Zbrusu nový Nissan NP300 Navara představuje 12. generaci pracovitého pick-upu, který je ztělesněním tradic Nissanu spojených s dokonalostí výrobků a důvěrou v tento velmi náročný segment.
Navíc přichází s novou úrovní pohodlí a vyspělými technologiemi. Model NP300 Navara, který těží z 80letých globálních znalostí a zkušeností Nissanu v segmentu pick-upů a z legendární spolehlivosti svých předchůdců, splňuje požadavky náročných jedinců i podnikatelů.
Zbrusu nový model se pyšní vysoce konkurenceschopnou spotřebou paliva, lepší akcelerací a snazší obsluhou. Přináší také pevnější i odolnější rám karosérie a moderní, ale přesto odolní a masivní design.
Díky kombinaci vyššího výkonu hnacího ústrojí a redukce hmotnosti karosérie dosahuje nový Nissan NP300 Navara nižších celkových provozních nákladů. Mezi vnější vylepšení patří nižší střecha, větší světlost a také objemnější nákladový prostor.
Nissan NP300 Navara bude k dispozici v široké škále typů karosérie a variant hnacího ústrojí přizpůsobených požadavkům jednotlivých trhů. Bude nabízen buď s úzkou nebo širokou karosérií, s kabinou King Cab nebo Double Cab a s pohonem jedné nápravy nebo všech kol.
Cílem návrhářského týmu společnosti Nissan bylo dodat modelu NP300 Navara sportovnější a emotivnější výraz a přitom zachovat osobitý design typický pro značku Nissan. Při pohledu ze strany zaujme především plynulá silueta vozu, na níž má zásluhu vysoká podokenní linie a černě nalakovaný středový sloupek. To vše propůjčuje modelu Nissan NP300 Navara jedinečný charakter. Dveře díky dynamickému prolínání konvexního a konkávního povrchu odvážně vyjadřují energičnost a spolehlivost, což ještě podtrhují i masivní blatníky. Pro značku Nissan typický motiv ve tvaru „V" se rozpíná přes mřížku chladiče ke kapotě a k přednímu nárazníku, což vozu dodává plynulý a dynamický charakter.
K vizuální atraktivitě modelu NP300 Navara přispívá také světelná signatura ve tvaru bumerangu, kterou vytvářejí světla pro denní svícení s diodami LED a která vozu dodává nápadný a nezaměnitelný vzhled. Pomyslnou vizuální třešničkou na dortu jsou pak chromové lišty na okenní linii a směrová světla zabudovaná ve zpětných zrcátkách. Vitalitou dýchající a přitom civilizovaný charakter vozu NP300 Navara dotvářejí také jedinečné nové barvy karosérie - žlutá Savannah a bronzová Earth.
Vylepšení se dočkal i prostor v kabině a za volantem. Návrháři zde stvořili prostorově bohatě tvarovanou palubní desku, která se rozpíná od středového panelu až ke dveřím a vytváří dojem prostornosti. Návrháři navíc pojali interiér tak, aby představoval nové měřítko kvality ve svém segmentu. Zásluhu na tom mají precizně provedené přístroje a dobře padnoucí volant. Důležitou roli hraje také povrch centrálního přístrojového panelu a středové konzoly, který připomíná hliník, a v neposlední řadě precizní prošití sedadel.
Z ergonomického designu, vysoce kvalitních materiálů, snazšího nastupování i vystupování, celkové propracovanosti i lepšího výhledu cestující jasně poznají vedoucí postavení společnosti Nissan v segmentu vozů SUV. Celkově je interiér prostorný i komfortní a nabízí pohodlí tvrdě pracujícím podnikatelům i tichou relaxaci v dobře izolovaném prostoru při rodinných výletech. Výběr materiálů a důkladné zpracování, které se odráží například ve dvojitém prošití, plně vyjadřuje vysokou míru kvality a sofistikovanosti interiéru.
„Od roku 1933, kdy jsme postavili první pick-up, získaly pick-upy značky Nissan více než 14 milionů zákazníků po celém světě, kteří se na ně spoléhají při přepravě svých rodin, spolupracovníků i zboží, někdy i v těch nejtěžších podmínkách," vysvětluje Andy Palmer, ředitel společnosti Nissan pro plánování. „Pick-upy společnosti Nissan jsou často středobodem svých komunit a vyžadují proto širší spektrum schopností než takřka všechny ostatní vozy. Zkonstruovat dobrý pick-up není snadné, ale s modelem NP300 Navara jsme ke znalostem v oblasti pick-upů, které se nám podařilo shromáždit za 80 let, přidali více pohodlí a prvky inspirované vozy SUV - to vše s cílem stvořit skvělý vůz."
