Audi vystavuje na Ženevském autosalonu ve světové premiéře technickou studii A8 hybrid. Oba motory – 2.0 TFSI a elektromotor – dosahují kombinovaného výkonu 180 kW (245 k) a nabízejí točivý moment 480 N.m. Díky tomu umožňují suverénní dynamiku velkého šestiválce. Důsledný downsizing v kombinaci s přednostmi elektrifikace poháněcího ústrojí přináší ovoce také při snižování spotřeby paliva, která dosahuje průměrné hodnoty pouhých 6,2 litru na 100 km, což znamená emise CO2 144 gramů na kilometr.
Audi A8 hybrid pracuje na principu vysoce účinné paralelní hybridní soustavy, která zamezuje zbytečným třecím ztrátám a ztrátám na výkonu. Mezi čtyřválcovým zážehovým motorem, který poskytuje nejvyšší výkon 155 kW (211 k), a osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic je uložen výkonný synchronní elektromotor. Ten dosahuje výkonu až 33 kW a k dispozici dává mohutný točivý moment 211 N.m. Kombinovaný výkon hybridní soustavy je pak 180 kW a 480 N.m, takže Audi A8 hybrid o hmotnosti 1885 kg dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 235 km/h. Dalším důkazem suverenity hybridního pohonu je zrychlení z 60 na 120 km/h na 5. převodový stupeň za pouhých 7,5 s.
Spotřeba v kombinovaném režimu EU se přitom drží na skromné hodnotě 6,2 l/100 km odpovídající emisím CO2 ve výši 144 g/km. V městském provozu ušetří hybridní pohon oproti konvenčnímu řešení přibližně 20 % paliva. Na jízdní dynamiku a spotřebu paliva má pozitivní vliv také lehká hliníková karoserie modelové řady A8 s prostorovým rámem ASF. Hnací síla je na vozovku přenášena prostřednictvím předních kol.
Studie A8 používá plně hybridní systém. Ten se vyznačuje tím, že pohon vozu může ve vlastní režii obstarávat jak spalovací motor, tak elektromotor, nebo lze pro pohon kombinovat hnací sílu obou motorů. Během jízdy bez stlačeného pedálu plynu a během brzdění pracuje elektromotor jako generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ta se ukládá pro pozdější použití do akumulátoru. Hybridní pohon umožňuje čistě elektrický pohon rychlostí až 65 km/h s dojezdem přesahujícím dva kilometry, což je pro popojíždění v hustém městském provozu naprosto postačující.
Audi A8 hybrid využívá pro ukládání přebytečné elektrické energie moderní sadu akumulátorů Li-Ion, která je uložena v zadní části vozu. V porovnání s jinými koncepty dosahuje výrazně lepších výkonových parametrů při menších rozměrech a nižší hmotnosti. Nominální kapacita je 1,3 kW.h a provozní napětí dosahuje 266 V. Sada akumulátorů je chráněna před poškozením velmi pevným pouzdrem. Ventilační modul zajišťuje za všech podmínek ideální provozní teplotu. Přesto si zavazadlový prostor konceptu Audi A8 hybrid zachovává s objemem 400 litrů vysokou užitnou hodnotu.
Některé agregáty, které jsou v konvenčních osobních vozech poháněny motorem, musely být pro použití v Audi A8 hybrid modifikovány. Kompresor klimatizace pracuje čistě elektricky. Také řízení je elektromechanické. Brzdový posilovač má navíc k dispozici adaptivně řízené elektrické vakuové čerpadlo. Náročné elektronické řízení pak zajišťuje i při brzdění rekuperací kinetické energie plnou funkčnost bezpečnostních systémů ESP a ABS.
Specifické know-how značky Audi spočívá v dokonalé součinnosti všech jednotlivých komponentů a ve vysokém stupni integrace. Tato technická architektura se stane základem budoucího sériově vyráběného modelu Audi Q5 hybrid, který bude představen ještě v roce 2010.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.