Koleos je ďalším modelom značky Renault, pri ktorom je od začiatku tohto týždňa možný odpočet DPH. Firemná klientela má navyše možnosť získať balík N1 s fixnou prepážkou zadarmo.
Odpočítať si DPH je možné pri dvoch úrovniach výbavy – Expression a Dynamique a to v kombinácii s dvoma motorizáciami: 2,5 16V 170k a 2,0 dCi 16V 150k. V N1 ponuke je rovnako pohon 2 kolies ako aj 4x4. Dieselový dvojliter je v jednom prípade kombinovateľný aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Renault Koleos, ktorý je na Slovensku v predaji už od septembra 2008 je prvým crossoverom značky Renault. Bol vymyslený a navrhnutý Renaultom, vyvinutý Nissanom a vyrobený vo fabrike Renault Samsung Motors v Busan v Kórei. Využíva pritom skúsenosti aliančného partnera Nissan a systémy osvedčené v modeli Nissan X-Trail.
Interiér a množstvo výbavy pripomína, že Koleos je skutočne Renault: systém inteligentnej karty, štartovanie bez kľúča, automatické zapínanie svetiel a dažďový senzor, kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, ovládače otvárania okien, nastavovanie spätných zrkadiel a centrálneho ovládania zoskupené vo dverách vodiča alebo tempomat – obmedzovač rýchlosti. Renault Koleos je vybavený užitočným systémom pomoci pri rozbiehaní sa do kopca a taktiež je vybavený systémom kontroly rýchlosti pri klesaní, ktorý funguje aj pri cúvaní.
Renault Koleos ponúka jedinečnú úroveň bezpečnosti a komfortu typickú pre Renault. Predná náprava typu Pseudo Mac Pherson a nezávislá viacprvková zadná náprava použitá v Novom X-Traili zaručujú komfort a stabilitu v každej situácii. Rám karosérie Koleosu je upravený na používanie v akomkoľvek teréne vďaka svetlej výške podvozku 206 mm (188 mm pre verzie s naftovým motorom) a uhlom stúpania a klesania 27 a 31°.
Rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou je automatické v závislosti od podmienok priľnavosti, je zabezpečené prostredníctvom elektronickej spojky a je riadený najnovším systémom « All mode 4x4-i » vyvinutým Nissanom pre Nový X-Trail. Z hľadiska aktívnej bezpečnosti je vybavený tuhým podvozkom a starostlivo dimenzovaným brzdovým systémom, ktorý dokáže zastaviť Koleos na 42 m pri brzdení v rýchlosti 100 km/h, čo znamená, že má najkratšiu brzdnú dráhu v segmente SUV a Crossover. Vodičovi pri brzdení v kritickej situácii, pri vyhýbaní alebo strate riľnavosti pomáha ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, zariadenie pomoci pri brzdení v kritickej situácii a elektronický stabilizačný systém s kontrolou nedotáčavosti. Predtým ako sa zapne ESP, systém riadenia krútiaceho momentu ako prvý koriguje nedotáčavosť alebo pretáčavosť vozidla zmenou rozdelenia hnacej sily medzi prednú a zadnú nápravu.
Renault Koleos získal ocenenie 5 hviezdičiek v crash testoch EuroNCAP. Je vybavený výbavou, ktorá prispieva k ochrane cestujúcich: 6 airbagov, z toho 2 čelné adaptívne podľa morfológie cestujúcich, bezpečnostné pásy s obmedzovačom napnutia na miestach vpredu a na postranných miestach vzadu, predpínače pásov na miestach vpredu, háčiky Isofix na upevnenie detskej sedačky na postranných miestach vzadu.
Zdroj: Tlačová správa Renault Slovensko
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.