Daimler AG získal podiel skoro desať percent na spoločnosti Tesla Motors Inc., ktorá je v súčasnosti jediným výrobcom, ktorý predáva v Severnej Amerike a Európe elektromobily špeciálne navrhnuté na dlhé vzdialenosti.
Daimler a Tesla spolupracujú tiež na integrácii lítium-iónových akumulátorov a nabíjacích jednotiek pre prvých zhruba tisíc áut druhej generácie smart fortwo s elektrickým pohonom dodávaných z Hambachu od konca roku 2009. Určené sú pre projekty ako e-mobility Berlin alebo e-mobility Italy. Daimler zároveň spúšťa malosériovú výrobu vozidla Mercedes-Benz triedy B s pohonom na palivové články. A v roku 2010 predstaví prvý mercedes s čisto elektrickým pohonom čerpajúcim energiu z akumulátoru.
Už od roku 2007 sa v Londýne využíva v rámci rozsiahleho testovania sto elektromobilov smart.
Počnúc rokom 2012 plánuje Daimler všetky elektromobily značiek Mercedes-Benz a smart vybaviť lítium-iónovým akumulátorom z vlastnej výroby.
Tesla vyrába Roadster - jediné vozidlo s pohonom na báze akumulátora, navrhnuté špeciálne na dlhé vzdialenosti (cez 300 km) ako prvý elektromobil s lítium-iónovým akumulátorom certifikovaný v Európe a USA. Pri zrýchlení z 0 na 60 míľ/hod (96,6 km/hod) za 3,9 s a spotrebe v prepočte menej ako liter paliva na 100 km. Tesla Roadster ako prvý sériový automobil vyriešil rozpor medzi výkonom a efektívnosťou takýchto vozidiel bez emisií.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?