Mladá Boleslav, 20. června 2014 – 19. setkání Trainees koncernu Volkswagen se letos konalo v automobilce ŠKODA AUTO.
Téměř 140 mladých zaměstnanců koncernových značek ŠKODA, Volkswagen, Audi, Bentley, MAN, Scania a Volkswagen Financial Services se od 18. do 20. června zúčastnilo každoročního setkání, které se tentokrát konalo v Mladé Boleslavi. ŠKODA Trainee program funguje již od roku 1993 a je pevnou součástí strategické personální politiky.
„Těší nás, že mladí talentovaní lidé z koncernu Volkswagen jsou u nás v Mladé Boleslavi hosty už podruhé od roku 2008,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast HR management. „ŠKODA Trainee program je již 21 let důležitým pilířem naší dlouhodobé personální strategie. Cílený nábor vysoce kvalifikovaných mladých zaměstnanců je nezbytným předpokladem pro zajištění budoucnosti naší firmy. Absolventům vysokých škol současně otevíráme pestrou mezinárodní perspektivu v dynamicky rostoucím podniku a v jednom z vůbec nejdynamičtějších a nejvíce fascinujících odvětví,“ dodává Bohdan Wojnar.
V rámci letošního koncernového setkání Trainees proběhly nejrůznější workshopy a zajímavé přednášky na aktuální témata. Motto letošního setkání znělo: ‚Diverse Players – Strong Team’. Účastníci navíc získali informace o aktuálním vývoji ve společnosti ŠKODA AUTO. Na programu byla mimo jiné i prohlídka hlavního výrobního závodu značky ŠKODA a návštěva mladoboleslavského ŠKODA Muzea. Trainees se také sešli se členy představenstva společnosti ŠKODA AUTO.
ŠKODA Trainee program byl zahájen v roce 1993, pouhé dva roky po spojení automobilky s koncernem Volkswagen. To, co v prvním roce začalo za účasti pouhých sedmi absolventů, se v posledních dvou desetiletích rozvinulo v jeden z nejatraktivnějších a nejvšestrannějších absolventských programů v automobilovém průmyslu. V roce 2012 byl spuštěn ‚Global Trainee Programme’, který je určen zahraničním absolventům vysokých škol. Trainee program české automobilky je určen v první řadě určena absolventům ekonomických a technických oborů a trvá dvanáct měsíců. Začíná dvakrát ročně – vždy – vždy v dubnu a v září, v návaznosti na standardní termíny ukončení studia vysokoškoláků a ročně jej absolvuje 30 mladých talentů.
ŠKODA Trainee program se vyznačuje kvalifikovaným obsahem, pestrou škálou úkolů, mezinárodní orientací a cílenou přípravou na budoucí odbornou nebo manažerskou kariéru, včetně výuky jazyků a tréninku rozvoje osobnosti. Absolventi se přitom seznámí s různými oblastmi automobilky a dostávají první projektové úkoly. Součástí programu jsou až tříměsíční zahraniční pobyty a několikatýdenní praxe u jednoho z prodejců značky ŠKODA. Na začátku čeká každého praxe ve výrobě.
Díky vysoké atraktivitě se program těší rychle rostoucímu zájmu. Jen v letech 2011 až 2013 se počet zájemců ztrojnásobil. ŠKODA AUTO ostatně mezi studenty patří k nejžádanějším zaměstnavatelům. Podle výsledku nedávné ankety, pořádané agenturou Universum, by studenti technických oborů po ukončení studia nejraději pracovali ve společnosti ŠKODA AUTO. Také mezi českými studenty ekonomie je automobilka velice oblíbená: v jejich žebříčku nejoblíbenějších zaměstnavatelů se umístila na třetím místě. Ankety se účastnilo více než 10 000 studentů z 60 českých vysokých škol.
zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.