Osobní verze oblíbeného vozu Partner Tepee doplňuje svou nabídku o novou sedmimístnou verzi. Peugeot tak využívá vynikající obyvatelnost modelu Partner a reaguje na sílící tržní poptávku.
Tato nová nabídka, určená pro zákazníky, kteří hledají alternativní rodinný vůz ke kompaktním modelům typu MPV, vyniká svou výjimečnou variabilitou. Nový Partner Tepee je totiž vybaven 7 samostatnými sedadly a všechna zadní sedadla jsou sklopná a vyjímatelná. Interiér této odvozené osobní verze se tudíž může měnit a lépe se přizpůsobit přáním a měnícím se potřebám svých uživatelů.
Partner Tepee 7 míst vyzdvihuje všechny kvality odvozené osobní verze. Je to pohodlný multifunkční vůz, velkorysý z pohledu obyvatelného prostoru, skvěle přizpůsobený potřebám rodinného využití a velmi praktický při všech volnočasových aktivitách.
7 samostatných variabilních sedadel Obyvatelnost vnitřního prostoru vozu Partner Tepee umožnila umístit do interiéru 7 plnohodnotných sedadel s následujícím uspořádáním :
- 2 samostatná sedadla v 1. řadě - 3 samostatná sklopná a vyjímatelná sedadla ve 2. řadě - 2 samostatná sklopná a vyjímatelná sedadla ve 3. řadě
Komfortu sezení ve 3. řadě byla věnována mimořádná pozornost. V porovnání s 5-místnou verzí byla sedadla ve 2. řadě zvýšena o 42 mm a posunuta o 90 mm vpřed, aby vzniklo co nejvíce místa pro nohy. Podlaha v zadní části je ve stylu « hlediště » mírně vyvýšená, takže cestující ve třetí řadě mají výborný výhled z vozu. Ideální sklon opěradel ve 3. řadě zajišťuje dobrou pozici při sezení a přispívá k celkovému komfortu cestujících.
Praktický interiér, který lze kdykoliv podle přání uspořádat Partner Tepee 7 míst dále násobí variabilitu a praktičnost tohoto vozu typu odvozené osobní verze. Sedadla ve 2. a 3. řadě lze složit, vyklopit do svislé polohy a samostatně vyjmout. Hmotnost sedadel ve 2. řadě je pouze 14 kg a sedadla ve 3. řadě váží 12 kg. Uspořádání interiéru vozu lze tedy měnit s minimální námahou.
Sedadla ve 3. řadě jsou přístupná sklopením bočních sedadel ve 2. řadě a široký dveřní otvor, který otevírají boční posuvné dveře, vstup do vozu cestujícím ve 3. řadě ještě zjednodušuje. Děti ale bez pochyby raději zvolí cestu přes zavazadlový prostor uličkou, která je mezi oddělenými sedadly ve 3. řadě ponechána. Tato možností přístupu do vozu dává sedmimístnému modelu Partner unikátní výhodu vůči konkurenčním vozům v tomto segmentu.
V úrovni podlahy v zadní části najdeme dodatečné 3 odkládací prostory, z nichž jeden slouží pro uschování složeného krytu zavazadel. Doplňují úložné prostory ve 2. řadě sedadel a jsou důkazem toho, s jakou péčí bylo uspořádání interiéru vozu navrhováno. Cestující ve 2. řadě mají k dispozici letecké stolky a mohou si nastavit sklon opěradla svého sedadla. Každý pasažér ve voze si tak může najít pohodlnou pozici pro sezení, po ruce má řadu odkládacích míst a cestování dostává zcela nový rozměr.
Objem zavazadlového prostoru v sedmimístné konfiguraci je 100 l pod kryt, se sklopenými sedadly ve 3. řadě se zvýší na 470 l a pokud sedadla v této řadě vyjmete, je objem 650 l.
Pohodlný interiér, příjemné cestování Jízdní nápravy, oceňované již u vozu Partner Tepee, a použití pružin a tlumičů uzpůsobených vyšší zátěži než u pětimístné verze přináší novému vozu Partner Tepee 7 míst dynamický projev, brzdění a komfort jízdy na vynikající úrovni.
Důraz byl kladen i na propracovaný akustický komfort, který se tak stává jednou ze silných stránek vozu. Cestující ve třetí řadě sedadel mohou bez omezení pohodlně komunikovat se všemi osobami ve voze, včetně řidiče a spolujezdce vpředu.
Kompletní nabídka výkonných motorů
Partner Tepee 7 míst může být poháněn následujícími motory:
- 1.6 16V 110 k (benzinový) - 1.6 HDI 90 k - 1.6 HDI FAP 110 k
Všechny uvedené motory jsou vybavené manuální pětistupňovou převodovkou. Ochrana životního prostředí je pro Peugeot důležitým hlediskem, proto je motor 1,6 HDI 110k nabízen s filtrem pevných částic FAP.
Motor 1.6 HDI je zástupcem nejmodernější generace dieselových motorů vyvinutých značkou Peugeot. Příkladem jejich technické vyspělosti je systém přímého vysokotlakého vstřikování paliva typu Common rail druhé generace nebo hlava z lehké slitiny se 16 ventily, díky nimž je jízdní komfort na velmi vysoké úrovni, emise CO2 jsou omezeny a spotřeba paliva zůstává zachována.
Partner Tepee 7 míst je k dispozici ve verzi Premium a Outdoor. Některé původní prvky výbavy jako například střecha Zénith nebo vnitřní stropní nosiče nejsou vzhledem ke zvýšené pozici sedadel ve třetí řadě s novou verzí kompatibilní.
Zákazníci v České republice si mohou vůz objednat již nyní. Sedmimístná varianta je nabízena jako doplněk v kombinaci s bočními airbagy. Cena tohoto doplňku (5 x nezávislé sklopné a vyjmutelné sedadlo v 2. a 3. řadě + boční airbagy + roletka zavazadlového prostoru) je 30 900 Kč (vč. DPH). Tisková zpráva Peugeot
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.