Další vynikající měsíční prodej se povedl u Citroënu: 590 nových majitelů si odvezlo osobní či užitkový vůz této značky. Podíl na trhu tak dosáhl 3,75 % a značka „poskočila“ na šesté místo (ve srovnání se stejným obdobím loňského roku).
Za jedenáct měsíců letošního roku tak Citroën prodal 6 415 nových osobních a lehkých užitkových vozidel. Navýšil tak prodeje o 117 aut a má téměř 4% podíl na českém trhu nových vozů.
Generální ředitel Citroënu v ČR to komentuje slovy: „Nejlepší prodeje jsme měli u vozu Citroën C4 a Citroën Berlingo, kde zákazníci vytěžili zajímavou obchodní nabídku. Dařilo se i užitkovým vozům, kde naše prodeje vzrostly o téměř 8%. V prémiové řade DS je premiantem stále Citroën DS4. Stanové cíle překonal i prodej náhradních dílů a služeb díky výhodným akcím pro konečné zákazníky Úspěch měly servisní prohlídky před zimním obdobím a nabídka Vidět a být viděn (kontrola osvětlení, stavu oken, stěračů a baterií) .“
Obchodní výsledky Citroën ČR – leden až listopad 2012/2013
leden-listopad 2012
leden- listopad 2013
Nově registrované vozy
Podíl na trhu v %
Pozice na trhu
Nově registrované vozy
Podíl na trhu v %
Pozice na trhu
CITROËN OV+LUV
6 298
3,66
8
6 415
3,99
6.
CITROËN OV
5 369
3,33
8.
5 571
3,71
7.
Obchodní výsledky Citroën ČR – listopad 2012/2013
listopad 2012
listopad 2013
Nově registrované vozy
Podíl na trhu v %
Pozice na trhu
Nově registrované vozy
Podíl na trhu v %
Pozice na trhu
CITROËN OV+LUV
536
3,45
9.
590
3,75
6.
CITROËN LUV
92
6,96
6.
99
9,39
5.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?