Zbrusu nový Nissan NP300 Navara představuje 12. generaci pracovitého pick-upu, který je ztělesněním tradic Nissanu spojených s dokonalostí výrobků a důvěrou v tento velmi náročný segment.
Navíc přichází s novou úrovní pohodlí a vyspělými technologiemi. Model NP300 Navara, který těží z 80letých globálních znalostí a zkušeností Nissanu v segmentu pick-upů a z legendární spolehlivosti svých předchůdců, splňuje požadavky náročných jedinců i podnikatelů.
Zbrusu nový model se pyšní vysoce konkurenceschopnou spotřebou paliva, lepší akcelerací a snazší obsluhou. Přináší také pevnější i odolnější rám karosérie a moderní, ale přesto odolní a masivní design.
Díky kombinaci vyššího výkonu hnacího ústrojí a redukce hmotnosti karosérie dosahuje nový Nissan NP300 Navara nižších celkových provozních nákladů. Mezi vnější vylepšení patří nižší střecha, větší světlost a také objemnější nákladový prostor.
Nissan NP300 Navara bude k dispozici v široké škále typů karosérie a variant hnacího ústrojí přizpůsobených požadavkům jednotlivých trhů. Bude nabízen buď s úzkou nebo širokou karosérií, s kabinou King Cab nebo Double Cab a s pohonem jedné nápravy nebo všech kol.
Cílem návrhářského týmu společnosti Nissan bylo dodat modelu NP300 Navara sportovnější a emotivnější výraz a přitom zachovat osobitý design typický pro značku Nissan. Při pohledu ze strany zaujme především plynulá silueta vozu, na níž má zásluhu vysoká podokenní linie a černě nalakovaný středový sloupek. To vše propůjčuje modelu Nissan NP300 Navara jedinečný charakter. Dveře díky dynamickému prolínání konvexního a konkávního povrchu odvážně vyjadřují energičnost a spolehlivost, což ještě podtrhují i masivní blatníky. Pro značku Nissan typický motiv ve tvaru „V" se rozpíná přes mřížku chladiče ke kapotě a k přednímu nárazníku, což vozu dodává plynulý a dynamický charakter.
K vizuální atraktivitě modelu NP300 Navara přispívá také světelná signatura ve tvaru bumerangu, kterou vytvářejí světla pro denní svícení s diodami LED a která vozu dodává nápadný a nezaměnitelný vzhled. Pomyslnou vizuální třešničkou na dortu jsou pak chromové lišty na okenní linii a směrová světla zabudovaná ve zpětných zrcátkách. Vitalitou dýchající a přitom civilizovaný charakter vozu NP300 Navara dotvářejí také jedinečné nové barvy karosérie - žlutá Savannah a bronzová Earth.
Vylepšení se dočkal i prostor v kabině a za volantem. Návrháři zde stvořili prostorově bohatě tvarovanou palubní desku, která se rozpíná od středového panelu až ke dveřím a vytváří dojem prostornosti. Návrháři navíc pojali interiér tak, aby představoval nové měřítko kvality ve svém segmentu. Zásluhu na tom mají precizně provedené přístroje a dobře padnoucí volant. Důležitou roli hraje také povrch centrálního přístrojového panelu a středové konzoly, který připomíná hliník, a v neposlední řadě precizní prošití sedadel.
Z ergonomického designu, vysoce kvalitních materiálů, snazšího nastupování i vystupování, celkové propracovanosti i lepšího výhledu cestující jasně poznají vedoucí postavení společnosti Nissan v segmentu vozů SUV. Celkově je interiér prostorný i komfortní a nabízí pohodlí tvrdě pracujícím podnikatelům i tichou relaxaci v dobře izolovaném prostoru při rodinných výletech. Výběr materiálů a důkladné zpracování, které se odráží například ve dvojitém prošití, plně vyjadřuje vysokou míru kvality a sofistikovanosti interiéru.
„Od roku 1933, kdy jsme postavili první pick-up, získaly pick-upy značky Nissan více než 14 milionů zákazníků po celém světě, kteří se na ně spoléhají při přepravě svých rodin, spolupracovníků i zboží, někdy i v těch nejtěžších podmínkách," vysvětluje Andy Palmer, ředitel společnosti Nissan pro plánování. „Pick-upy společnosti Nissan jsou často středobodem svých komunit a vyžadují proto širší spektrum schopností než takřka všechny ostatní vozy. Zkonstruovat dobrý pick-up není snadné, ale s modelem NP300 Navara jsme ke znalostem v oblasti pick-upů, které se nám podařilo shromáždit za 80 let, přidali více pohodlí a prvky inspirované vozy SUV - to vše s cílem stvořit skvělý vůz."
