SEAT bude mít poprvé ve své produktové nabídce kompaktní SUV (Sport Utility Vehicle) po téměř dvouleté práci na designu a vývoji. Prodej nového modelu bude zahájen v roce 2016.
„Je to skvělá zpráva, protože SEAT vstupuje do nové oblasti, do jednoho z největších a nejrychleji rostoucích segmentů na světě,“ prohlásil dnes předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann na tiskové konferenci u příležitosti prezentace hospodářských výsledků za loňský rok. Jak dodal, „Toto SUV je důležitým pilířem budoucí strategie naší společnosti a významným krokem na cestě k trvale udržitelné ziskovosti.“
Rozhodnutí o zařazení SUV do nabídky je jasným signálem, který potvrzuje důležitost španělské značky pro koncern Volkswagen. Nový model znamená vstup do rostoucího segmentu, který jen v Evropě představuje jeden milion prodaných vozů za rok. Je to trh, který v uplynulých letech vzrostl o více než 40 %, a jeho růst bude pokračovat i v budoucnosti. Kromě toho budoucí uvedení nového modelu na trh naznačuje další rozšiřování produktové řady značky SEAT, která bude díky tomu schopna udržet současný pozitivní trend vývoje svého prodeje i po úspěšném uvedení nové rodiny modelů Leon, která po celé Evropě získala bezpočet různých ocenění.
Nové SUV bude vyvinuto v Technickém středisku SEAT v Martorellu, které je v jižní Evropě jedinečné a v němž pracuje více než 900 inženýrů na inovativních řešeních pro budoucí mobilitu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?