Napriek finančnej a hospodárskej kríze a markantnému poklesu na hlavných európskych trhoch sa od uvedenia modelov Renault Mégane a Renault Mégane Coupé predalo už okolo 70 000 kusov, čo je v súlade s cieľmi, ktoré si Renault stanovil z hľadiska trhového podielu.
Berúc do úvahy 10 najväčších európskych trhov v roku 2009, uvedenie nového Renaultu Mégane a Mégane Coupé znamenalo pre Renault poskok z 12. na 4. priečku v segmente kompaktných hatchbackov (porovnané s januárom/februárom 2008) s trhovým podielom 7,4 %. Od januára 2009 dominujú Mégane Hatchback a Mégane Coupé vo svojom segmente vo Francúzsku (21,7%) a v Španielsku (12,3%) a na druhom mieste sú v Portugalsku (14,3%).
Na prvý pohľad Nový Renault Mégane vyžaruje dojem robustnosti a kvality. Nový Mégane ponúka dynamické vlastnosti, naznačené dizajnom: kontrola, presnosť a účinnosť pridáva na jeho príťažlivosti a na radosti z jazdy. Disponuje širokou škálou kompletne prepracovaných motorov dCi a TCe, účinných a zároveň rešpektujúcich životné prostredie. Ide hlavne o 4 naftové motory s emisiami nižšími ako 120g CO2/km. Recyklovateľné časti predstavujú až 95% hmotnosti vozidla a až 12% plastových dielov pochádza z recyklovaných materiálov, čo predstavuje v priemere 22 kg plastov na jedno auto. Objem batožinového priestoru 372 dm3 patrí medzi najväčší v segmente (hatchback).
V Novom Mégane nájdu zákazníci množstvo prvkov pochádzajúcich z vyšších segmentov, ako napríklad kartu na prístup a štartovanie « s voľnými rukami » so zatváraním na diaľku, poloautomatickú parkovaciu brzdu, dva navigačné systémy GPS: Carminat TomTom® (dvojrozmerná farebná navigácia na 5,8’’ obrazovke s centrálnym ovládaním) za 490 € (14 761,74 Sk) alebo Carminat Bluetooth® DVD (trojrozmerná navigácia vyššej triedy), automatickú dvojzónovú klimatizáciu, kompletnú ponuku autorádií so systémom šitým na mieru vyššej triede vyvíjaný v spolupráci s firmou Arkamys® nazvaného « 3D Sound by Arkamys®», a mnohé ďalšie.
Nový Renault Mégane bol vytvorený tak, aby ponúkol najvyššiu mieru bezpečnosti vo svojej kategórii. Zabrzdí pri opakovanom brzdení z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosti 37 m, čo predstavuje najkratšiu brzdnú dráhu v segmente. Z modelu Laguna III zdedil dvojitý snímač bočného nárazu a dvojkomorové airbagy hrudníka/panvy, čo sú prvky umožňujúce minimalizovať následky bočných nárazov. Nový Mégane je pre kritické situácie vybavený ABS, EBD a podporou brzdenia v kritickej situácii. Tieto zariadenia sú už v základnej verzii doplnené o ESC (Electronic Stability Control) s funkciou kontroly nedotáčavosti (CSV).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.