Európske Auto roka 2009 a tiež prvá voľba európskych zákazníkov: vďaka vynikajúcemu nástupu Insignie na trh sa stal Opel lídrom strednej triedy v Európe. Počas prvého kompletného štvrťroka predaja Insignie predbehol Opel všetkých konkurentov v strednej triede v Európe.
Začiatok predaja vo väčšine európskych krajín bol v januári. Vďaka vysokému záujmu o novú vlajkovú loď značky Opel sa v Rüsselsheimskom závode uskutočnia počas mája tri mimoriadne pracovné zmeny. Počet objednávok medzitým prekročil hranicu 100 000.
„Insignia ukazuje veľmi dobrý potenciál v získavaní klientov klasických prémiových značiek,“ povedal Alain Visser, viceprezident Opel v General Motors Europe. „Je symbolom našej výkonnosti a schopností – ukazuje, čo Opel dokáže.“
V Nemecku zaznamenal v Opel v strednej triede významný rast: predaj počas prvého štvrťroka vyskočil o 82 percent v porovnaní s rovnakým obdobím roka minulého. Obzvlášť populárnou je špičková technológia Insignie. „Týmto spôsobom, auto za autom, dokáže Opel Insigniou dosahovať väčšie podiely než predchádzajúcim modelom. To je veľmi dôležité pre budúcnosť značky,“ dodáva Visser.
Približne 56 percent zákazníkov si zvolilo novú generáciu systému osvetlenia Adaptive Forward Lighting (AFL+) s deviatimi funkciami. 80 percent objednávok obsahuje DVD navigačný systém s farebným displejom a 35 percent sa rozhodlo pre podvozkový systém FlexRide. Takmer dve tretiny klientov chcú jazdiť na najväčších kolesách: 40 percent si vybralo 18- palcové a tretina 17- palcové kolesá. Každý druhý zákazník sa rozhodol pre sedadlá s certifikátom nemeckých ortopedických špecialistov. S náskokom je najpopulárnejším motorom 2,0 CDTI s výkonom 160 k, ktorý si objednal každý tretí zákazník. Napokon, celá polovica objednávok je na vozidlá s dieselovým motorom. Insignia Sports Tourer, teda verzia kombi, práve prichádza k európskym dealerom a je pripravená priniesť ešte viac pohybu do rodiny Insignia. Jej najnovší člen, Insignia ecoFLEX s nízkou úrovňou emisií sklenníkových plynov, ponúka dynamické jazdné výkony s úrovňou emisií CO2 len 136 g/km. To zodpovedá spotrebe 5,2 litra na 100 km. Na trh sa dostane počas tohtoročného leta.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.