Daimler AG získal podiel skoro desať percent na spoločnosti Tesla Motors Inc., ktorá je v súčasnosti jediným výrobcom, ktorý predáva v Severnej Amerike a Európe elektromobily špeciálne navrhnuté na dlhé vzdialenosti.
Daimler a Tesla spolupracujú tiež na integrácii lítium-iónových akumulátorov a nabíjacích jednotiek pre prvých zhruba tisíc áut druhej generácie smart fortwo s elektrickým pohonom dodávaných z Hambachu od konca roku 2009. Určené sú pre projekty ako e-mobility Berlin alebo e-mobility Italy. Daimler zároveň spúšťa malosériovú výrobu vozidla Mercedes-Benz triedy B s pohonom na palivové články. A v roku 2010 predstaví prvý mercedes s čisto elektrickým pohonom čerpajúcim energiu z akumulátoru.
Už od roku 2007 sa v Londýne využíva v rámci rozsiahleho testovania sto elektromobilov smart.
Počnúc rokom 2012 plánuje Daimler všetky elektromobily značiek Mercedes-Benz a smart vybaviť lítium-iónovým akumulátorom z vlastnej výroby.
Tesla vyrába Roadster - jediné vozidlo s pohonom na báze akumulátora, navrhnuté špeciálne na dlhé vzdialenosti (cez 300 km) ako prvý elektromobil s lítium-iónovým akumulátorom certifikovaný v Európe a USA. Pri zrýchlení z 0 na 60 míľ/hod (96,6 km/hod) za 3,9 s a spotrebe v prepočte menej ako liter paliva na 100 km. Tesla Roadster ako prvý sériový automobil vyriešil rozpor medzi výkonom a efektívnosťou takýchto vozidiel bez emisií.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?