Nová čínská továrna DPCA Wuhan 3 vyrobila po pouhých deseti měsících od svého uvedení do provozu dne 28. května 2014 své 100.000 auto, Peugeot 2008.
V továrně Wuhan 3 se nyní vyrábí 3 modely, nový Citroën C-Elysée a vozy Peugeot 301 a 2008. V nejbližší době bude spuštěna výroba 4. vozu. Továrna dosáhne během června svého potenciálu výroby 44 aut za hodinu během 2 směn.
Podíl DPCA na trhu činil v květnu více než 60 000 vozů a odhaduje se na více než 4,5 %, což je 0,6 % více než v květnu 2013. Podíl DPCA na trhu činí za 5 měsíců letošního roku 4,2 %, prodeje přesáhly 285 000 kusů.
Za vynikajícími výsledky DPCA v květnu stojí výkonnost Dongfeng Citroën, která je vyšší než výkonnost trhu (+15 %) a výrazný nárůst podílu DongFeng Peugeot (+47 %). Výkonnost DF Citroën je stejně jako v předchozích měsících výsledkem úspěchu vozu nový C-Elysée (7 700 dodaných vozů) a dobrého postavení vozu C-Quatre (8 100 dodaných vozů).
V případě DF Peugeot zaznamenává růst celá řada, vozů 308 bylo dodáno již 8 000 kusů, vozu 3008 již 6 100 kusů, vozu 301 již 6 000 kusů a vozu 2008, který byl na trh uveden 17. dubna, již 3 500 kusů. Tyto výsledky potvrzují výraznou dynamiku růstu DPCA i prognózy prodejů pro rok 2014, jež by měly překročit oznámený cíl 650 000 vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?