Ford of Europe dosiahol najvyšší trhový podiel v tohtoročnom januári od roku 2004. Oproti januáru 2008 Ford zvýšil svoj podiel na trhu na 9,3 % (+0,5%). Zaujímavosťou je aj predajný úspech novej Fiesty, ktorá bola v januári najpredávanejším autom značky na 19-tich hlavných európskych trhoch.
Ford of Europe predal v januári tohto roka 98 300 vozidiel na 19-tich hlavných európskych trhoch, vrátane 28 300 modelov novej Fiesty, momentálne najpredávanejšej z portfólia spoločnosti. Od uvedenia novej Fiesty v auguste minulého roka sa predalo už 89 000 jej modelov. V porovnaní s celkovým, vyše 27 %-ným poklesom na trhu, predaje Fordu zaznamenali miernejší pokles, a to 23,1 %. Značka však zlepšila svoju trhovú pozíciu na 17-tich z 19-tich hlavných európskych trhoch.
„Teší nás, že naše nové produkty sú žiadané, čo sa odzrkadlilo v raste trhového podielu“, povedal Ingvar Sviggum, viceprezident, marketing, sales & service, Ford of Europe. „Nanešťastie, toto zlepšenie podielu nastalo v období hlbokého poklesu európskeho trhu, čiže v skutku zaberáme väčší kus menšieho koláča. Preto pristupujeme k opatreniam na zníženie nákladov v odpovedi na nižšie príjmy, aby sme udržali chod výroby nových produktov, ktoré sa tešia takej obľube. Takto zabezpečíme, že budeme silnejší, keď nakoniec prejdeme cez túto hlbokú recesiu“, povedal Sviggum.
Zdroj: Tlačová správa Ford
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.