KOMERČNÍ SDĚLENÍ - Dnes se budeme věnovat autům od francouzské firmy citroen...
konkrétně typu DS3 a c4 picasso. Budeme porovnávat jejich vlastnosti a typ jízdy. Na úvod si představme citroen c4 picasso. Má úsporné motory které zajistí pohodlnou cestu na nižší střední třídě. Hlavní snažení tohoto autíčka je být méně nápadný na cestách. Při tomto modelu už ani tak nejde o celkový a vnější design ale především o zvýšenou bezpečnost. Karoserie se tedy zbavila designérských prvků a displej palubní desky spolu s pevným středem volantu již více v tomto autě nenajdete. Toto auto se snaží být co nejkomfortnější čili nejpohodlnější a tuto výraznou novinku spatří určitě každý jezdec automobilu. Vývojáři tohoto modelu se snažili vyřešit i věci kolem podvozku protože nyní je výrazná změna ve filtrování i na těžších površích a na rovném asfaltu hluk od podvozku vůbec nevnímáte. Například když se uprostřed točivé zatáčky náhle dostanete do nějakého výlomku nebo díry v cestě, tak kompaktní c4 picasso neprojeví téměř žádné znatelné výkyvy a jen tak snadno se nedá vyvést z míry. Model DS3 se zaměřil hlavně na to aby snížil emise vyfukování škodlivých plynů a stává se tak malým světovým autíčkem. Za tento model se můžeme poděkovat člověku jménem Mark Lloyd, který ho již v roce 2009 uvedl na trh. Řidič takového čtyřkolového modelu má pocit jako kdyby byl na sportovním závodě protože průměr volantu je jen 16.3 mm. Moderní a lehký přeplňovaný motor má vynikající výkon a šestistupňovou automatickou převodovku. Zapomněl jsem ještě na pneu. Na tyto modely si můžete koupit téměř kdekoli, jako zimní, tak i letní pneumatiky.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?