Chevrolet si počas prvých šiestich mesiacov 2009 udržiava na celoeurópskom trhu svoju pozíciu so stabilným trhovým podielom 2,2 percenta, pričom jeho predaj v Západnej Európe stúpol a spolu s trhom poklesol v Strednej a Východnej Európe. Celkovo predal 214 520 vozidiel; vlani za obdobie január – jún to bolo 269 319 vozidiel.
Za prvých 6 mesiacov roka 2009 Chevrolet predal v Západnej Európe 85 800 vozidiel, o 1,6 percenta viac, než za rovnaké obdobie minulého roka. „V týchto ekonomicky náročných časoch chcú zákazníci dobre vyzerajúce a dobre vybavené autá za výnimočne priaznivé ceny,“ hovorí Wayne Brannon, šéf európských aktivít značky Chebvrolet. „Hodnota za peniaze sa stala dôležitejšou, než kedykoľvek predtým a modelová ponuka Chevy reprezentovaná radmi Matiz, Aveo a Cruze je presne tým, čo európski zákazníci potrebujú.“
Chevrolet zaznamenal počas prvého polroka obzvlášť výrazný nárast predaja vo Francúzsku a Nemecku. V oboch štátoch zaregistrovali vyše 4000 nových Chevroletov, čo predstavuje nárast 95, resp. 35 percent. V Taliansku, ktorý je najväčším trhom Chevroleta v Západnej Európe, vzrástol predaj o vyše 2000 vozidiel na 8,3 percenta za obdobie január – jún. Chevrolet tiež získal významne vyšší podiel na klesajúcich trhoch v Španielsku a Spojenom kráľovstve, získajúc 0,8, resp. 0,3 percentuálneho bodu.
V Rusku, kde v medziročnom porovnaní klesol celkový trh počas prvých šietich mesiacov roka na polovicu, si Chevrolet udržal vedúcu pozíciu medzi nie- domácimi značkami i stabilný trhový podiel 8 percent.
Rok Spolu Nárast Podiel 2003 162 163 -- -- 2004 251 151 55% 1.2% 2005 295 247 17.5% 1.4% 2006 341 737 15.8% 1.6% 2007 457 224 33.6% 2.0% 2008 505 053 10.8% 2.3% 1-6 2009 214 520 -21% 2.2%
Na Slovensku sa počas prvého polroka 2009 zaregistrovalo 1557 nových vozidiel značky Chevrolet (M1+N1). V porovnaní s rovnakým obdobím vlani je to o 565 vozidiel viac, teda o 56,9%. Trhový podiel značky Chevrolet na Slovensku tak medziročne počas prvého polroka vzrástol na 3,23% (1-6 2008: 2,06%), pričom trh samotný zostal v medziročnom porovnaní takmer bezo zmeny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.