Chevrolet zvyšuje svoje predaje v Západnej Európe

Cruze
Cruze, foto: Chevrolet
Braňo Porubčan 8. července 2009 17:00
Sdílej:

Chevrolet si počas prvých šiestich mesiacov 2009 udržiava na celoeurópskom trhu svoju pozíciu so stabilným trhovým podielom 2,2 percenta, pričom jeho predaj v Západnej Európe stúpol a spolu s trhom poklesol v Strednej a Východnej Európe. Celkovo predal 214 520 vozidiel; vlani za obdobie január – jún to bolo 269 319 vozidiel.

Za prvých 6 mesiacov roka 2009 Chevrolet predal v Západnej Európe 85 800 vozidiel, o 1,6 percenta viac, než za rovnaké obdobie minulého roka. „V týchto ekonomicky náročných časoch chcú zákazníci dobre vyzerajúce a dobre vybavené autá za výnimočne priaznivé ceny,“ hovorí Wayne Brannon, šéf európských aktivít značky Chebvrolet. „Hodnota za peniaze sa stala dôležitejšou, než kedykoľvek predtým a modelová ponuka Chevy reprezentovaná radmi Matiz, Aveo a Cruze je presne tým, čo európski zákazníci potrebujú.“

Chevrolet zaznamenal počas prvého polroka obzvlášť výrazný nárast predaja vo Francúzsku a Nemecku. V oboch štátoch zaregistrovali vyše 4000 nových Chevroletov, čo predstavuje nárast 95, resp. 35 percent. V Taliansku, ktorý je najväčším trhom Chevroleta v Západnej Európe, vzrástol predaj o vyše 2000 vozidiel na 8,3 percenta za obdobie január – jún. Chevrolet tiež získal významne vyšší podiel na klesajúcich trhoch v Španielsku a Spojenom kráľovstve, získajúc 0,8, resp. 0,3 percentuálneho bodu.

V Rusku, kde v medziročnom porovnaní klesol celkový trh počas prvých šietich mesiacov roka na polovicu, si Chevrolet udržal vedúcu pozíciu medzi nie- domácimi značkami i stabilný trhový podiel 8 percent.

Rok Spolu Nárast Podiel 2003 162 163  -- -- 2004 251 151  55%  1.2% 2005 295 247  17.5%  1.4% 2006 341 737  15.8%  1.6% 2007 457 224  33.6%  2.0% 2008 505 053  10.8%  2.3% 1-6 2009 214 520  -21%  2.2%

Na Slovensku sa počas prvého polroka 2009 zaregistrovalo 1557 nových vozidiel značky Chevrolet (M1+N1). V porovnaní s rovnakým obdobím vlani je to o 565 vozidiel viac, teda o 56,9%. Trhový podiel značky Chevrolet na Slovensku tak medziročne počas prvého polroka vzrástol na 3,23% (1-6 2008: 2,06%), pričom trh samotný zostal v medziročnom porovnaní takmer bezo zmeny.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.