Zbrusu nový Nissan NP300 Navara představuje 12. generaci pracovitého pick-upu, který je ztělesněním tradic Nissanu spojených s dokonalostí výrobků a důvěrou v tento velmi náročný segment.
Navíc přichází s novou úrovní pohodlí a vyspělými technologiemi. Model NP300 Navara, který těží z 80letých globálních znalostí a zkušeností Nissanu v segmentu pick-upů a z legendární spolehlivosti svých předchůdců, splňuje požadavky náročných jedinců i podnikatelů.
Zbrusu nový model se pyšní vysoce konkurenceschopnou spotřebou paliva, lepší akcelerací a snazší obsluhou. Přináší také pevnější i odolnější rám karosérie a moderní, ale přesto odolní a masivní design.
Díky kombinaci vyššího výkonu hnacího ústrojí a redukce hmotnosti karosérie dosahuje nový Nissan NP300 Navara nižších celkových provozních nákladů. Mezi vnější vylepšení patří nižší střecha, větší světlost a také objemnější nákladový prostor.
Nissan NP300 Navara bude k dispozici v široké škále typů karosérie a variant hnacího ústrojí přizpůsobených požadavkům jednotlivých trhů. Bude nabízen buď s úzkou nebo širokou karosérií, s kabinou King Cab nebo Double Cab a s pohonem jedné nápravy nebo všech kol.
Cílem návrhářského týmu společnosti Nissan bylo dodat modelu NP300 Navara sportovnější a emotivnější výraz a přitom zachovat osobitý design typický pro značku Nissan. Při pohledu ze strany zaujme především plynulá silueta vozu, na níž má zásluhu vysoká podokenní linie a černě nalakovaný středový sloupek. To vše propůjčuje modelu Nissan NP300 Navara jedinečný charakter. Dveře díky dynamickému prolínání konvexního a konkávního povrchu odvážně vyjadřují energičnost a spolehlivost, což ještě podtrhují i masivní blatníky. Pro značku Nissan typický motiv ve tvaru „V" se rozpíná přes mřížku chladiče ke kapotě a k přednímu nárazníku, což vozu dodává plynulý a dynamický charakter.
K vizuální atraktivitě modelu NP300 Navara přispívá také světelná signatura ve tvaru bumerangu, kterou vytvářejí světla pro denní svícení s diodami LED a která vozu dodává nápadný a nezaměnitelný vzhled. Pomyslnou vizuální třešničkou na dortu jsou pak chromové lišty na okenní linii a směrová světla zabudovaná ve zpětných zrcátkách. Vitalitou dýchající a přitom civilizovaný charakter vozu NP300 Navara dotvářejí také jedinečné nové barvy karosérie - žlutá Savannah a bronzová Earth.
Vylepšení se dočkal i prostor v kabině a za volantem. Návrháři zde stvořili prostorově bohatě tvarovanou palubní desku, která se rozpíná od středového panelu až ke dveřím a vytváří dojem prostornosti. Návrháři navíc pojali interiér tak, aby představoval nové měřítko kvality ve svém segmentu. Zásluhu na tom mají precizně provedené přístroje a dobře padnoucí volant. Důležitou roli hraje také povrch centrálního přístrojového panelu a středové konzoly, který připomíná hliník, a v neposlední řadě precizní prošití sedadel.
Z ergonomického designu, vysoce kvalitních materiálů, snazšího nastupování i vystupování, celkové propracovanosti i lepšího výhledu cestující jasně poznají vedoucí postavení společnosti Nissan v segmentu vozů SUV. Celkově je interiér prostorný i komfortní a nabízí pohodlí tvrdě pracujícím podnikatelům i tichou relaxaci v dobře izolovaném prostoru při rodinných výletech. Výběr materiálů a důkladné zpracování, které se odráží například ve dvojitém prošití, plně vyjadřuje vysokou míru kvality a sofistikovanosti interiéru.
„Od roku 1933, kdy jsme postavili první pick-up, získaly pick-upy značky Nissan více než 14 milionů zákazníků po celém světě, kteří se na ně spoléhají při přepravě svých rodin, spolupracovníků i zboží, někdy i v těch nejtěžších podmínkách," vysvětluje Andy Palmer, ředitel společnosti Nissan pro plánování. „Pick-upy společnosti Nissan jsou často středobodem svých komunit a vyžadují proto širší spektrum schopností než takřka všechny ostatní vozy. Zkonstruovat dobrý pick-up není snadné, ale s modelem NP300 Navara jsme ke znalostem v oblasti pick-upů, které se nám podařilo shromáždit za 80 let, přidali více pohodlí a prvky inspirované vozy SUV - to vše s cílem stvořit skvělý vůz."
