Európske Auto roka 2009 a tiež prvá voľba európskych zákazníkov: vďaka vynikajúcemu nástupu Insignie na trh sa stal Opel lídrom strednej triedy v Európe. Počas prvého kompletného štvrťroka predaja Insignie predbehol Opel všetkých konkurentov v strednej triede v Európe.
Začiatok predaja vo väčšine európskych krajín bol v januári. Vďaka vysokému záujmu o novú vlajkovú loď značky Opel sa v Rüsselsheimskom závode uskutočnia počas mája tri mimoriadne pracovné zmeny. Počet objednávok medzitým prekročil hranicu 100 000.
„Insignia ukazuje veľmi dobrý potenciál v získavaní klientov klasických prémiových značiek,“ povedal Alain Visser, viceprezident Opel v General Motors Europe. „Je symbolom našej výkonnosti a schopností – ukazuje, čo Opel dokáže.“
V Nemecku zaznamenal v Opel v strednej triede významný rast: predaj počas prvého štvrťroka vyskočil o 82 percent v porovnaní s rovnakým obdobím roka minulého. Obzvlášť populárnou je špičková technológia Insignie. „Týmto spôsobom, auto za autom, dokáže Opel Insigniou dosahovať väčšie podiely než predchádzajúcim modelom. To je veľmi dôležité pre budúcnosť značky,“ dodáva Visser.
Približne 56 percent zákazníkov si zvolilo novú generáciu systému osvetlenia Adaptive Forward Lighting (AFL+) s deviatimi funkciami. 80 percent objednávok obsahuje DVD navigačný systém s farebným displejom a 35 percent sa rozhodlo pre podvozkový systém FlexRide. Takmer dve tretiny klientov chcú jazdiť na najväčších kolesách: 40 percent si vybralo 18- palcové a tretina 17- palcové kolesá. Každý druhý zákazník sa rozhodol pre sedadlá s certifikátom nemeckých ortopedických špecialistov. S náskokom je najpopulárnejším motorom 2,0 CDTI s výkonom 160 k, ktorý si objednal každý tretí zákazník. Napokon, celá polovica objednávok je na vozidlá s dieselovým motorom. Insignia Sports Tourer, teda verzia kombi, práve prichádza k európskym dealerom a je pripravená priniesť ešte viac pohybu do rodiny Insignia. Jej najnovší člen, Insignia ecoFLEX s nízkou úrovňou emisií sklenníkových plynov, ponúka dynamické jazdné výkony s úrovňou emisií CO2 len 136 g/km. To zodpovedá spotrebe 5,2 litra na 100 km. Na trh sa dostane počas tohtoročného leta.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.