Nemecká automobilová asociácia ADAC minulý týždeň publikovala výsledky prieskumu spoľahlivosti za rok 2008. Vynikajúca kvalita Renaultu vyčnieva z radu. Renault zaznamenal v roku 2008 značné zlepšenie týkajúce sa všetkých modelov.
Renault Scénic je naspoľahlivejšie vozidlo (1,8 prípadov poruchy na 1000 automobilov) a Renault Mégane je jedným z lídrov vo svojej kategórii s hodnotou 1,9. Renault Laguna pokračovala v skvelom progrese za posledné roky. Výsledky za rok 2008 ju umiestnili v TOP 3 spoločne s jej prémiovými konkurentmi (2,7). Twingo, Clio, Modus a Kangoo sú tiež nemeckou automobilovou asociáciou ADAC označené ako „ zelené “.
Celkové vylepšenie vozidiel Renault, badateľné od roku 2005, pokračuje najmä v oblasti kvality a spoľahlivosti. Automobily Renault Twingo, Renault Clio, Renault Modus, Renault Kangoo, Renault Mégane, Renault Scénic a Renault Laguna získali za posledné tri roky od ADAC-u status zelených automobilov. Výsledky za rok 2008 sú viac ako pozitívne:
· Scénic II sa stal najlepším kompaktným minivanom vo svojej triede
· príchod Laguny III znamenal, že tento model sa posunul na druhé miesto spomedzi všetkých značiek vo svojej triede, čím sa potvrdilo dosiahnutie záväzku kvality v rámci plánu Renault Contract 2009: Laguna v TOP 3 (!!!)
· Mégane II a Kangoo sa umiestnili na 4 resp. 5 mieste vo veľmi spornej kategórii. Mégane je prvý v kategórii všestranných vozidiel a Kangoo spomedzi porovnateľných automobilov.
· Twingo, Clio a Modus dosiahli opätovne veľmi vysokú úroveň kvality, už získanú za posledné tri roky.
Tieto výborné výsledky potvrdzujú prieskumy vykonané aj v ďalších krajinách. Okrem interných opatrení na kontrolu kvality, ktoré boli zavedené, aj zmeny vo výrobe automobilov Renault demonštrujú aké efektívne boli za posledné roky snahy uskutočnené v rámci celej spoločnosti.
Zdroj: Tlačová správa Renault
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?