Na slovenský trh sa od 8. júna dostáva nový Nissan 370Z. Je pokračovateľom pokrvnej línie predchádzajúcich modelov „Z“. Ponúka autentické vlastnosti športového automobilu, vyšší výkon a zlepšené ovládanie vďaka kompaktnejším rozmerom a pozornosti zameranej na čo najnižšiu hmotnosť.
Nový dynamický a štýlový dizajn modelu 370Z na rok 2009 prichádza s dvojakým prínosom – s odvážnejším vzhľadom a ľahšou a pevnejšou konštrukciou s lepšími jazdnými vlastnosťami. Po kompletnom prepracovaní (ide o vôbec prvé prepracovanie od predstavenia Nissanu Z, v roku 2003) sa nový model 370Z vyznačuje skráteným rázvorom takmer o 100 mm. Na karosérii sa vo väčšej miere využili ľahké materiály, ktoré znížili hmotnosť vozidla o 32 kg.
Dizajn interiéru nového modelu 370Z nadväzuje na tradíciu modelov Z ponúkajúcich potešenie z jazdy, bez ohľadu na podmienky na ceste či hustotu premávky. Okrem toho zvláštna pozornosť bola venovaná kvalite materiálov, príslušenstva a opracovaniu povrchov. Tradičné dvojsedadlové usporiadanie je posadené pred hlboko zapusteným prístrojovým panelom. Jazda v kabíne sa stáva pohodlnejšou vďaka doplneniu tlačidla na štartovanie a vypínanie motora, rozmernejších budíkov, použitiu materiálov mäkkých na dotyk na prístrojovom paneli a ďalších interiérových detailov, ktoré 370Z ponúka.
Ako nové modelové označenie naznačuje, model 370Z je poháňaný 3,7-litrovým motorom VQ37VHR s technológiou VVEL (Variable Valve Event and Lift – systém ventilového rozvodu s premenným zdvihom a časovaním) s vyšším výkonom dimenzovaným na 331 k a krútiacim momentom 366 Nm.
Vylepšená šesťrýchlostná manuálna prevodovka s úzkym odstupňovaním je ako prvá na svete vybavená systémom automatickej synchronizácie otáčok pri radení, čo umožňuje vodičom všetkých výkonnostných kategórií vždy a omnoho ľahšie zaradiť správne rýchlostné stupne, ako by to zvládol skúsený vodič pomocou tradičného spôsobu „pätou a špičkou“. Táto funkcia „Synchro Rev Control“ pri radení automaticky reguluje otáčky motora a presne ich ladí na nasledujúci prevod – v podstate ide o radenie s „medziplynom“, ktoré umožňuje jeho hladší priebeh. Nová sedemrýchlostná automatická prevodovka modelu 370Z má manuálny a automatický režim. Je tiež vybavená systémom automatickej úpravy otáčok pri podraďovaní (DRM), čo v manuálnom režime umožňuje radiť rovnako rýchlo ako s ručnou prevodovkou.
Nissan 370Z sa od júna bude na Slovensku predávať v cene od 39 590 EUR.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?