„Nový Nissan NP300 Navara udává nová měřítka v oblasti výkonu, odolnosti, všestrannosti a provozních nákladů; všechny tyto vlastnosti jsou pro uživatele pick-upů životně důležité," dodává Andy Palmer, ředitel společnosti Nissan pro plánování.
Přístrojová deska nabízí velké množství snadno čitelných ukazatelů a větší středovou konzolu s řadou intuitivních prvků, které lze stejně jako ovládací prvky na volantu snadno a bezpečně používat i za jízdy. Patří mezi ně přístrojové displeje TFT s vysokým rozlišením, které nabízejí například kompas či podrobnou navigaci, dále ukazatel spotřeby paliva a rádio s přehrávačem audio záznamů. Možnosti přizpůsobení poskytují řidiči pomoc v celé řadě jazyků, což platí také pro výstrahy, připomínky údržby atd.
Navzdory tomu, že nabízí pohodlný život za volantem, byl model NP300 Navara navržen a zkonstruován tak, aby snadno a s jistotou zvládal těžké náklady a usnadnil jejich nakládání i vykládání. Pevný podvozek modelu NP300 Navara byl spolu s odpružením pomocí listových per navržen tak, aby se bez problémů popasoval se zátěží intenzivního každodenního používání. Odráží tak očekávání uživatelů pick-upů po celém světě. Mezi vylepšené charakteristiky modelu NP300 Navara patří menší poloměr otáčení, který zohledňuje význam přikládaný svižnosti a manévrovatelnosti při jízdách ve městě.
Hnací ústrojí modelu NP300 Navara se pyšní lepším výkonem, sníženou spotřebou paliva a množstvím emisí. Významnou úlohu má i dynamicky řízený brzdný systém, který mu zaručuje vedoucí pozici v segmentu z hlediska výkonu. Dodávané motory byly vyvinuty tak, aby nabízely nejnižší spotřebu paliva a množství emisí ve své třídě, a přitom dosahovaly působivého výkonu i akcelerace. Model přichází na trh s vylepšenými verzemi řadových čtyřválcových vznětových motorů DOHC značky Nissan o objemu 2,5 litrů nebo se řadovým čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 2,5 litru. Nový 2,5litrový řadový čtyřválcový vznětový motor DOHC nabízí maximální výkon 140 a 120 kW při 3600 ot./min, maximální točivý moment 450 Nm a 403 Nm při 2000 ot./min a vyšší zrychlení díky turbodmychadlu s elektrickým ovládacím členem.
Spotřeba paliva se oproti předchozímu modelu snížila o 11 %.
Režim náhonu na všechna čtyři kola lze aktivovat i za jízdy. Dynamický systém řízení vozidla (VDC) pomáhá zlepšit jízdní výkon i bezpečnost v režimu s pohonem všech čtyř kol, a to ve spolupráci se systémem aktivně brzděného diferenciálu (ABLS), asistentem pro rozjezd do kopce (HSA) a asistentem pro sjíždění prudkých svahů (HDC).
Výběr převodovek pro model NP300 Navara zahrnuje sedmistupňovou automatickou a šestistupňovou manuální převodovku. Sedmistupňová automatická převodovka zajišťuje malou spotřebu paliva při nízkých rychlostech a také lepší akceleraci. Díky vyššímu počtu převodových poměrů se rozšířil rozsah rychlostí a zrychlení i řazení jsou nyní plynulejší. Šestistupňová manuální převodovka nabízí nižší spotřebu paliva od nízkých až po vysoké převodové stupně, zatímco její optimalizované dráhy při řazení zajišťují rychlé a snadné řazení rychlostních stupňů.
Souhrnně řečeno nabízí nový Nissan NP300 Navara jednotlivcům i provozovatelům vozových parků lepší produktivitu v terénu a pohodlí na silnici. Je tomu tak díky kvalitní konstruktérské práci, jejímž výsledkem je odolný rám karosérie spolu s vysoce výkonným hnacím ústrojím a výrazný design zevnitř i zvenčí, který majitelům vozu poskytuje špičkový zážitek.
„Věříme, že zbrusu nový Nissan NP300 Navara zamíří rovnou na vrchol nákupních seznamů lidí, kteří zvažují nákup pick-upu, a to na všech trzích, kde jej budeme prodávat. Spojení výrazného vzhledu, efektivního výkonu, robustnosti a odolnosti umožní majitelům vozu lepší práci i zábavu a obohatí tak jejich každodenní život. Nissan NP300 Navara navazuje na dlouhou historii pick-upů značky Nissan a stejně jako všechny modely společnosti Nissan nabídne vzrušení prostřednictvím inovací," uzavřel Andy Palmer.
zdroj: Nissan
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.