Opel Insignia vyskočil na vrchol strednej triedy v Európe

Insignia
Insignia, foto: Opel Media
Braňo Porubčan 13. května 2009 15:39
Sdílej:

Európske Auto roka 2009 a tiež prvá voľba európskych zákazníkov: vďaka vynikajúcemu nástupu Insignie na trh sa stal Opel lídrom strednej triedy v Európe. Počas prvého kompletného štvrťroka predaja Insignie predbehol Opel všetkých konkurentov v strednej triede v Európe.

Začiatok predaja vo väčšine európskych krajín bol v januári. Vďaka vysokému záujmu o novú vlajkovú loď značky Opel sa v Rüsselsheimskom závode uskutočnia počas mája tri mimoriadne pracovné zmeny. Počet objednávok medzitým prekročil hranicu 100 000.

„Insignia ukazuje veľmi dobrý potenciál v získavaní klientov klasických prémiových značiek,“ povedal Alain Visser, viceprezident Opel v General Motors Europe. „Je symbolom našej výkonnosti a schopností – ukazuje, čo Opel dokáže.“

V Nemecku zaznamenal v Opel v strednej triede významný rast: predaj počas prvého štvrťroka vyskočil o 82 percent v porovnaní s rovnakým obdobím roka minulého. Obzvlášť populárnou je špičková technológia Insignie. „Týmto spôsobom, auto za autom, dokáže Opel Insigniou dosahovať väčšie podiely než predchádzajúcim modelom. To je veľmi dôležité pre budúcnosť značky,“ dodáva Visser.

Približne 56 percent zákazníkov si zvolilo novú generáciu systému osvetlenia Adaptive Forward Lighting (AFL+) s deviatimi funkciami. 80 percent objednávok obsahuje DVD navigačný systém s farebným displejom a 35 percent sa rozhodlo pre podvozkový systém FlexRide. Takmer dve tretiny klientov chcú jazdiť na najväčších kolesách: 40 percent si vybralo 18- palcové a tretina 17- palcové kolesá. Každý druhý zákazník sa rozhodol pre sedadlá s certifikátom nemeckých ortopedických špecialistov. S náskokom je najpopulárnejším motorom 2,0 CDTI s výkonom 160 k, ktorý si objednal každý tretí zákazník. Napokon, celá polovica objednávok je na vozidlá s dieselovým motorom. Insignia Sports Tourer, teda verzia kombi, práve prichádza k európskym dealerom a je pripravená priniesť ešte viac pohybu do rodiny Insignia. Jej najnovší člen, Insignia ecoFLEX s nízkou úrovňou emisií sklenníkových plynov, ponúka dynamické jazdné výkony s úrovňou emisií CO2 len 136 g/km. To zodpovedá spotrebe 5,2 litra na 100 km. Na trh sa dostane počas tohtoročného leta.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.