Nová čínská továrna DPCA Wuhan 3 vyrobila po pouhých deseti měsících od svého uvedení do provozu dne 28. května 2014 své 100.000 auto, Peugeot 2008.
V továrně Wuhan 3 se nyní vyrábí 3 modely, nový Citroën C-Elysée a vozy Peugeot 301 a 2008. V nejbližší době bude spuštěna výroba 4. vozu. Továrna dosáhne během června svého potenciálu výroby 44 aut za hodinu během 2 směn.
Podíl DPCA na trhu činil v květnu více než 60 000 vozů a odhaduje se na více než 4,5 %, což je 0,6 % více než v květnu 2013. Podíl DPCA na trhu činí za 5 měsíců letošního roku 4,2 %, prodeje přesáhly 285 000 kusů.
Za vynikajícími výsledky DPCA v květnu stojí výkonnost Dongfeng Citroën, která je vyšší než výkonnost trhu (+15 %) a výrazný nárůst podílu DongFeng Peugeot (+47 %). Výkonnost DF Citroën je stejně jako v předchozích měsících výsledkem úspěchu vozu nový C-Elysée (7 700 dodaných vozů) a dobrého postavení vozu C-Quatre (8 100 dodaných vozů).
V případě DF Peugeot zaznamenává růst celá řada, vozů 308 bylo dodáno již 8 000 kusů, vozu 3008 již 6 100 kusů, vozu 301 již 6 000 kusů a vozu 2008, který byl na trh uveden 17. dubna, již 3 500 kusů. Tyto výsledky potvrzují výraznou dynamiku růstu DPCA i prognózy prodejů pro rok 2014, jež by měly překročit oznámený cíl 650 000 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.