Se značkou Audi je neodlučně spjata kvalita bez kompromisů. Stejně jako ostatní modely Audi se bude nová řada A1 vyznačovat dokonalým zpracováním i těch nejmenších detailů a přinese tak nová měřítka kvality do třídy malých vozů.
„Kvalita bez kompromisů je základní hodnotou značky Audi,“ vysvětluje Werner Zimmermann, vedoucí oddělení pro zajišťování kvality společnosti AUDI AG. „S modelovou řadou A1 vstupuje naše značka do nové třídy. Menší velikost tohoto vozu ale neznamená, že na něj zákazníci budou klást menší nároky než na ostatní modely Audi,“ dodává Zimmermann.
Prémiový charakter modelu Audi A1 je zřetelný z každého detailu v interiéru, ať jsou to vybrané materiály, jejich zpracování nebo úzké a rovnoměrné spáry. Povrch přístrojové desky je vyroben z měkčeného plastu a všechna tlačítka a ovládací prvky se pohybují s dokonalou precizností.
„S nejvyšší přesností vyrobená karoserie se může pochlubit vynikající kvalitou laku,“ říká Zimmermann, který je zodpovědný za vysokou úroveň kvality všech projektů u Audi od vývoje až po výrobu, od vztahů s dodavateli až po vztahy se zákazníky. „Kvalita je pro nás důležitá dokonce i v místech, která nejsou pro zákazníka na první pohled viditelná. Pouze tímto způsobem lze dosáhnout jedinečné atmosféry, která vládne ve vozech značky Audi.“
„Kvalita je něco, co člověk vnímá všemi smysly, co lze vidět, slyšet, cítit a nahmatat,“ říká Zimmermann. „Spolehlivost a dlouhá životnost je dnes absolutní nezbytností. U Audi ovšem ovládáme také umění luxusu, které spočívá ve výběru ušlechtilých materiálů, v pečlivosti jejich zpracování a v přesnosti montáže jednotlivých dílů. Dokonalý celkový dojem je součtem mnoha dokonalých detailů a tento ideál kvality jsme uplatnili také u modelu A1.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.