V pátek 25. května představila společnost Circolo Canottieri Aniene slavnostně tisku a úřadům 57. ročník „Roma Motor Show“.
Během této ceremonie byly, jak velí tradice, předány ceny Motor Awards. Společnost Citroën Italia získala cenu Motor Award pro řadu DS, udělenou za její novátorský a poutavý vzhled.
Řada DS, která doplňuje základní řadu Citroën, otevírá nové horizonty a nové perspektivy v nabídce kategorie Premium. Citroën, který navazuje na 90 let své historie a kvality osvědčené v automobilovém průmyslu, v řadě DS soustředil to nejlepší ze svého technického know-how, pokud jde o kreativitu a technologii.
Na trhu se řada DS objevila před dvěma lety. Dnes ji tvoří tři modely -Citroën DS3, DS4 a DS5 - kterých se již prodalo více než 200 000 kusů. Historie řady DS pokračuje v Číně: prodej vozů Citroën DS4 a DS5 začne v Číně v rámci partnerství s druhým společným podnikem značky v této zemi, společností Chagan, na konci června, prodej modelu DS3 je naplánován na druhé pololetí. V roce 2013 se bude Citroën DS5 v Číně i vyrábět. Řada DS zde již hledí do budoucna: na pekingském autosalonu představil Citroën koncepční vůz Numero 9, který je předzvěstí budoucnosti řady DS a představuje stylistické principy tří příštích nových modelů řady.
Údaje o prodeji v Itálii svědčí o tom, že řada DS zde úspěšně vyšla vstříc vkusu veřejnosti. Modelu DS3 se od uvedení na trh v roce 2010 prodalo již 15 000 kusů. Citroën DS4, který se prodává od roku 2011, již vykazuje 5 000 prodaných kusů. Dobrých výsledků dosahuje i Citroën DS5, do konce dubna bylo podepsáno již 700 smluv o prodeji. Při takto pozitivním scénáři představuje řada DS 14% celkových prodejů hlavní řady Citroën. Je třeba zdůraznit, že řada DS výrazně přispěla ke zvýšení věhlasu značky Citroën v Itálii a získala již 76 % zákazníků!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?