Nová vlajková loď Audi A8 na českém trhu

A8
A8, foto: Audi
Marek Litzman 2. února 2010 00:13
Sdílej:

Ceny nové Audi A8, která se zanedlouho objeví u českých prodejců, začínají na 1 962 083 Kč bez DPH za model 4.2 FSI tiptronic quattro. Novinku je již možné objednávat u všech autorizovaných prodejců Audi v ČR.

Audi přináší novou generaci luxusních limuzín A8, které se vyznačují fascinujícími sportovními vlastnostmi, inovativní technikou a suverénním komfortem. Nová vlajková loď je názornou ukázkou náskoku díky technice. Její karoserie je vyrobena z lehkého hliníku, motory kombinují vysoký výkon s mimořádnou hospodárností a v elegantním interiéru, jehož pečlivé zpracování je na úrovni manufakturní výroby, má řidič k dispozici zdokonalený ovládací systém MMI. Další součástí výbavy jsou nové asistenční systémy a inovativní světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.

Díky komplexnímu souboru nejmodernějších technologií nabízí nové Audi A8 perfektní syntézu dynamiky, dokonalého designu, pečlivého řemeslného zpracování a vynikající účinnosti. Model Audi A8 3.0 TDI s předním pohonem, který doplní nabídku později, se může pochlubit emisemi CO2 jen 159 g/km – tomu odpovídá spotřeba paliva 6,0 l/100 km, což je nejnižší hodnota v luxusním segmentu.

Elegantní karoserie je díky prostorovému rámu Audi Space Frame (ASF) z hliníku přibližně o 40 procent lehčí než srovnatelná karoserie z oceli. Interiér fascinuje posádku novým designem, prosvětleným prostorem a vysoce kvalitním zpracováním bez kompromisu, které prozrazuje maximální pozornost věnovanou každému detailu. K prvotřídnímu komfortu v interiéru přispívá například nové emocionálně laděné osvětlení vnitřního prostoru nebo luxusní elektricky nastavitelná zadní sedadla.

Audi A8 spojuje nový stupeň inteligence s příkladně jednoduchým ovládáním. Ovládací systém MMI (Multi Media Interface) přináší průkopnickou inovaci: v kombinaci s navigačním systémem může být vybaven touchpadem. Prostřednictvím funkce MMI touch může řidič intuitivně ovládat mnoho funkcí – například může zadat cíl navigační soustavě psaním písmen na touchpad.

Systém MMI Navigation plus je novým způsobem propojen se zdokonalenými asistenčními a bezpečnostními systémy. Navigační soustava dopředu sleduje průběh trasy a poskytuje tato data řídicím jednotkám samočinné převodovky, světlometů a adaptivního tempomatu Stop&Go. Zvýšená inteligence těchto systémů umožňuje rozpoznávat komplexní situace a předvídavým způsobem poskytovat podporu řidiči. Z nových technologií se v novém Audi A8 dále představují asistent nočního vidění s označováním rozpoznaných chodců, bezpečnostní systém Audi pre sense a – v průběhu roku 2010 – ukazatel nejvyšší povolené rychlosti.

Dalším řešením ze světa špičkové techniky pro nové Audi A8 jsou inovativní LED světlomety, u nichž jsou veškeré osvětlovací funkce zajištěny světelnými diodami LED. Světlomety LED propůjčují luxusní limuzíně nezaměnitelný vzhled již za dne a především pak za tmy. Jejich revoluční optika se rozloučila s dnes běžnými tubusovitými světelnými moduly. I to je jasným důkazem, že světlomety LED začínají psát novou kapitolu světelné techniky pro automobily.

Nové Audi A8 se začne prodávat se dvěma osmiválcovými motory. Zážehová jednotka 4.2 FSI poskytuje největší výkon 273 kW (372 k), turbodiesel 4.2 TDI nabízí 258 kW (350 k). Nabídku následně doplní vznětový šestiválec 3.0 TDI s největším výkonem 184 kW (250 k). Přestože u všech agregátů došlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu, snížila se jejich spotřeba o 13 až 22 procent díky inteligentním technologiím pro zvyšování účinnosti, mezi něž patří například rekuperační systém a inovativní tepelný management.

Později bude následovat druhá varianta motoru 3.0 TDI s největším výkonem 150 kW (204 k), která bude pohánět přední kola a v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což je absolutně nejnižší hodnota v luxusním segmentu.

Na zvýšení účinnosti má velký podíl také nová osmistupňová samočinná převodovka tiptronic s velmi komfortním řazením těsně za sebou odstupňovaných převodových stupňů. Ovládání převodovky probíhá čistě elektronicky prostřednictvím elegantní páky voliče nebo pádel na volantu. Trvalý pohon všech kol quattro se vyznačuje sportovní charakteristikou, která upřednostňuje při rozdělování točivého momentu zadní nápravu. Sportovní diferenciál, který je součástí sériové výbavy modelu A8 4.2 TDI a pro ostatní modely s pohonem všech kol se dodává na přání, rozděluje dynamicky hnací sílu mezi obě zadní kola.

Také konstrukce podvozku potvrzuje ambice nové generace A8 zaujmout pozici nejsportovnější luxusní limuzíny na trhu. Rozdělení hmotnosti mezi nápravy je vyvážené a veškerá závěsná ramena kol jsou vyrobena z hliníku. Všechny modely jsou sériově vybaveny vzduchovým odpružením .

Audi nabízí mnoho atraktivních systémů také v oblasti multimediální výbavy, která sahá až k audiosystému Bang & Olufsen, jehož zesilovač s výkonem přes 1400 W probouzí k životu 19 reproduktorů. Nové Audi A8 získalo na dynamice, komfortu, prestiži a inteligenci. Ve všech oblastech stanovuje nová měřítka.

Jako první budou na český trh uvedeny tyto motorizace: 4.2 FSI tiptronic quattro (372 k) s cenou od 1 962 083 Kč bez DPH / 2 354 500 Kč s DPH 4.2 TDI tiptronic quattro (340 k) s cenou od 2 055 750 Kč bez DPH / 2 466 900 Kč s DPH (20%)

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.