S rekordním prodejem 10,13 miliónů vozidel uzavřela společnost Toyota Motor Corporation (TMC) 31. března uplynulý obchodní rok 2013/2014.
Celosvětový prodej vzrostl na novou rekordní hodnotu
• obchodní rok skončil s 10,13 milióny prodaných vozů
• Nárůst 4,5 % oproti předchozímu roku
• Silné první čtvrtletí s nárůstem 6,3 %
Oproti předchozímu roku mohl japonský automobilový koncern zvýšit svůj celosvětový prodej o 4,5 % a tím poprvé v historii automobilky překročil hranici deseti miliónů prodaných jednotek během jednoho roku.
S novou rekordní hodnotou dosáhla Toyota navíc ještě před uplynutím roční lhůty cíle, stanoveného pro obchodní rok 2013/2014. Zatímco TMC dosáhla se značkami Toyota a Lexus v období od 1. dubna 2013 do 31. března 2014 zvýšení o 4,2 % na novou rekordní hodnotu 9,05 milionů prodaných jednotek, zaznamenala také značka Daihatsu rekordní výsledek 913 000 vozidel, nárůst 7,1 % oproti předchozímu roku. Značka užitkových vozů Hino prodala 166 000 vozů - nárůst o 7,5 % ve srovnání s předchozím rokem a také nový prodejní rekord.
V prvním čtvrtletí roku 2014 prodala Toyota na celém světě 2,58 milionů vozidel. To odpovídá přírůstku 6,3 % oproti stejnému čtvrtletí předchozího roku. Také v kalendářním roce 2014 počítá japonský výrobce automobilů s překročením deseti milionové hranice: Prodej značek Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino by měl ve srovnání s rokem 2013 stoupnout o čtyři procenta na 10,32 milionů jednotek.
zdroj: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.