Chevrolet Europe predal za obdobie január až jún 232 417* vozidiel, čo predstavuje zvýšenie o 16,401 vozidiel, alebo 8,0 percenta, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka(2009: 216 016 vozidiel). Trhový podiel značky Chevrolet vzrástol o 0,14 bodu na 2,4 percenta, najmä vďaka nárastu na trhoch v 13 európskych krajinách.
„Viac a viac zákazníkov v Európe sa zoznamuje s našou novou ponukou: výborne vyzerajúcimi mini, malými a kompaktnými automobilmi Chevrolet za výnimočne dobré ceny,“ povedal Wayne Brannon, šéf aktivít značky Chevrolet v Európe. „V roku 2011 prinesieme sedem nových modelov,“ dodal Brannon.
Chevrolet zaznamenal obzvlášť výrazný nárast v mnohých krajinách južnej Európy: Španielsku, Francúzsku, Portugalsku, Grécku a Turecku. V Dánsku, Holandsku, Švédsku, Švajčiarsku a Belgicku tiež zaregistroval troj- či dvojciferný nárast predaja. (Viď. tabulka na strane 2).
V Rusku, kde sa trh pomaly zotavuje, si Chevrolet udržal pozíciu jednotky spomedzi nie domácich značiek so stabilným trhovým podielom 6,5 percenta.
Svojim novým príspevkom do segmentu mini automobilov, mestským vozidlom Chevrolet Spark, dokázal Chevrolet zvýšiť svoj podiel v tomto v Európe pomaly klesajúcom segmente z 5,7 na 7,0 percenta a stať sa v ňom s predajom 50 127 vozidiel štvrtou najpredávanejšou značkou.
V segmente kompaktných sedanov je Chevrolet Cruze (auto roka AUTOBEST, 5 hviezdičiek v hodnotení EuroNCAP), aj naďalej jednotkou na trhu v mnohých krajinách. Jeho podiel dosahuje aj 36%, ako napr. v Španielsku, kde sa v období január – jún tohto roka predalo 4375.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?