Už máte vybraný vůz a teď už jen hledáte po autobazarech a přemýšlíte, jak nejlépe ho zafinancovat? V podstatě máte na výběr mezi vlastní hotovostí, leasingem nebo spotřebitelským úvěrem. Vše má nějaké výhody i nevýhody.
Nejrozumnější jsou vždy vlastní prostředkyNejlevnější je samozřejmě platba z vlastních prostředků. Je to určitě nejlevnější a nevzniká vám žádný závazek. Problém s použitím hotovosti na nové auto je však ten, že utracené úspory byste mohli brzo potřebovat někde jinde. Jinak je hotovost bezkonkurenčně nejlepší. Ne každý má však na nové auto našetřeno a pak musí využít nějaké formy splácení –většina významných autobazarů, jako je třeba AutoESA, poskytuje možnost sjednání leasingu nebo spotřebitelského úvěru přímo u nich.Spotřebitelský úvěr je bezpečnějšíZásadní výhodou je fakt, že auto je hned po koupi a zaplacení ze spotřebitelského úvěru vaše. Pokud tedy přestanete z nějakého důvodu splácet, na rozdíl od leasingu o vůz hned nepřijdete. Z tohoto důvodu je obvykle získání úvěru mírně obtížnější.Jinak jsou možnosti poměrně běžné – celková doba splácení kolem 7 let, akontace i od 0 %, pojištění proti neschopnosti splácet atd. Úvěr se zajišťuje u některého partnera autobazaru. Na výběr máte často i více společnosti, například jako u Auto ESA, reference na jednotlivé finanční ústavy si pečlivě projděte na internetu.Leasingová společnost vlastní váš vůz do splaceníJak již bylo řečeno, auto u leasingu není vaše až do splacení. Často je také vozidlo zapsáno ve smlouvě jako zástava úvěru. To znamená, že v případě, že přestanete splácet, vám leasingovka auto prostě odebere a pouze vám vrátí zpět určitou zaplacenou část. Cena auta však nezůstává stejná a nemůžete čekat, že dostanete zpátky úplně vše.K úvěru i leasingu si můžete pořídit výhodné pojištění všeho možného. Finanční ústavy využívají své velikosti při jednání s pojišťovnami a díky tomu jsou schopné poskytovat zajímavější ceny, než jaké si zájemce sjedná jako jednotlivec. Pojištění k ojetému autu si můžete domluvit také v Auto ESA, zkušenosti ukazují, že se vyplatí pořídit si pojištění, než pak platit drahé opravy.Ať už si vyberete způsob financování jakýkoliv, v autobazarech se vám budou věnovat a poradí ve všech problematických otázkách ohledně koupě a financování.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.