Trojitý triumf značky ŠKODA v české čtenářské anketě Nejlepší auta 2014: modely ŠKODA Citigo, nová ŠKODA Octavia a kompaktní SUV ŠKODA Yeti zvítězily ve svých kategoriích. Skvělý výsledek opět potvrzuje vysokou atraktivitu modelové palety značky ŠKODA.
Anketa ‚Nejlepší auta’ patří na národní a mezinárodní úrovni mezi nejprestižnější automobilová ocenění. Anketu pořádá vydavatelství ‚Motor Presse Stuttgart’. Na volbě nejlepších automobilů roku 2014 se podílelo celkem 210 000 čtenářů titulů, vydávaných vydavatelstvím ‚Motor Presse Stuttgart’ v řadě zemí, mezi nimi také v Číně. V České republice hlasovalo 2453 respondentů, kteří volili mezi vozy deseti kategorií – od mini vozů až po luxusní automobily. České kolo hlasování se letos konalo už podvacáté.
Již podruhé za sebou vyhrála ŠKODA Citigo v kategorii ‚minivozy do 210 000 Kč’. ŠKODA Citigo obdržela 25,7 % všech odevzdaných hlasů. Tento chytrý městský vůz, který je v třídveřové i pětidveřové verzi na trhu úspěšný od konce roku 2011, zaujme velkorysými hodnotami vnitřního prostoru, vysokou funkčností, vtipnými detaily výbavy, nízkou spotřebou a vysokou úrovní bezpečnosti. Vedle pohonu na benzin nabízí Citigo také ekologickou alternativu v podobě motoru na stlačený zemní plyn (CNG). V letošním roce pak paletu nejmenšího modelu značky ŠKODA rozšíří dynamická varianta Monte Carlo. Na domácím, českém trhu model Citigo nastartoval prodeje v segmentu minivozů. V roce 2013 činil jeho podíl registrací ve třídě 53,4 procent, během prvních dvou měsíců roku 2014 pak dokonce 54,6 procent.
Jasného vítězství v kategorii ‚nižší střední třída do 340 000 Kč’ dosáhla nová ŠKODA Octavia, pro kterou hlasovalo 35,0 % procent čtenářů. Třetí generace modelu Octavia se ukázala být trefou do černého. Počet dodávek modelu Octavia zákazníkům v České republice za první dva měsíce roku 2014 vzrostl o 13,4 procent.
Triumf v anketě ‚Nejlepší auta roku 2014’ uzavírá ŠKODA Yeti vítězstvím v kategorii ‚Terénních automobilů do 650 000 Kč’. ŠKODA Yeti byla v roce 2013 kompletně přepracována. Poprvé je tento vůz v nabídce ve dvou variantách: jako elegantní a stylová ŠKODA Yeti do města a jako dobrodružněji laděná ŠKODA Yeti Outdoor do terénu.
„Naše trojité vítězství na domácím trhu značky potvrdilo sílu naší modelové palety,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Volba vozu ŠKODA vždy znamená ‚kousek auta navíc’ a nabízí dostatek prostoru, vysokou funkčnost, chytré detaily, moderní techniku, příznivé hodnoty spotřeby a nadčasový design při vynikajícím poměru ceny a užitné hodnoty. Výsledek hlasování v anketě ‚Nejlepší auta’ ukazuje, že tato jedinečná kombinace se u veřejnosti těší velké oblibě,“ dodává Luboš Vlček.