Jak Seat Ibiza vlastně přišel ke svému jménu

ar5, 5. září 2014, 09:50 Google+

„Rozhodování o názvu auta je podobným procesem, jaký absolvují rodiče, když vybírají jméno pro své dítě – jméno musí být emocionálně silné a vhodné pro život,“ vysvětluje Vincenza Magliocco, vedoucí produktového marketingu pro modelovou řadu Ibiza ve společnosti SEAT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

V případě modelu SEAT Ibiza bylo jméno vybráno v 80. letech, v době boomu cestovního ruchu ve Španělsku. V rámci strategie společnosti SEAT spojovat všechny své modely se španělskými městy měl ostrov Ibiza s mladým, středomořským duchem a moderní, nenucenou imagí hodně společného s cílovou skupinou tohoto vozu.

S představením první generace modelu SEAT Ibiza začala španělská společnost SEAT „kráčet po nové cestě směrem k nezávislosti a internacionalizaci“. Proslulý ostrov Ibiza byl jako módní destinace globálního cestovního ruchu volbou, „která nejlépe ladila s požadovaným postavením nového modelu,“ vysvětluje Magliocco. Podle jejího názoru je název vozu klíčový, a z toho důvodu „by měl být snadno zapamatovatelný a měl by znít dobře ve všech jazycích“.

Oriol Iglesias, akademický ředitel ekonomického institutu ESADE, vyznává stejnou filozofii a považuje názvy za „zásadní“. Podle tohoto odborníka splňuje výběr jména Ibiza pro tento model tři základní požadavky na název produktu: „Odráží určující hodnoty identity značky; má snadnou výslovnost a dobře se pamatuje; a funguje v různých mezinárodních kontextech.“ Splnění těchto kritérií je klíčové pro společnost, jako je SEAT, která vyváží více než 80 % svých vozů a je přítomna ve více než 75 zemích.

Kromě toho je starostka Ibizy Virginia Marí přesvědčena o tom, že SEAT „dobře používá značku Ibiza“ a pomáhá tomuto jménu „překračovat hranice“. Marí tvrdí, že „hodnoty image značky SEAT Ibiza obsahují dynamický, mladistvý charakter ostrova. Tento vůz i po čtyřech generacích šíří stejné hodnoty mládí a svěžesti a i nadále udržuje esenci naší země“. Podle Marí jsou vůz i ostrov „spolehlivými a dostupnými, protože se jedná o blízkou destinaci, zaměřenou na spotřebitele/návštěvníka“.

Po 30 letech, čtyřech generacích Ibizy a přibližně 5 milionech prodaných vozech je Vincenza Magliocco přesvědčena, že výběr jména Ibiza pro tento velmi populární model „byl hitem“. „Název Ibiza stále dobře odpovídá postavení tohoto vozu na trhu, přestože se původní model postupem času vyvinul směrem k větší zralosti a imagi high-tech a vysoké kvality.“ Magliocco dokonce předpovídá, že duch jména první Ibizy z roku 1984 bude žít dál a obohacen o nové hodnoty a budoucí trendy bude i nadále ztělesněním úspěchu.

zdroj: SEAT
Vytisknout

Diskuze: Jak Seat Ibiza vlastně přišel ke svému jménu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot

Peugeot Exalt - elektromotor i turbobenzín míří do Paříže

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud