Philippe Varin, který byl do představenstva PSA Peugeot Citroën jmenován v červnu 2009 a později mu byla jeho funkce prodloužena, se svým týmem definoval a řídil rozsáhlý program obnovy skupiny, který vycházel ze strategického, průmyslového, obchodního a finančního plánu, a to vše v kontextu hluboké krize, kterou evropský automobilový průmysl prochází.
V době, kdy představenstvo s podporou dozorčí rady zahájilo jednání s jednotlivými partnery o projektech průmyslového a obchodního rozvoje, vyjádřil Philippe Varin přání, aby další etapa konsolidace a získávání podílů na trhu probíhala pod vedením nového předsedy, který bude schopen strategii skupiny realizovat. Požádal dozorčí radu, aby zahájila postup vedoucí k rychlému jmenování nového předsedy představenstva, který ho v roce 2014 vystřídá ve funkci.
Dozorčí rada po důkladném zvážení vybrala na místo předsedy představenstva Carlose Tavarese. Carlos Tavares se proto od 1. ledna 2014 stane člen představenstva a v průběhu roku 2014 bude jmenován jeho předsedou. Philippe Varin bude po celou dobu pokračovat ve své funkci předsedy představenstva a bude pověřen především dokončením strategických jednání s partnery. Carlos Tavares se seznámí s chodem podniku a jeho úkoly a bude pracovat s představenstvem na akčních plánech zaměřených na další obnovu podniku.
Předseda dozorčí rady Thierry Peugeot prohlásil: „Volbou uznávaného odborníka ze světa automobilového průmyslu Carlose Tavarese na místo Philippe Varina od roku 2014 dozorčí rada zajistí pokračování a dokončení strategie obnovy a rozvoje, kterou skupina provádí již několik let za účelem překonání krize.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?