.
Jako takové se soustavně věnuje podpoře mladých talentů, z nichž ti nejlepší mohou nalézt uplatnění i v designovém studiuautomobilky Škoda. V rámci 4. ročníku mezinárodní konference Auto Design Prague 2014, zaštítilo Škoda Design centrum výběr a prezentaci nejlepšíchprojektů absolventů předních světových univerzit se zaměřením na designdopravních prostředků. Škoda Design opětovnou účastí na mezinárodní konferenci AutoDesign Prague podtrhuje velký význam designu.
Nad výstavou, která představuje automobilový design prostřednictvím předních osobností oboru, převzal záštitu Jozef Kabaň, šéfdesignér automobilky Škoda . Ten společně s dalšími významnými osobnostmi z oboru ocenil nejtalentovanějšího absolventa. Stal se jím Henri von Freyberg z univerzity v německém Pforzheimu, který odbornou porotu zaujal svým projektem sportovního vozu Bugatti natolik, že mu byla nabídnuta odborná stáž v oddělení designu Škoda Auto.
„Je úžasné vidět, co mladí lidé dokážou, když jdou za svým snem. Všechny představené práce byly výborné a jejich autorům patří velké uznání. Jsme rádi, že můžeme aktivně přispívat k rozvoji vzdělání studentů a nabídnout jim unikátní zkušenosti,“ řekl Jozef Kabaň, šéfdesigner značky Škoda. Škoda Design centrum, ve kterém pracuje přes sedmdesát designérů čtyřiceti národností, je největším designovým studiem v celé střední a východní Evropě. Studio vyvíjí design pro modely značky Škoda, které se prodávají na celém světě včetně např. čínského trhu, pro který jsou nutná četná designová specifika.
Renomé mu ale dodává také fakt, že jeho pracovníci mimo oblast automobilového designu navrhli např. trofej pro vítěze Tour de France. Mezi četná ocenění studia Škoda Design patří například Red Dot Award. Toto ocenění získala Škoda letos již posedmé a to za model Škoda Rapid Spaceback. Novodobá éra designu značky Škoda vychází ze systematického vývoje a zodpovědného přístupu a ukazuje, jak dělat velmi vkusný a čistý design. Za více než dvacet let se
Škoda z racionální volby proměnila v sebevědomou značku s promyšleným a precizním designem a jasným stylem. Klade důraz na jednoduché, ostře řezané linie a elegantní tvary. Rozvíjí přitom tradiční designové prvky značky Škoda a pokračuje v dlouhodobé snaze nabídnout jednoduchá a přitom chytrá řešení v duchu motta „Simply Clever“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.