Euro Citro je akce, na které se setkávají všechny staré vozy Citroën vyrobené od počátku značky. Akce se tradičně koná na trati závodu 24 hodin Le Mans. První ročník se konal v srpnu 2000 a od té doby byl pořádán pravidelně každé 3 roky až do roku 2009, kdy se zde sešlo 2 800 sběratelských vozů Citroën a 14 000 návštěvníků. Příští ročník se bude konat opět na trati závodu 24 hodin Le Mans od 8. do 10. srpna 2014.
Vozy účastníků budou po příjezdu na místo konání akce shromážděny na vyhrazených místech podle jednotlivých modelů.
Na účastníky čeká řada nejrůznějších aktivit:
o Velká výměnná burza s více než 150 sběrateli bude věnovaná všemu, co je spojené se značkou Citroën – budou zde k mání náhradní díly, dokumentace, miniatury…
o Dočasné muzeum představí výjimečné modely značky Citroën (plánovaná témata: Pohoda ve vozech Citroën, auta Sébastiena Loeba, díky nimž získal devět titulů mistra světa v rallye). Dále se bude konat prezentace starých užitkových vozů Citroën.
o Okružní jízdy na trati Bugatti při nízké rychlosti (přehlídka), organizované po jednotlivých modelëch.
o Přehlídka Concours d'élégance, kterou organizuje velký znalec značky Olivier de Serres v neděli ve 14:00.
o Aukční prodej vozů a předmětů značky Citroën, kterou pořádá dražitel Jack-Philippe Ruellan v sobotu ve14:00
o Slavnostní večeře pro účastníky se koná v sobotu večer. Na závěr proběhne ohňostroj.
o Taneční večery za doprovodu několika orchestrů se konají v pátek a v sobotu večer.
o Kempovací místa zdarma budou mít účastníci k dispozici od čtvrtka 7. srpna do pondělí 11. srpna ráno.
o Autoři děl věnovaných značce Citroën a autoři komiksů budou během celé akce pořádat autogramiády.
o Tři modely, které zanechaly stopu v historii značky Citroën, oslaví narozeniny během Euro Citro 2014:
80 let vozu Avant,
40 let vozu CX,
25 let vozu XM.
Organizátoři očekávají rekordní účast více než 3 000 aut.
Veškeré informace týkající se této akce jsou k dispozici na stránkách ww.eurocitro.org a na adrese info@eurocitro.org
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.