V pátek 25. května představila společnost Circolo Canottieri Aniene slavnostně tisku a úřadům 57. ročník „Roma Motor Show“.
Během této ceremonie byly, jak velí tradice, předány ceny Motor Awards. Společnost Citroën Italia získala cenu Motor Award pro řadu DS, udělenou za její novátorský a poutavý vzhled.
Řada DS, která doplňuje základní řadu Citroën, otevírá nové horizonty a nové perspektivy v nabídce kategorie Premium. Citroën, který navazuje na 90 let své historie a kvality osvědčené v automobilovém průmyslu, v řadě DS soustředil to nejlepší ze svého technického know-how, pokud jde o kreativitu a technologii.
Na trhu se řada DS objevila před dvěma lety. Dnes ji tvoří tři modely -Citroën DS3, DS4 a DS5 - kterých se již prodalo více než 200 000 kusů. Historie řady DS pokračuje v Číně: prodej vozů Citroën DS4 a DS5 začne v Číně v rámci partnerství s druhým společným podnikem značky v této zemi, společností Chagan, na konci června, prodej modelu DS3 je naplánován na druhé pololetí. V roce 2013 se bude Citroën DS5 v Číně i vyrábět. Řada DS zde již hledí do budoucna: na pekingském autosalonu představil Citroën koncepční vůz Numero 9, který je předzvěstí budoucnosti řady DS a představuje stylistické principy tří příštích nových modelů řady.
Údaje o prodeji v Itálii svědčí o tom, že řada DS zde úspěšně vyšla vstříc vkusu veřejnosti. Modelu DS3 se od uvedení na trh v roce 2010 prodalo již 15 000 kusů. Citroën DS4, který se prodává od roku 2011, již vykazuje 5 000 prodaných kusů. Dobrých výsledků dosahuje i Citroën DS5, do konce dubna bylo podepsáno již 700 smluv o prodeji. Při takto pozitivním scénáři představuje řada DS 14% celkových prodejů hlavní řady Citroën. Je třeba zdůraznit, že řada DS výrazně přispěla ke zvýšení věhlasu značky Citroën v Itálii a získala již 76 % zákazníků!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?