Rok 2013 byl pro značku Citroën návratem k růstu podílu na trh. Konkrétně se prodalo 6 909 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což znamená 3,92% podílu na trhu a sedmou příčku v pořadí značek (+0,3 procentního bodu).
Rok 2013 byl pro značku Citroën návratem k růstu podílu na trh. Konkrétně se prodalo 6 909 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což znamená 3,92% podílu na trhu a sedmou příčku v pořadí značek (+0,3 procentního bodu).
Nejprodávanějším modelem byl Citroën C4,1075 ks. V závěsu za ním novinka loňského podzimu, Citroën C4 Picasso (854ks) a pak následuje Citroën C3 Picasso (634 ks).
Generální ředitel Citroënu v ČR, Olivier Parry, to komentuje slovy: „Těší mě obliba našich rodinných vozů. Svědčí o tom i fakt, že Citroën C4 Picasso získal řadu prestižních ocenění, a to i v německy mluvících zemích, např. Zlatý Volant. Bojujeme rovněž ve finále významné evropské soutěže Car of the Year 2014. Od uvedení na trh registrujeme téměř 60 000 prodaných kusů.“
Zajímavě se vyvíjely prodeje prémiové řady DS. Nárůst dosáhl 25% oproti 2012 a modely řady DS představují již 7% prodejů našich osobních vozů v České republice. „Prémiová řada DS je celosvětový úspěch. Od jejího představení v roce 2009 značka prodala již 400 000 ks těchto vozů, z toho 265 000 modelů DS3.V Číně je DS samostatnou značkou s ambicí pokrýt 70 měst a otevřít 100 DS Storů. Nově otevřený DS WORLD v Paříži v blízkosti Champs Elysée je důkazem toho, že značka této prémiové řadě věří a chce ji rozvíjet“ doplňuje Parry. „V České republice máme první 2 vlaštovky: samostatné prodejní prostory DS v Brně a v Praze. A letos budou následovat další“.
Obchodní výsledky Citroën ČR – leden až prosinec 2012/2013
leden-prosinec 2012
leden- prosinec 2013
Nově registrované vozy
Podíl na trhu v %
Pozice na trhu
Nově registrované vozy
Podíl na trhu v %
Pozice na trhu
CITROËN OV+LUV
6 721
3,62
8
6 909
3,92
7.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?