Rodina ecoFLEX značky Opel má nového člena: Vivaro Combi ecoFLEX s motorom 2,0 CDTI s výkonom 114 k a automatizovanou 6- stupňovou manuálnou prevodovkou Easytronic spotrebuje len 7,4 litra nafty na 100 kilometrov, pričom vyprodukuje 194 g/km CO2. Týmito vynikajúcimi hodnotami Vivaro znížilo emisie CO2 o 19 gramov, ušetriac 0,6 l paliva na 100 km.
Praktický van Opel s deviatimi sedadlami a dovolenou celkovou hmotnosťou 2,7 t je možné objednať ako model ecoFLEX aj s výkonom 90, alebo 140 k so 6- stupňovou manuálnou prevodovkou. V takomto prípade je spotreba 7,5 litra a hodnota emisií CO2 je 199 g/km.
Verzie Vivaro ecoFLEX, súčasť radu značky Opel s nízkou spotrebou a zníženými emisiami CO2, využívajú špeciálne vstrekovacie trysky a modifikovaný manažment motora demonštrujúc, ako je možné ešte viac znížiť spotrebu prostredníctvom dostupnej, inteligentnej technológie.
Aj ďalšie úžitkové vozidlá značky Opel ponúkajú významné enviromentálne prednosti. Combo ecoFLEX van s motorom 1,3 CDTI emituje len 134 g/km a potrebuje 5,1 litra nafty na 100 km.
Prostredníctvom modelového radu Vivaro ponúka Opel široký výber vanov, dodávok, autobusov a vanov pre voľný čas. Vivaro sa dodáva s dvoma dĺžkami rázvoru, dvoma výškami strechy a v šiastich základných variantoch (panel van, Combi, Tour, valník, plošinový podvozok a Life), ako aj s piatimi výkonnými a hospodárnymi motormi s výkonmi od 90 do 146 k. Základná verzia Vivaro ecoFLEX sa v Nemecku predáva za 22 915 Eur bez DPH.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.