Během celého roku 2010 bude Opel slavit 111 let výroby automobilů – a k tomuto významnému jubileu má pro své zákazníky připravenu celou řadu „dárků“. Nadílka začíná hned z kraje nového roku výrazným přeceněním většiny modelů, díky kterému budou modely Opel mimořádně lákavé.
Přesto, že od 1. 1. 2010 se v ČR zvyšuje DPH z 19 % na 20 %, Opel má pro tuzemské zákazníky skvělou zprávu: Nejenom, že vyšší sazba DPH nezvýší cenu nových modelů, ale většina modelových řad značky Opel díky přecenění zřetelně zlevňuje! Například ceníková cena populární pětidveřové Astry Classic III s motorem 1.4/66 kW (v základní výbavě mj. ABS, čelní a boční airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládání předních oken, variabilní posilovač řízení…) se snižuje o téměř 24 %, takže při započtení dlouhodobé akční slevy lze tento vůz pořídit už za 274 900 Kč (vč. DPH).
Podobně výrazně se snižují ceny modelů Zafira (Zafiru Essentia poháněnou turbodieselem 1.9 CDTI/74 kW lze pořídit už za 448 700 Kč), Corsa (dlouhodobá akční cena od 228 800 Kč) či Combo. O více než dvacet tisíc korun klesla dokonce i „startovní“ cena velmi úspěšného modelu Insignia – sedan Insignia 1.6/85 kW lze mít už za 528 200 Kč. Cena Opelu Insignia s populárním dieselem 2.0 CDTI/81 kW začíná na 590 200 Kč, což představuje zvýhodnění o téměř 40 tisíc korun!
„Technicky se vozy Opel řadí určitě na samou špičku tuzemské nabídky. A s novými – nižšími – cenami se určitě výrazně prosadí ve svých třídách, podobně, jako se to po nedávném přecenění povedlo například Merivě, která je „trojkou“ svého segmentu malých MPV modelů,“ říká Jan Řepa, marketingový ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.