Nové Scirocco přijíždí k vybraným prodejcům Volkswagen v České republice s upraveným designem přídě a zádě.
Pod kapotou nového Scirocca je vyhrazeno místo nejmodernějším motorům, které jsou výkonnější a zároveň úspornější než dosud. Na českém trhu je nové Scirocco k dispozici s bohatou výbavou za atraktivní ceny od 528 900 Kč.
Příznivci sportovních vozů se konečně dočkali a u vybraných prodejců Volkswagen v České republice si mohou na vlastní kůži vyzkoušet nejnovější podobu legendárního sportovního kupé Volkswagen Scirocco, které letos slaví 40. narozeniny. Nové Scirocco zaujme nejen ještě ostřejším vzhledem, ale i vylepšenou technikou, která slibuje nezapomenutelné zážitky z jízdy. Například nové motory, čtyři zážehové TSI a jeden vznětový TDI, jsou až o 20 koní výkonnější, přestože spotřebují až o 19 procent méně paliva než dosud.
Nové Scirocco zaujme na první pohled optimalizovanými předními světlomety, které nabízejí zákazníkům volbu sériově dodávaných halogenových žárovek H7 nebo na přání nabízených xenonových výbojek včetně diod LED pro denní svícení. Zadní světlomety jsou nově osazeny diodami LED, zatímco zadní výklopné víko, pod nímž se ukrývá zavazadlový prostor o objemu 312 až 1006 litrů, se otvírá otočným logem VW. Upravený interiér, v němž trojice přídavných přístrojů připomíná první Scirocco ze 70. let, sází na nové barvy a materiály.
Nabídka na českém trhu začíná výbavovou linií Sport a motorem 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Nejdostupnější Scirocco je k dispozici již od 528 900 Kč. Ještě vyšší nároky na dynamiku uspokojí přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, nabízený ve třech výkonových stupních 132 kW (180 k), 162 kW (220 k) a 206 kW (280 k). Kompaktní kupé s těmito motory a mechanickou převodovkou stojí 594 900 Kč (Scirocco Sport se 132 kW), resp. 642 900 Kč (Scirocco Sport se 162 kW), resp. 824 900 Kč (Scirocco R s 206 kW).
Nevšední kombinaci suverénní akcelerace s extrémně nízkou spotřebou paliva (v průměru 4,2 l/100 km) nabízí vznětové Scirocco 2.0 TDI se 110 kW (150 k), jehož cena byla stanovena na 608 900 Kč. Všechny dvoulitrové motory TSI a TDI lze na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG.
Scirocco Sport je sériově vybaveno mimo jiné sportovními sedadly, kůží obšitým sportovním tříramenným volantem (adaptovanými z Golfu GTI), sportovním podvozkem se 17“ koly z lehké slitiny, stabilizačním systémem ESP s ABS, EBV, ASR, MSR a asistentem pro rozjezd do kopce, dále šesti airbagy, manuální klimatizací Climatic, rádiem RCD 310 s přehrávačem CD a 8 reproduktory, multifunkčním ukazatelem Plus, funkcí start/stop a systémem sledování tlaku vzduchu v pneumatikách.
Nekompromisní Scirocco R, které s DSG zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy, dává své výjimečné postavení najevo ještě sportovnějším vzhledem v charakteristickém stylu modelů R a bohatší výbavou, která zahrnuje navíc například 18“ kola z lehké slitiny, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, bi-xenonové světlomety, automatickou klimatizaci Climatronic, paket Světla a výhled, kůží obšitý multifunkční sportovní volant, pedály z ušlechtilé oceli a textilní koberečky.
Zákazníci si mohou nové Scirocco samozřejmě individualizovat podle svých představ. Mezi nové prvky výbavy na přání patří například vyspělý audiosystém Dynaudio Excite s výkonem 400 W, asistenční systém pro sledování slepého úhlu, který bude v nabídce později a parkovací asistent ParkAssist s automatizovaným řízením během parkovacího manévru. Nová kolekce atraktivních kol z lehké slitiny zahrnuje varianty s průměrem ráfku 17, 18 nebo 19 palců. Mezi 13 nabízenými laky karoserie figuruje pět nových odstínů.
Tisková zpráva: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.