Díky jubileu v podobě 500.000 vyrobených vozů Škoda Superb druhé generace uzavírá závod v Kvasinách jeden z nejúspěšnějších roků své historie.
K nejdůležitějším událostem patří náběhy výroby obou modernizovaných modelů Yeti a Superb i zahájení výroby modelu Škoda Roomster v novém provozu. V rámci této produktové ofenzívy byly v závodě v Kvasinách vynaloženy investice do modernizace a ochrany životního prostředí. V roční bilanci je dále nutno zmínit i udělení ceny ‚Ekologický projekt roku’ a další výrobní jubileum.
Rok 2013 byl pro společnost Škoda Auto rokem nových modelů. S modely Yeti a Superb přichází z Kvasin hned dva kompletně přepracované vozy značky Škoda. „Závod je důležitým pilířem Růstové strategie Škoda. S celkem třemi náběhy a s nimi spojenou modernizací tým zaměstnanců opět prokázal svou výkonnost a bravurně zvládl mimořádné výzvy letošního roku,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.
Výroba kompletně přepracovaného modelu Škoda Yeti začala v Kvasinách v listopadu letošního roku. Od konce května 2013 sjíždí v Kvasinách z linky kompletně přepracované modely Škoda Superb a Superb Combi. Pro výrobu byla montáž a svařovna vybavenanovým zařízením a nástroji. Závod navíc optimalizoval logistické procesy a nově koncipoval zkušební pracoviště na konečné montáži. Již na počátku roku zahájila Škoda Auto montáž modelu Škoda Roomster v Kvasinách. Za tímto účelem byla modernizována část montážní linky. Modernizováno bylo také pracoviště na testování geometrie vozu a celý logistický proces v Kvasinách byl přepracován. Mimo jiné vznikla nová logistická hala.
Důležitá opatření závod v letošním roce zavedl v oblasti ochrany životního prostředí. V červenci byla uvedena do provozu nová kogenerační jednotka. S novým zařízením klesnou emise CO2 závodu o deset procent, resp. o 8.000 tun CO2 ročně. Nová kogenerační jednotka byla už několik týdnů po svém uvedení do provozu vyznamenána jako ‚Ekologický projekt roku’ v České republice. Investice do ekologie představovaly zhruba tři miliony eur. Dvě třetiny financovala společnost Škoda Auto, jedna třetinatéto investice byla hrazena ze strukturálních fondů Evropské unie.
Úspěch závodu v Kvasinách v letošním roce vyjádřila i dvě výrobní jubilea: V listopadu sjel v Kvasinách z linky 1,5miliontý vůz. V posledním předvánočním týdnu vyrobil závod 500000. vůz řady Škoda Superb druhé generace.
Závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách má již téměř osmdesátiletou tradici. Již na počátku třicátých let se zde vyráběly automobily, mimo jiné i JAWA 700. Prvním vozem značky Škoda, vyrobeným v Kvasinách, byl v roce 1947 model Škoda Superb. Následovaly pak například vozy Škoda Felicia (1958-1964), Škoda 110 R Coupé (1970-
1980) nebo Škoda Pick-up/VW Caddy Pick-up (1995-2001). Roku 2001 byla zahájena výroba vozu Škoda Superb. V roce 2009 se rozběhla výroba modelu ŠKODA Yeti, začátkem roku 2013 byla v Kvasinách znovu zahájena výroba modelu Škoda Roomster.Dnes zhruba 4.500 zaměstnanců závodu v Kvasinách vyrábí modely Škoda Yeti, Superb a Roomster. Ve třísměnném provozu tu denně sjíždí z linky 800 vozů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.