Kia - staví výrobní závod v Mexiku, krok kupředu?

ar2, 28. srpna 2014, 12:21 Google+

Společnost Kia Motors Corporation dnes oznámila, že s mexickou vládou podepsala dohodu o investici do výstavby nejmodernějšího výrobního závodu v mexickém městě Monterrey, ležícím ve státu Nuevo León na severovýchodě země.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Slavnostní akce při příležitosti oficiálního podpisu dohody se uskutečnila 27. srpna (místního mexického času) v Technologickém muzeu Federální energetické komise (MUTEC) v Mexico City za účasti delegace složené z klíčových manažerů Kia Motors, které vedl Hyoung-Keun (Hank) Lee, místopředseda představenstva Kia Motors Corp., a řady hodnostářů mexické vlády, jako je např. mexický prezident Enrique Peña Nieto nebo guvernér státu Nuevo León Rodrigo Medina de la Cruz.

Zahájení výstavby mexického závodu Kia Motors je naplánováno na konec září 2014. Po dokončení v prvním pololetí 2016 se závod bude moci pochlubit roční výrobní kapacitou 300 tisíc vozů, čímž celková výrobní kapacita automobilky Kia v celosvětovém měřítku stoupne na 3,37 mil. vozů ročně (1,69 mil. vozů v domácích korejských závodech, resp. 1,68 mil. vozů v zahraničních výrobních zařízeních). V novém závodu Kia plánuje vyrábět vybrané kompaktní modely, jejichž řada bude ještě potvrzena.

Nový vysoce automatizovaný výrobní závod představuje investici Kia Motors ve výši cca 1 mld. USD a bude se nacházet v zóně o rozloze cca 500 hektarů, kde najdeme i několik dalších zařízení subdodavatelů.

Kia Motors Corporation v posledních letech patří celosvětově mezi nejrychleji rostoucí automobilové výrobce, a tak vyhodnocovala nejrůznější možnosti vstupu na nové zahraniční trhy, aby zajistila budoucí růst značky. Jako sídlo nového zahraničního závodu Kia bylo zvoleno Mexiko, u nějž se předpovídá silný nárůst poptávky po nových vozech. Zohledněna byla i skutečnost, že jde o jeden z mála zbývajících významných trhů světa, kde Kia své vozy dosud neprodává.

Založení lokálního výrobního závodu je pro úspěšný vstup korejských výrobců na mexický trh naprosto zásadní, neboť na vozy dovážené z Koreje jsou v Mexiku uvalena vysoká cla. Mexiko je kromě toho známo svojí kvalifikovanou a relativně levnou pracovní silou, stejně tak jako existencí mnoha dohod o volném obchodu (jako např. NAFTA), uzavřených přibližně se 40 zeměmi.

Kia zároveň očekává, že mexický závod díky svému strategickému umístění sehraje důležitou roli ve zlepšování globálních dodávek, které nyní Kia řeší. Díky malé vzdálenosti od USA bude společnost schopna lépe řešit současný schodek v dodávkách z důvodu mimořádného růstu značky Kia na trhu ve Spojených státech. Kia kromě toho plánuje využívat svůj závod jako základnu na podporu obchodní přítomnosti značky v celém regionu Střední a Jižní Ameriky, čímž zároveň uvolní kapacity v domácích závodech Kia, které se potýkají s vysokou poptávkou v dalších světových regionech.

 Místopředseda představenstva Kia Motors Corp. Hyoung-Keun (Hank) Lee uvedl: „Zahájení výstavby našeho prvního výrobního závodu v Mexiku nás všechny z Kia Motors naplňuje hrdostí, že tím signalizujeme novou epochu naší značky. Zde v Mexiku plánujeme vyrábět vozidla světové kvality, pyšnící se špičkovým stylistickým ztvárněním i nejmodernějšími prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, které zákazníci u vozů značky Kia již očekávají. Současně chceme významným způsobem přispět k hospodářskému růstu státu Nuevo León a budoucímu rozvoji mexického automobilového průmyslu.“

Tisková zpráva: Kia

Vytisknout

Diskuze: Kia - staví výrobní závod v Mexiku, krok kupředu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

Toyota Mirai

Německo s Norskem vybudují potrubí na přepravu vodíku

Toyota Yaris GR

Toyota znovu nejvyhledávanější automobilovou značkou

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Netýká se vás to také? Volvo svolává 107 000 aut

Hyundai

Nejprodávanější nové auto na Slovensku? Po letech zásadní změna

reklama

Doporučujeme

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type - konečně pro opravdové řidiče

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

  2. Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

  3. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  4. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  5. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  6. Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud