Kia Sportage triumfovala v letošní německé studii J.D. Power zaměřené na spokojenost majitelů vozů (Vehicle Ownership Satisfaction Study™) a získala nejvyšší možné ocenění v konkurencí nabité kategorii ‘kompaktních SUV’. Ve studii, která hodnotí vozy a automobilky na německém trhu na základě celkové spokojenosti majitelů, najdeme i řadu dalších modelů značky Kia – včetně oblíbených modelů cee’d a Rio – a Kia se vůbec poprvé dostává do desítky nejlepších výrobců.
V rámci studie bylo dotázáno více než 18 000 řidičů v Německu prostřednictvím velmi podrobného online dotazníku zaměřeného na úroveň spokojenosti majitelů s jejich vozidly. Řidiči hodnotili kvalitu, spolehlivost, atraktivitu a provozní náklady svých vozidel.
Podle studie je Sportage s výsledným skóre 83,6 % nejlépe hodnoceným kompaktním SUV v očích majitelů a šestým nejvíce uspokojivým modelem celkově. Majitelé však z pohledu spokojenosti vysoce hodnotili i model cee’d (druhý v kategorii ‘kompaktů’, skóre 81,2 %), Rio (třetí v kategorii ‘malý vůz’, skóre 81,3 %) a Venga (čtvrtý v kategorii ‘malá MPV’, skóre 77,4 %).
V celkovém žebříčku hodnocení automobilek se Kia vyšplhala na 10. místo, tj. o pět míst výše než v roce 2013, kdy však též vystoupala ze 17. pozice dosažené roku 2012, což dokládá, že značka v úrovni spokojenosti majitelů vykazuje dlouhodobé zlepšování.
Sportage je v Evropě nejprodávanějším modelem značky Kia; v roce 2013 se zde prodalo 89 553 vozů s tímto označením, což představuje meziroční nárůst o 10,5 %, přičemž v České republice si tento model zakoupilo na 1 590 zákazníků.
Na evropských trzích včetně České republiky se počátkem tohoto roku objevila modernizovaná Kia Sportage, která v prodejích úspěšně navazuje na svého předchůdce.
Zdroj: tisková zpráva Kia
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?