Na vůz Škoda Roomster se lze i po mnoha tisících kilometrech spolehnout. Dokládají to výsledky aktuálního hodnocení stavu ojetých vozů DEKRA pro rok 2014.
Univerzální automobil značky Škoda zvítězil ve třídě malých MPV s nejnižším počtem závad ze všech kontrolovaných vozů, a to jak v kategorii do 50 000 ujetých kilometrů, tak v kategorii do 100 000 ujetých kilometrů. Vítězství modelu Škoda Roomster v segmentu „malých MPV“ vychází z reálných výsledků technických kontrol německé odborné organizace DEKRA.
Pro sestavení každoročně vydávané zprávy DEKRA vyhodnocuje výsledky 15 milionů technických prohlídek z období posledních dvou let. Organizace přitom vyfiltruje informace o závadách, které jsou pro hodnocení ojetých vozů relevantní, a vytvoří z nich index závad DEKRA DMI. Hodnotí se vozy z devíti různých segmentů, od malých vozů až po lehké užitkové vozy. V letošním roce byla nově zavedena kategorie „malá MPV“, ve které Škoda Roomster s přehledem zvítězila. „Tento úspěch potvrzuje, že Roomster i po tisících ujetých kilometrech přesvědčuje typickými přednostmi vozů značky Škoda. Nabízí vynikající poměr ceny a užitné hodnoty
a profituje ze známé vysoké kvality vozů této značky,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika. „V podobě modelu Roomster nabízíme zákazníkům mimořádně spolehlivý, všestranný a prostorný vůz, který obohacuje jejich každodenní život.“
Ve zprávě o stavu ojetých vozů DEKRA se Škoda Roomster v kategorii „malých MPV“ umístila na prvním místě hned dvakrát. Praktický pětidveřový automobil se osvědčil v hodnocení vozů do 50 000 ujetých kilometrů, ale bodoval i v kategorii od 50 001 do 100 000 kilometrů jako vůz s nejnižším počtem relevantních závad. Již dříve byl přitom Roomster v Německu oceněn jako vůz s nejvyšší zůstatkovou hodnotou v kategorii minivanů v anketě pořádané magazínem Focus online a organizací bähr&fess forecasts.
Dle jejich hodnocení je Roomster ve své kategorii vozem s nejnižší ztrátou hodnoty, posuzována byla verze 1,2 TSI Active.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.