Ceny nové Audi A8, která se zanedlouho objeví u českých prodejců, začínají na 1 962 083 Kč bez DPH za model 4.2 FSI tiptronic quattro. Novinku je již možné objednávat u všech autorizovaných prodejců Audi v ČR.
Audi přináší novou generaci luxusních limuzín A8, které se vyznačují fascinujícími sportovními vlastnostmi, inovativní technikou a suverénním komfortem. Nová vlajková loď je názornou ukázkou náskoku díky technice. Její karoserie je vyrobena z lehkého hliníku, motory kombinují vysoký výkon s mimořádnou hospodárností a v elegantním interiéru, jehož pečlivé zpracování je na úrovni manufakturní výroby, má řidič k dispozici zdokonalený ovládací systém MMI. Další součástí výbavy jsou nové asistenční systémy a inovativní světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.
Díky komplexnímu souboru nejmodernějších technologií nabízí nové Audi A8 perfektní syntézu dynamiky, dokonalého designu, pečlivého řemeslného zpracování a vynikající účinnosti. Model Audi A8 3.0 TDI s předním pohonem, který doplní nabídku později, se může pochlubit emisemi CO2 jen 159 g/km – tomu odpovídá spotřeba paliva 6,0 l/100 km, což je nejnižší hodnota v luxusním segmentu.
Elegantní karoserie je díky prostorovému rámu Audi Space Frame (ASF) z hliníku přibližně o 40 procent lehčí než srovnatelná karoserie z oceli. Interiér fascinuje posádku novým designem, prosvětleným prostorem a vysoce kvalitním zpracováním bez kompromisu, které prozrazuje maximální pozornost věnovanou každému detailu. K prvotřídnímu komfortu v interiéru přispívá například nové emocionálně laděné osvětlení vnitřního prostoru nebo luxusní elektricky nastavitelná zadní sedadla.
Audi A8 spojuje nový stupeň inteligence s příkladně jednoduchým ovládáním. Ovládací systém MMI (Multi Media Interface) přináší průkopnickou inovaci: v kombinaci s navigačním systémem může být vybaven touchpadem. Prostřednictvím funkce MMI touch může řidič intuitivně ovládat mnoho funkcí – například může zadat cíl navigační soustavě psaním písmen na touchpad.
Systém MMI Navigation plus je novým způsobem propojen se zdokonalenými asistenčními a bezpečnostními systémy. Navigační soustava dopředu sleduje průběh trasy a poskytuje tato data řídicím jednotkám samočinné převodovky, světlometů a adaptivního tempomatu Stop&Go. Zvýšená inteligence těchto systémů umožňuje rozpoznávat komplexní situace a předvídavým způsobem poskytovat podporu řidiči. Z nových technologií se v novém Audi A8 dále představují asistent nočního vidění s označováním rozpoznaných chodců, bezpečnostní systém Audi pre sense a – v průběhu roku 2010 – ukazatel nejvyšší povolené rychlosti.
Dalším řešením ze světa špičkové techniky pro nové Audi A8 jsou inovativní LED světlomety, u nichž jsou veškeré osvětlovací funkce zajištěny světelnými diodami LED. Světlomety LED propůjčují luxusní limuzíně nezaměnitelný vzhled již za dne a především pak za tmy. Jejich revoluční optika se rozloučila s dnes běžnými tubusovitými světelnými moduly. I to je jasným důkazem, že světlomety LED začínají psát novou kapitolu světelné techniky pro automobily.
Nové Audi A8 se začne prodávat se dvěma osmiválcovými motory. Zážehová jednotka 4.2 FSI poskytuje největší výkon 273 kW (372 k), turbodiesel 4.2 TDI nabízí 258 kW (350 k). Nabídku následně doplní vznětový šestiválec 3.0 TDI s největším výkonem 184 kW (250 k). Přestože u všech agregátů došlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu, snížila se jejich spotřeba o 13 až 22 procent díky inteligentním technologiím pro zvyšování účinnosti, mezi něž patří například rekuperační systém a inovativní tepelný management.
Později bude následovat druhá varianta motoru 3.0 TDI s největším výkonem 150 kW (204 k), která bude pohánět přední kola a v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což je absolutně nejnižší hodnota v luxusním segmentu.
Na zvýšení účinnosti má velký podíl také nová osmistupňová samočinná převodovka tiptronic s velmi komfortním řazením těsně za sebou odstupňovaných převodových stupňů. Ovládání převodovky probíhá čistě elektronicky prostřednictvím elegantní páky voliče nebo pádel na volantu. Trvalý pohon všech kol quattro se vyznačuje sportovní charakteristikou, která upřednostňuje při rozdělování točivého momentu zadní nápravu. Sportovní diferenciál, který je součástí sériové výbavy modelu A8 4.2 TDI a pro ostatní modely s pohonem všech kol se dodává na přání, rozděluje dynamicky hnací sílu mezi obě zadní kola.
Také konstrukce podvozku potvrzuje ambice nové generace A8 zaujmout pozici nejsportovnější luxusní limuzíny na trhu. Rozdělení hmotnosti mezi nápravy je vyvážené a veškerá závěsná ramena kol jsou vyrobena z hliníku. Všechny modely jsou sériově vybaveny vzduchovým odpružením .
Audi nabízí mnoho atraktivních systémů také v oblasti multimediální výbavy, která sahá až k audiosystému Bang & Olufsen, jehož zesilovač s výkonem přes 1400 W probouzí k životu 19 reproduktorů. Nové Audi A8 získalo na dynamice, komfortu, prestiži a inteligenci. Ve všech oblastech stanovuje nová měřítka.
Jako první budou na český trh uvedeny tyto motorizace: 4.2 FSI tiptronic quattro (372 k) s cenou od 1 962 083 Kč bez DPH / 2 354 500 Kč s DPH 4.2 TDI tiptronic quattro (340 k) s cenou od 2 055 750 Kč bez DPH / 2 466 900 Kč s DPH (20%)
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.