Prototyp elektromobilu značky Opel vyrazí po ose z německého Rüsselsheimu na ženevský autosalon.
Akumulátory prvního prototypu produkčního elektromobilu Opel Ampera byly dnes plně nabity na nově vybudované nabíjecí stanici v areálu automobilky Opel v německém Rüsselsheimu. Energii, uloženou v 16 kW li-ion akumulátorech, využije elektromobil Ampera během prvních desítek kilometrů z celkových 600 km cesty z Rüsselsheimu do Ženevy, přičemž v této fázi trasy elektromobil nebude produkovat vůbec žádné emise CO2. Za volant Opelu Ampera se posadí Gherardo Corsini, ředitel automobilky Opel odpovědný za implementaci elektromobilů. „Jsem opravdu hrdý, že budu moci natočit první dávku kilometrů v běžném silničním provozu s prvním produkčním prototypem našeho připravovaného elektrického modelu Ampera,“ říká Corsini. „A díky 370 Nm točivého momentu pod pedálem „plynu“ si myslím, že to bude i docela dynamická a téměř bezhlučná testovací jízda.“Až se po zhruba 60 km jízdy akumulátory Opelu Ampera vyčerpají, naskočí palubní generátor, poháněný malým spalovacím motorem, který bude dál dodávat elektrickou energii trakčnímu elektromotoru pro zbytek cesty do Ženevy. Právě v tom je velká výhoda pohonného systému Opelu Ampera – zatímco konvenční elektromobily, čerpající energii výhradně z akumulátorů, musí po určité době (resp. po ujetí určité vzdálenosti) na několik hodin zastavit a dobíjet baterie z elektrické sítě, Ampera si vystačí s palubním generátorem. Na jedno dobití a doplnění nádrže pro palubní generátor ujede Ampera přes 500 km. A její akumulátory lze samozřejmě také rychle dobíjet ze standardní elektrické sítě.
„Dálková jízda“ v běžném provozu prototypu Opel Ampera z Rüsselsheimu do Ženevy má demonstrovat připravenost pětidveřového čtyřmístného elektromobilu sloužit jako běžný rodinný automobil. Sériová výroba modelu Ampera se rozběhne koncem roku 2011.Informace o jízdě Opelu Ampera z Rüsselsheimu do Ženevy budou k dispozici na speciálním blogu od neděle 28. 2. 2010 od 9:30 h. Blog lze nalézt na adresách: www.opel.posterous.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?