„Nový Nissan NP300 Navara udává nová měřítka v oblasti výkonu, odolnosti, všestrannosti a provozních nákladů; všechny tyto vlastnosti jsou pro uživatele pick-upů životně důležité," dodává Andy Palmer, ředitel společnosti Nissan pro plánování.
Přístrojová deska nabízí velké množství snadno čitelných ukazatelů a větší středovou konzolu s řadou intuitivních prvků, které lze stejně jako ovládací prvky na volantu snadno a bezpečně používat i za jízdy. Patří mezi ně přístrojové displeje TFT s vysokým rozlišením, které nabízejí například kompas či podrobnou navigaci, dále ukazatel spotřeby paliva a rádio s přehrávačem audio záznamů. Možnosti přizpůsobení poskytují řidiči pomoc v celé řadě jazyků, což platí také pro výstrahy, připomínky údržby atd.
Navzdory tomu, že nabízí pohodlný život za volantem, byl model NP300 Navara navržen a zkonstruován tak, aby snadno a s jistotou zvládal těžké náklady a usnadnil jejich nakládání i vykládání. Pevný podvozek modelu NP300 Navara byl spolu s odpružením pomocí listových per navržen tak, aby se bez problémů popasoval se zátěží intenzivního každodenního používání. Odráží tak očekávání uživatelů pick-upů po celém světě. Mezi vylepšené charakteristiky modelu NP300 Navara patří menší poloměr otáčení, který zohledňuje význam přikládaný svižnosti a manévrovatelnosti při jízdách ve městě.
Hnací ústrojí modelu NP300 Navara se pyšní lepším výkonem, sníženou spotřebou paliva a množstvím emisí. Významnou úlohu má i dynamicky řízený brzdný systém, který mu zaručuje vedoucí pozici v segmentu z hlediska výkonu. Dodávané motory byly vyvinuty tak, aby nabízely nejnižší spotřebu paliva a množství emisí ve své třídě, a přitom dosahovaly působivého výkonu i akcelerace. Model přichází na trh s vylepšenými verzemi řadových čtyřválcových vznětových motorů DOHC značky Nissan o objemu 2,5 litrů nebo se řadovým čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 2,5 litru. Nový 2,5litrový řadový čtyřválcový vznětový motor DOHC nabízí maximální výkon 140 a 120 kW při 3600 ot./min, maximální točivý moment 450 Nm a 403 Nm při 2000 ot./min a vyšší zrychlení díky turbodmychadlu s elektrickým ovládacím členem.
Spotřeba paliva se oproti předchozímu modelu snížila o 11 %.
Režim náhonu na všechna čtyři kola lze aktivovat i za jízdy. Dynamický systém řízení vozidla (VDC) pomáhá zlepšit jízdní výkon i bezpečnost v režimu s pohonem všech čtyř kol, a to ve spolupráci se systémem aktivně brzděného diferenciálu (ABLS), asistentem pro rozjezd do kopce (HSA) a asistentem pro sjíždění prudkých svahů (HDC).
Výběr převodovek pro model NP300 Navara zahrnuje sedmistupňovou automatickou a šestistupňovou manuální převodovku. Sedmistupňová automatická převodovka zajišťuje malou spotřebu paliva při nízkých rychlostech a také lepší akceleraci. Díky vyššímu počtu převodových poměrů se rozšířil rozsah rychlostí a zrychlení i řazení jsou nyní plynulejší. Šestistupňová manuální převodovka nabízí nižší spotřebu paliva od nízkých až po vysoké převodové stupně, zatímco její optimalizované dráhy při řazení zajišťují rychlé a snadné řazení rychlostních stupňů.
Souhrnně řečeno nabízí nový Nissan NP300 Navara jednotlivcům i provozovatelům vozových parků lepší produktivitu v terénu a pohodlí na silnici. Je tomu tak díky kvalitní konstruktérské práci, jejímž výsledkem je odolný rám karosérie spolu s vysoce výkonným hnacím ústrojím a výrazný design zevnitř i zvenčí, který majitelům vozu poskytuje špičkový zážitek.
„Věříme, že zbrusu nový Nissan NP300 Navara zamíří rovnou na vrchol nákupních seznamů lidí, kteří zvažují nákup pick-upu, a to na všech trzích, kde jej budeme prodávat. Spojení výrazného vzhledu, efektivního výkonu, robustnosti a odolnosti umožní majitelům vozu lepší práci i zábavu a obohatí tak jejich každodenní život. Nissan NP300 Navara navazuje na dlouhou historii pick-upů značky Nissan a stejně jako všechny modely společnosti Nissan nabídne vzrušení prostřednictvím inovací," uzavřel Andy Palmer.
zdroj: Nissan
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.