Díky jubileu v podobě 500.000 vyrobených vozů Škoda Superb druhé generace uzavírá závod v Kvasinách jeden z nejúspěšnějších roků své historie.
K nejdůležitějším událostem patří náběhy výroby obou modernizovaných modelů Yeti a Superb i zahájení výroby modelu Škoda Roomster v novém provozu. V rámci této produktové ofenzívy byly v závodě v Kvasinách vynaloženy investice do modernizace a ochrany životního prostředí. V roční bilanci je dále nutno zmínit i udělení ceny ‚Ekologický projekt roku’ a další výrobní jubileum.
Rok 2013 byl pro společnost Škoda Auto rokem nových modelů. S modely Yeti a Superb přichází z Kvasin hned dva kompletně přepracované vozy značky Škoda. „Závod je důležitým pilířem Růstové strategie Škoda. S celkem třemi náběhy a s nimi spojenou modernizací tým zaměstnanců opět prokázal svou výkonnost a bravurně zvládl mimořádné výzvy letošního roku,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.
Výroba kompletně přepracovaného modelu Škoda Yeti začala v Kvasinách v listopadu letošního roku. Od konce května 2013 sjíždí v Kvasinách z linky kompletně přepracované modely Škoda Superb a Superb Combi. Pro výrobu byla montáž a svařovna vybavenanovým zařízením a nástroji. Závod navíc optimalizoval logistické procesy a nově koncipoval zkušební pracoviště na konečné montáži. Již na počátku roku zahájila Škoda Auto montáž modelu Škoda Roomster v Kvasinách. Za tímto účelem byla modernizována část montážní linky. Modernizováno bylo také pracoviště na testování geometrie vozu a celý logistický proces v Kvasinách byl přepracován. Mimo jiné vznikla nová logistická hala.
Důležitá opatření závod v letošním roce zavedl v oblasti ochrany životního prostředí. V červenci byla uvedena do provozu nová kogenerační jednotka. S novým zařízením klesnou emise CO2 závodu o deset procent, resp. o 8.000 tun CO2 ročně. Nová kogenerační jednotka byla už několik týdnů po svém uvedení do provozu vyznamenána jako ‚Ekologický projekt roku’ v České republice. Investice do ekologie představovaly zhruba tři miliony eur. Dvě třetiny financovala společnost Škoda Auto, jedna třetinatéto investice byla hrazena ze strukturálních fondů Evropské unie.
Úspěch závodu v Kvasinách v letošním roce vyjádřila i dvě výrobní jubilea: V listopadu sjel v Kvasinách z linky 1,5miliontý vůz. V posledním předvánočním týdnu vyrobil závod 500000. vůz řady Škoda Superb druhé generace.
Závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách má již téměř osmdesátiletou tradici. Již na počátku třicátých let se zde vyráběly automobily, mimo jiné i JAWA 700. Prvním vozem značky Škoda, vyrobeným v Kvasinách, byl v roce 1947 model Škoda Superb. Následovaly pak například vozy Škoda Felicia (1958-1964), Škoda 110 R Coupé (1970-
1980) nebo Škoda Pick-up/VW Caddy Pick-up (1995-2001). Roku 2001 byla zahájena výroba vozu Škoda Superb. V roce 2009 se rozběhla výroba modelu ŠKODA Yeti, začátkem roku 2013 byla v Kvasinách znovu zahájena výroba modelu Škoda Roomster.Dnes zhruba 4.500 zaměstnanců závodu v Kvasinách vyrábí modely Škoda Yeti, Superb a Roomster. Ve třísměnném provozu tu denně sjíždí z linky 800 vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.