Během celého roku 2010 bude Opel slavit 111 let výroby automobilů – a k tomuto významnému jubileu má pro své zákazníky připravenu celou řadu „dárků“. Nadílka začíná hned z kraje nového roku výrazným přeceněním většiny modelů, díky kterému budou modely Opel mimořádně lákavé.
Přesto, že od 1. 1. 2010 se v ČR zvyšuje DPH z 19 % na 20 %, Opel má pro tuzemské zákazníky skvělou zprávu: Nejenom, že vyšší sazba DPH nezvýší cenu nových modelů, ale většina modelových řad značky Opel díky přecenění zřetelně zlevňuje! Například ceníková cena populární pětidveřové Astry Classic III s motorem 1.4/66 kW (v základní výbavě mj. ABS, čelní a boční airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládání předních oken, variabilní posilovač řízení…) se snižuje o téměř 24 %, takže při započtení dlouhodobé akční slevy lze tento vůz pořídit už za 274 900 Kč (vč. DPH).
Podobně výrazně se snižují ceny modelů Zafira (Zafiru Essentia poháněnou turbodieselem 1.9 CDTI/74 kW lze pořídit už za 448 700 Kč), Corsa (dlouhodobá akční cena od 228 800 Kč) či Combo. O více než dvacet tisíc korun klesla dokonce i „startovní“ cena velmi úspěšného modelu Insignia – sedan Insignia 1.6/85 kW lze mít už za 528 200 Kč. Cena Opelu Insignia s populárním dieselem 2.0 CDTI/81 kW začíná na 590 200 Kč, což představuje zvýhodnění o téměř 40 tisíc korun!
„Technicky se vozy Opel řadí určitě na samou špičku tuzemské nabídky. A s novými – nižšími – cenami se určitě výrazně prosadí ve svých třídách, podobně, jako se to po nedávném přecenění povedlo například Merivě, která je „trojkou“ svého segmentu malých MPV modelů,“ říká Jan Řepa, marketingový ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.