Jak Seat Ibiza vlastně přišel ke svému jménu

, foto:
ar5 5. září 2014 09:50
Sdílej:

„Rozhodování o názvu auta je podobným procesem, jaký absolvují rodiče, když vybírají jméno pro své dítě – jméno musí být emocionálně silné a vhodné pro život,“ vysvětluje Vincenza Magliocco, vedoucí produktového marketingu pro modelovou řadu Ibiza ve společnosti SEAT.

V případě modelu SEAT Ibiza bylo jméno vybráno v 80. letech, v době boomu cestovního ruchu ve Španělsku. V rámci strategie společnosti SEAT spojovat všechny své modely se španělskými městy měl ostrov Ibiza s mladým, středomořským duchem a moderní, nenucenou imagí hodně společného s cílovou skupinou tohoto vozu.

S představením první generace modelu SEAT Ibiza začala španělská společnost SEAT „kráčet po nové cestě směrem k nezávislosti a internacionalizaci“. Proslulý ostrov Ibiza byl jako módní destinace globálního cestovního ruchu volbou, „která nejlépe ladila s požadovaným postavením nového modelu,“ vysvětluje Magliocco. Podle jejího názoru je název vozu klíčový, a z toho důvodu „by měl být snadno zapamatovatelný a měl by znít dobře ve všech jazycích“.

Oriol Iglesias, akademický ředitel ekonomického institutu ESADE, vyznává stejnou filozofii a považuje názvy za „zásadní“. Podle tohoto odborníka splňuje výběr jména Ibiza pro tento model tři základní požadavky na název produktu: „Odráží určující hodnoty identity značky; má snadnou výslovnost a dobře se pamatuje; a funguje v různých mezinárodních kontextech.“ Splnění těchto kritérií je klíčové pro společnost, jako je SEAT, která vyváží více než 80 % svých vozů a je přítomna ve více než 75 zemích.

Kromě toho je starostka Ibizy Virginia Marí přesvědčena o tom, že SEAT „dobře používá značku Ibiza“ a pomáhá tomuto jménu „překračovat hranice“. Marí tvrdí, že „hodnoty image značky SEAT Ibiza obsahují dynamický, mladistvý charakter ostrova. Tento vůz i po čtyřech generacích šíří stejné hodnoty mládí a svěžesti a i nadále udržuje esenci naší země“. Podle Marí jsou vůz i ostrov „spolehlivými a dostupnými, protože se jedná o blízkou destinaci, zaměřenou na spotřebitele/návštěvníka“.

Po 30 letech, čtyřech generacích Ibizy a přibližně 5 milionech prodaných vozech je Vincenza Magliocco přesvědčena, že výběr jména Ibiza pro tento velmi populární model „byl hitem“. „Název Ibiza stále dobře odpovídá postavení tohoto vozu na trhu, přestože se původní model postupem času vyvinul směrem k větší zralosti a imagi high-tech a vysoké kvality.“ Magliocco dokonce předpovídá, že duch jména první Ibizy z roku 1984 bude žít dál a obohacen o nové hodnoty a budoucí trendy bude i nadále ztělesněním úspěchu.

zdroj: SEAT
Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.