Rok 2013 byl pro značku Citroën návratem k růstu podílu na trh. Konkrétně se prodalo 6 909 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což znamená 3,92% podílu na trhu a sedmou příčku v pořadí značek (+0,3 procentního bodu).
Rok 2013 byl pro značku Citroën návratem k růstu podílu na trh. Konkrétně se prodalo 6 909 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což znamená 3,92% podílu na trhu a sedmou příčku v pořadí značek (+0,3 procentního bodu).
Nejprodávanějším modelem byl Citroën C4,1075 ks. V závěsu za ním novinka loňského podzimu, Citroën C4 Picasso (854ks) a pak následuje Citroën C3 Picasso (634 ks).
Generální ředitel Citroënu v ČR, Olivier Parry, to komentuje slovy: „Těší mě obliba našich rodinných vozů. Svědčí o tom i fakt, že Citroën C4 Picasso získal řadu prestižních ocenění, a to i v německy mluvících zemích, např. Zlatý Volant. Bojujeme rovněž ve finále významné evropské soutěže Car of the Year 2014. Od uvedení na trh registrujeme téměř 60 000 prodaných kusů.“
Zajímavě se vyvíjely prodeje prémiové řady DS. Nárůst dosáhl 25% oproti 2012 a modely řady DS představují již 7% prodejů našich osobních vozů v České republice. „Prémiová řada DS je celosvětový úspěch. Od jejího představení v roce 2009 značka prodala již 400 000 ks těchto vozů, z toho 265 000 modelů DS3.V Číně je DS samostatnou značkou s ambicí pokrýt 70 měst a otevřít 100 DS Storů. Nově otevřený DS WORLD v Paříži v blízkosti Champs Elysée je důkazem toho, že značka této prémiové řadě věří a chce ji rozvíjet“ doplňuje Parry. „V České republice máme první 2 vlaštovky: samostatné prodejní prostory DS v Brně a v Praze. A letos budou následovat další“.
Obchodní výsledky Citroën ČR – leden až prosinec 2012/2013
leden-prosinec 2012
leden- prosinec 2013
Nově registrované vozy
Podíl na trhu v %
Pozice na trhu
Nově registrované vozy
Podíl na trhu v %
Pozice na trhu
CITROËN OV+LUV
6 721
3,62
8
6 909
3,92
7.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?