Renault: O nový Mégane je vysoký záujem, navyšujeme výrobu

Megané
Megané, foto: Renault
Braňo Porubčan 23. června 2009 14:43
Sdílej:

Napriek finančnej a hospodárskej kríze a markantnému poklesu na hlavných európskych trhoch sa od uvedenia modelov Renault Mégane a Renault Mégane Coupé predalo už okolo 70 000 kusov, čo je v súlade s cieľmi, ktoré si Renault stanovil z hľadiska trhového podielu.

Berúc do úvahy 10 najväčších európskych trhov v roku 2009, uvedenie nového Renaultu Mégane a Mégane Coupé znamenalo pre Renault poskok z 12. na 4. priečku v segmente kompaktných hatchbackov (porovnané s januárom/februárom 2008) s trhovým podielom 7,4 %. Od januára 2009 dominujú Mégane Hatchback a Mégane Coupé vo svojom segmente vo Francúzsku (21,7%) a v Španielsku (12,3%) a na druhom mieste sú v Portugalsku (14,3%).

Na prvý pohľad Nový Renault Mégane vyžaruje dojem robustnosti a kvality. Nový Mégane ponúka dynamické vlastnosti, naznačené dizajnom: kontrola, presnosť a účinnosť pridáva na jeho príťažlivosti a na radosti z jazdy. Disponuje širokou škálou kompletne prepracovaných motorov dCi a TCe, účinných a zároveň rešpektujúcich životné prostredie. Ide hlavne o 4 naftové motory s emisiami nižšími ako 120g CO2/km. Recyklovateľné časti predstavujú až 95% hmotnosti vozidla a až 12% plastových dielov pochádza z recyklovaných materiálov, čo predstavuje v priemere 22 kg plastov na jedno auto. Objem batožinového priestoru 372 dm3 patrí medzi najväčší v segmente (hatchback).

V Novom Mégane nájdu zákazníci množstvo prvkov pochádzajúcich z vyšších segmentov, ako napríklad kartu na prístup a štartovanie « s voľnými rukami » so zatváraním na diaľku, poloautomatickú parkovaciu brzdu, dva navigačné systémy GPS: Carminat TomTom® (dvojrozmerná farebná navigácia na 5,8’’ obrazovke s centrálnym ovládaním) za 490 € (14 761,74 Sk) alebo Carminat Bluetooth® DVD (trojrozmerná navigácia vyššej triedy), automatickú dvojzónovú klimatizáciu, kompletnú ponuku autorádií so systémom šitým na mieru vyššej triede vyvíjaný v spolupráci s firmou Arkamys® nazvaného « 3D Sound by Arkamys®», a mnohé ďalšie.

Nový Renault Mégane bol vytvorený tak, aby ponúkol najvyššiu mieru bezpečnosti vo svojej kategórii. Zabrzdí pri opakovanom brzdení z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosti 37 m, čo predstavuje najkratšiu brzdnú dráhu v segmente. Z modelu Laguna III zdedil dvojitý snímač bočného nárazu a dvojkomorové airbagy hrudníka/panvy, čo sú prvky umožňujúce minimalizovať následky bočných nárazov. Nový Mégane je pre kritické situácie vybavený ABS, EBD a podporou brzdenia v kritickej situácii. Tieto zariadenia sú už v základnej verzii doplnené o ESC (Electronic Stability Control) s funkciou kontroly nedotáčavosti (CSV).

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.