„Nový Nissan NP300 Navara udává nová měřítka v oblasti výkonu, odolnosti, všestrannosti a provozních nákladů; všechny tyto vlastnosti jsou pro uživatele pick-upů životně důležité," dodává Andy Palmer, ředitel společnosti Nissan pro plánování.
Přístrojová deska nabízí velké množství snadno čitelných ukazatelů a větší středovou konzolu s řadou intuitivních prvků, které lze stejně jako ovládací prvky na volantu snadno a bezpečně používat i za jízdy. Patří mezi ně přístrojové displeje TFT s vysokým rozlišením, které nabízejí například kompas či podrobnou navigaci, dále ukazatel spotřeby paliva a rádio s přehrávačem audio záznamů. Možnosti přizpůsobení poskytují řidiči pomoc v celé řadě jazyků, což platí také pro výstrahy, připomínky údržby atd.
Navzdory tomu, že nabízí pohodlný život za volantem, byl model NP300 Navara navržen a zkonstruován tak, aby snadno a s jistotou zvládal těžké náklady a usnadnil jejich nakládání i vykládání. Pevný podvozek modelu NP300 Navara byl spolu s odpružením pomocí listových per navržen tak, aby se bez problémů popasoval se zátěží intenzivního každodenního používání. Odráží tak očekávání uživatelů pick-upů po celém světě. Mezi vylepšené charakteristiky modelu NP300 Navara patří menší poloměr otáčení, který zohledňuje význam přikládaný svižnosti a manévrovatelnosti při jízdách ve městě.
Hnací ústrojí modelu NP300 Navara se pyšní lepším výkonem, sníženou spotřebou paliva a množstvím emisí. Významnou úlohu má i dynamicky řízený brzdný systém, který mu zaručuje vedoucí pozici v segmentu z hlediska výkonu. Dodávané motory byly vyvinuty tak, aby nabízely nejnižší spotřebu paliva a množství emisí ve své třídě, a přitom dosahovaly působivého výkonu i akcelerace. Model přichází na trh s vylepšenými verzemi řadových čtyřválcových vznětových motorů DOHC značky Nissan o objemu 2,5 litrů nebo se řadovým čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 2,5 litru. Nový 2,5litrový řadový čtyřválcový vznětový motor DOHC nabízí maximální výkon 140 a 120 kW při 3600 ot./min, maximální točivý moment 450 Nm a 403 Nm při 2000 ot./min a vyšší zrychlení díky turbodmychadlu s elektrickým ovládacím členem.
Spotřeba paliva se oproti předchozímu modelu snížila o 11 %.
Režim náhonu na všechna čtyři kola lze aktivovat i za jízdy. Dynamický systém řízení vozidla (VDC) pomáhá zlepšit jízdní výkon i bezpečnost v režimu s pohonem všech čtyř kol, a to ve spolupráci se systémem aktivně brzděného diferenciálu (ABLS), asistentem pro rozjezd do kopce (HSA) a asistentem pro sjíždění prudkých svahů (HDC).
Výběr převodovek pro model NP300 Navara zahrnuje sedmistupňovou automatickou a šestistupňovou manuální převodovku. Sedmistupňová automatická převodovka zajišťuje malou spotřebu paliva při nízkých rychlostech a také lepší akceleraci. Díky vyššímu počtu převodových poměrů se rozšířil rozsah rychlostí a zrychlení i řazení jsou nyní plynulejší. Šestistupňová manuální převodovka nabízí nižší spotřebu paliva od nízkých až po vysoké převodové stupně, zatímco její optimalizované dráhy při řazení zajišťují rychlé a snadné řazení rychlostních stupňů.
Souhrnně řečeno nabízí nový Nissan NP300 Navara jednotlivcům i provozovatelům vozových parků lepší produktivitu v terénu a pohodlí na silnici. Je tomu tak díky kvalitní konstruktérské práci, jejímž výsledkem je odolný rám karosérie spolu s vysoce výkonným hnacím ústrojím a výrazný design zevnitř i zvenčí, který majitelům vozu poskytuje špičkový zážitek.
„Věříme, že zbrusu nový Nissan NP300 Navara zamíří rovnou na vrchol nákupních seznamů lidí, kteří zvažují nákup pick-upu, a to na všech trzích, kde jej budeme prodávat. Spojení výrazného vzhledu, efektivního výkonu, robustnosti a odolnosti umožní majitelům vozu lepší práci i zábavu a obohatí tak jejich každodenní život. Nissan NP300 Navara navazuje na dlouhou historii pick-upů značky Nissan a stejně jako všechny modely společnosti Nissan nabídne vzrušení prostřednictvím inovací," uzavřel Andy Palmer.
zdroj: Nissan
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?