Nová Škoda Octavia je v České republice i na zahraničních trzích trefou do černého. Nejnovějším důkazem je jasné vítězství v hlasování veřejnosti v rámci ankety ‚Auto roku 2014’. Škoda Octavia získala ze všech 37 zúčastněných vozů nejvíce hlasů.
Tento špičkový výsledek je pokračováním řady národních a mezinárodních ocenění, které tento nový model dosud získal. Octavia byla nominována do finále ankety ‚Car of the Year 2014’ a v loňském roce vyhrála řadu renomovaných cen, mimo jiné v Německu, Rusku a ve Švýcarsku. Nejčerstvějším přírůstkem do plejády ocenění modelu Octavia třetí generace je zisk titulu ‚Auto roku’ ve Slovinsku.
„Nová Octavia je srdcem značky Škoda,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Náš nejdůležitější model se dočkal fantastického přijetí, a to jak ze strany zákazníků, tak ze strany odborných médií. Dokládá to řada ocenění a skvělý výsledek v hlasování veřejnosti v rámci ankety ‚Auto roku’, stejně jako skvělé prodejní výsledky v uplynulých měsících. Prodeje překonávají naše očekávání,“ dodává. V Evropě je nový bestseller na trhu zastoupen ve čtyřech variantách: jako Octavia, Octavia Combi a Octavia Combi 4x4 i jako sportovní Octavia RS. Další varianta bude následovat v letošním roce.
V anketě ‚Auto roku’ – nejdůležitější automobilové anketě v České republice – zvolili hlasující model Škoda Octavia vítězem v kategorii nižší střední třída. V hlasování veřejnosti (na www.autoroku.cz), kterého se zúčastnilo celkem 35.000 hlasujících,získala Octavia ze všech zúčastněných vozů nejvíce hlasů. Anketu ‚Auto roku’ pořádají Svaz automobilového průmyslu (AutoSAP), Klub motoristických novinářů (KMN) a Klub automobilových publicistů (KMP), spolu se Svazem dovozců automobilů (SDA). Vedle hlasování veřejnosti probíhá v rámci ankety Auto roku v ČR také volba odborné poroty, kterou tvoří 31 motoristických novinářů. Finální verdikt novinářské ankety, který určívítěze z pěti finalistů, bude zveřejněn 20. ledna 2014.
Také za hranicemi České republiky sbírá nová Octavia průběžně renomovaná ocenění. V Německu, na největším evropském a v celosvětovém měřítku druhém největším trhu značky Škoda, získal tento kompaktní vůz v minulém roce důležitá ocenění. Čtenáři časopisu ‚AutoStraßenverkehr’ a ‚Eltern’ zvolili Octavii ‚Rodinným autem roku’. Octavii si oblíbili také fleetoví zákazníci v Německu, což dokazují ceny, jako ‚Flotten-Award’, Firemní Auto roku’ nebo ‚Šéfovské kombi roku’. Model Octavia RS navíc čtenáři časopisu ‚Auto Bild Sportscars’ zvolili nejsportovnějším sériovým modelem roku 2013. V Rusku, třetím nejsilnějším trhu české automobilky, zvolili čtenáři časopisu ‚Za Rulem’ model Octavia za vítěze v kategorii ‚Nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty’. A ve Švýcarsku obsadila Octavia skvělé druhé místo v anketě ‚Nejoblíbenější auto Švýcarů’, pořádané titulem ‚Schweizer Illustrierte’.
V této anketě respondenti vybírali z 37 automobilových novinek. Nejnovějším přírůstkem do plejády ocenění modelu Octavia třetí generace je zisk titulu ‚Auto roku’ ve Slovinsku. Škoda Octavia přesvědčivě zvítězila v 22. ročníku slovinské ankety ‚Auto roku’ o nejlepší vůz, v silné konkurenci ostatních novinek uvedených na tamní trh.
Nová Octavia je nejdůležitějším modelem v největší produktové ofenzívě v historii automobilky Škoda. Vedle výroby v České republice sjíždí tento kompaktní vůz z linek v Rusku, Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. V letošním roce bude navíc zahájena výroba v Číně, na největším trhu značky Škoda. Touto řadou novinek posiluje automobilka svůj růstový kurz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.