Európske Auto roka 2009 a tiež prvá voľba európskych zákazníkov: vďaka vynikajúcemu nástupu Insignie na trh sa stal Opel lídrom strednej triedy v Európe. Počas prvého kompletného štvrťroka predaja Insignie predbehol Opel všetkých konkurentov v strednej triede v Európe.
Začiatok predaja vo väčšine európskych krajín bol v januári. Vďaka vysokému záujmu o novú vlajkovú loď značky Opel sa v Rüsselsheimskom závode uskutočnia počas mája tri mimoriadne pracovné zmeny. Počet objednávok medzitým prekročil hranicu 100 000.
„Insignia ukazuje veľmi dobrý potenciál v získavaní klientov klasických prémiových značiek,“ povedal Alain Visser, viceprezident Opel v General Motors Europe. „Je symbolom našej výkonnosti a schopností – ukazuje, čo Opel dokáže.“
V Nemecku zaznamenal v Opel v strednej triede významný rast: predaj počas prvého štvrťroka vyskočil o 82 percent v porovnaní s rovnakým obdobím roka minulého. Obzvlášť populárnou je špičková technológia Insignie. „Týmto spôsobom, auto za autom, dokáže Opel Insigniou dosahovať väčšie podiely než predchádzajúcim modelom. To je veľmi dôležité pre budúcnosť značky,“ dodáva Visser.
Približne 56 percent zákazníkov si zvolilo novú generáciu systému osvetlenia Adaptive Forward Lighting (AFL+) s deviatimi funkciami. 80 percent objednávok obsahuje DVD navigačný systém s farebným displejom a 35 percent sa rozhodlo pre podvozkový systém FlexRide. Takmer dve tretiny klientov chcú jazdiť na najväčších kolesách: 40 percent si vybralo 18- palcové a tretina 17- palcové kolesá. Každý druhý zákazník sa rozhodol pre sedadlá s certifikátom nemeckých ortopedických špecialistov. S náskokom je najpopulárnejším motorom 2,0 CDTI s výkonom 160 k, ktorý si objednal každý tretí zákazník. Napokon, celá polovica objednávok je na vozidlá s dieselovým motorom. Insignia Sports Tourer, teda verzia kombi, práve prichádza k európskym dealerom a je pripravená priniesť ešte viac pohybu do rodiny Insignia. Jej najnovší člen, Insignia ecoFLEX s nízkou úrovňou emisií sklenníkových plynov, ponúka dynamické jazdné výkony s úrovňou emisií CO2 len 136 g/km. To zodpovedá spotrebe 5,2 litra na 100 km. Na trh sa dostane počas tohtoročného leta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.