Prototyp elektromobilu značky Opel vyrazí po ose z německého Rüsselsheimu na ženevský autosalon.
Akumulátory prvního prototypu produkčního elektromobilu Opel Ampera byly dnes plně nabity na nově vybudované nabíjecí stanici v areálu automobilky Opel v německém Rüsselsheimu. Energii, uloženou v 16 kW li-ion akumulátorech, využije elektromobil Ampera během prvních desítek kilometrů z celkových 600 km cesty z Rüsselsheimu do Ženevy, přičemž v této fázi trasy elektromobil nebude produkovat vůbec žádné emise CO2. Za volant Opelu Ampera se posadí Gherardo Corsini, ředitel automobilky Opel odpovědný za implementaci elektromobilů. „Jsem opravdu hrdý, že budu moci natočit první dávku kilometrů v běžném silničním provozu s prvním produkčním prototypem našeho připravovaného elektrického modelu Ampera,“ říká Corsini. „A díky 370 Nm točivého momentu pod pedálem „plynu“ si myslím, že to bude i docela dynamická a téměř bezhlučná testovací jízda.“Až se po zhruba 60 km jízdy akumulátory Opelu Ampera vyčerpají, naskočí palubní generátor, poháněný malým spalovacím motorem, který bude dál dodávat elektrickou energii trakčnímu elektromotoru pro zbytek cesty do Ženevy. Právě v tom je velká výhoda pohonného systému Opelu Ampera – zatímco konvenční elektromobily, čerpající energii výhradně z akumulátorů, musí po určité době (resp. po ujetí určité vzdálenosti) na několik hodin zastavit a dobíjet baterie z elektrické sítě, Ampera si vystačí s palubním generátorem. Na jedno dobití a doplnění nádrže pro palubní generátor ujede Ampera přes 500 km. A její akumulátory lze samozřejmě také rychle dobíjet ze standardní elektrické sítě.
„Dálková jízda“ v běžném provozu prototypu Opel Ampera z Rüsselsheimu do Ženevy má demonstrovat připravenost pětidveřového čtyřmístného elektromobilu sloužit jako běžný rodinný automobil. Sériová výroba modelu Ampera se rozběhne koncem roku 2011.Informace o jízdě Opelu Ampera z Rüsselsheimu do Ženevy budou k dispozici na speciálním blogu od neděle 28. 2. 2010 od 9:30 h. Blog lze nalézt na adresách: www.opel.posterous.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?