Napriek finančnej a hospodárskej kríze a markantnému poklesu na hlavných európskych trhoch sa od uvedenia modelov Renault Mégane a Renault Mégane Coupé predalo už okolo 70 000 kusov, čo je v súlade s cieľmi, ktoré si Renault stanovil z hľadiska trhového podielu.
Berúc do úvahy 10 najväčších európskych trhov v roku 2009, uvedenie nového Renaultu Mégane a Mégane Coupé znamenalo pre Renault poskok z 12. na 4. priečku v segmente kompaktných hatchbackov (porovnané s januárom/februárom 2008) s trhovým podielom 7,4 %. Od januára 2009 dominujú Mégane Hatchback a Mégane Coupé vo svojom segmente vo Francúzsku (21,7%) a v Španielsku (12,3%) a na druhom mieste sú v Portugalsku (14,3%).
Na prvý pohľad Nový Renault Mégane vyžaruje dojem robustnosti a kvality. Nový Mégane ponúka dynamické vlastnosti, naznačené dizajnom: kontrola, presnosť a účinnosť pridáva na jeho príťažlivosti a na radosti z jazdy. Disponuje širokou škálou kompletne prepracovaných motorov dCi a TCe, účinných a zároveň rešpektujúcich životné prostredie. Ide hlavne o 4 naftové motory s emisiami nižšími ako 120g CO2/km. Recyklovateľné časti predstavujú až 95% hmotnosti vozidla a až 12% plastových dielov pochádza z recyklovaných materiálov, čo predstavuje v priemere 22 kg plastov na jedno auto. Objem batožinového priestoru 372 dm3 patrí medzi najväčší v segmente (hatchback).
V Novom Mégane nájdu zákazníci množstvo prvkov pochádzajúcich z vyšších segmentov, ako napríklad kartu na prístup a štartovanie « s voľnými rukami » so zatváraním na diaľku, poloautomatickú parkovaciu brzdu, dva navigačné systémy GPS: Carminat TomTom® (dvojrozmerná farebná navigácia na 5,8’’ obrazovke s centrálnym ovládaním) za 490 € (14 761,74 Sk) alebo Carminat Bluetooth® DVD (trojrozmerná navigácia vyššej triedy), automatickú dvojzónovú klimatizáciu, kompletnú ponuku autorádií so systémom šitým na mieru vyššej triede vyvíjaný v spolupráci s firmou Arkamys® nazvaného « 3D Sound by Arkamys®», a mnohé ďalšie.
Nový Renault Mégane bol vytvorený tak, aby ponúkol najvyššiu mieru bezpečnosti vo svojej kategórii. Zabrzdí pri opakovanom brzdení z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosti 37 m, čo predstavuje najkratšiu brzdnú dráhu v segmente. Z modelu Laguna III zdedil dvojitý snímač bočného nárazu a dvojkomorové airbagy hrudníka/panvy, čo sú prvky umožňujúce minimalizovať následky bočných nárazov. Nový Mégane je pre kritické situácie vybavený ABS, EBD a podporou brzdenia v kritickej situácii. Tieto zariadenia sú už v základnej verzii doplnené o ESC (Electronic Stability Control) s funkciou kontroly nedotáčavosti (CSV).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.