Nissan 370Z prichádza už aj na Slovensko!

370Z
370Z, foto: Nissan
Braňo Porubčan 2. června 2009 18:56
Sdílej:

Na slovenský trh sa od 8. júna dostáva nový Nissan 370Z. Je pokračovateľom pokrvnej línie predchádzajúcich modelov „Z“. Ponúka autentické vlastnosti športového automobilu, vyšší výkon a zlepšené ovládanie vďaka kompaktnejším rozmerom a pozornosti zameranej na čo najnižšiu hmotnosť.

Nový dynamický a štýlový dizajn modelu 370Z na rok 2009 prichádza s dvojakým prínosom – s odvážnejším vzhľadom a ľahšou a pevnejšou konštrukciou s lepšími jazdnými vlastnosťami. Po kompletnom prepracovaní (ide o vôbec prvé prepracovanie od predstavenia Nissanu Z, v roku 2003) sa nový model 370Z vyznačuje skráteným rázvorom takmer o 100 mm. Na karosérii sa vo väčšej miere využili ľahké materiály, ktoré znížili hmotnosť vozidla o 32 kg.

Dizajn interiéru nového modelu 370Z nadväzuje na tradíciu modelov Z ponúkajúcich potešenie z jazdy, bez ohľadu na podmienky na ceste či hustotu premávky. Okrem toho zvláštna pozornosť bola venovaná kvalite materiálov, príslušenstva a opracovaniu povrchov. Tradičné dvojsedadlové usporiadanie je posadené pred hlboko zapusteným prístrojovým panelom. Jazda v kabíne sa stáva pohodlnejšou vďaka doplneniu tlačidla na štartovanie a vypínanie motora, rozmernejších budíkov, použitiu materiálov mäkkých na dotyk na prístrojovom paneli a ďalších interiérových detailov, ktoré 370Z ponúka.

Ako nové modelové označenie naznačuje, model 370Z je poháňaný 3,7-litrovým motorom VQ37VHR s technológiou VVEL (Variable Valve Event and Lift – systém ventilového rozvodu s premenným zdvihom a časovaním) s vyšším výkonom dimenzovaným na 331 k a krútiacim momentom 366 Nm.

Vylepšená šesťrýchlostná manuálna prevodovka s úzkym odstupňovaním je ako prvá na svete vybavená systémom automatickej synchronizácie otáčok pri radení, čo umožňuje vodičom všetkých výkonnostných kategórií vždy a omnoho ľahšie zaradiť správne rýchlostné stupne, ako by to zvládol skúsený vodič pomocou tradičného spôsobu „pätou a špičkou“. Táto funkcia „Synchro Rev Control“ pri radení automaticky reguluje otáčky motora a presne ich ladí na nasledujúci prevod – v podstate ide o radenie s „medziplynom“, ktoré umožňuje jeho hladší priebeh. Nová sedemrýchlostná automatická prevodovka modelu 370Z má manuálny a automatický režim. Je tiež vybavená systémom automatickej úpravy otáčok pri podraďovaní (DRM), čo v manuálnom režime umožňuje radiť rovnako rýchlo ako s ručnou prevodovkou.

Nissan 370Z sa od júna bude na Slovensku predávať v cene od 39 590 EUR.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.