Chevrolet si počas prvých šiestich mesiacov 2009 udržiava na celoeurópskom trhu svoju pozíciu so stabilným trhovým podielom 2,2 percenta, pričom jeho predaj v Západnej Európe stúpol a spolu s trhom poklesol v Strednej a Východnej Európe. Celkovo predal 214 520 vozidiel; vlani za obdobie január – jún to bolo 269 319 vozidiel.
Za prvých 6 mesiacov roka 2009 Chevrolet predal v Západnej Európe 85 800 vozidiel, o 1,6 percenta viac, než za rovnaké obdobie minulého roka. „V týchto ekonomicky náročných časoch chcú zákazníci dobre vyzerajúce a dobre vybavené autá za výnimočne priaznivé ceny,“ hovorí Wayne Brannon, šéf európských aktivít značky Chebvrolet. „Hodnota za peniaze sa stala dôležitejšou, než kedykoľvek predtým a modelová ponuka Chevy reprezentovaná radmi Matiz, Aveo a Cruze je presne tým, čo európski zákazníci potrebujú.“
Chevrolet zaznamenal počas prvého polroka obzvlášť výrazný nárast predaja vo Francúzsku a Nemecku. V oboch štátoch zaregistrovali vyše 4000 nových Chevroletov, čo predstavuje nárast 95, resp. 35 percent. V Taliansku, ktorý je najväčším trhom Chevroleta v Západnej Európe, vzrástol predaj o vyše 2000 vozidiel na 8,3 percenta za obdobie január – jún. Chevrolet tiež získal významne vyšší podiel na klesajúcich trhoch v Španielsku a Spojenom kráľovstve, získajúc 0,8, resp. 0,3 percentuálneho bodu.
V Rusku, kde v medziročnom porovnaní klesol celkový trh počas prvých šietich mesiacov roka na polovicu, si Chevrolet udržal vedúcu pozíciu medzi nie- domácimi značkami i stabilný trhový podiel 8 percent.
Rok Spolu Nárast Podiel 2003 162 163 -- -- 2004 251 151 55% 1.2% 2005 295 247 17.5% 1.4% 2006 341 737 15.8% 1.6% 2007 457 224 33.6% 2.0% 2008 505 053 10.8% 2.3% 1-6 2009 214 520 -21% 2.2%
Na Slovensku sa počas prvého polroka 2009 zaregistrovalo 1557 nových vozidiel značky Chevrolet (M1+N1). V porovnaní s rovnakým obdobím vlani je to o 565 vozidiel viac, teda o 56,9%. Trhový podiel značky Chevrolet na Slovensku tak medziročne počas prvého polroka vzrástol na 3,23% (1-6 2008: 2,06%), pričom trh samotný zostal v medziročnom porovnaní takmer bezo zmeny.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.