Nejlepší dvoulitr? Audi 2.0 TFSI

Jan Fiala, 14. května 2008, 16:05 Google+

Počtvrté v řadě zvolila porota ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), složená z 65 uznávaných motoristických novinářů zastupujících 32 zemí, jednotku 2.0 TFSI jako nejlepší motor se zdvihovým objemem od 1,8 do 2,0 litru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi

Audi | foto: Audi ČR

Sdílejte článek

Podle hodnocení poroty je tento motor, vyvinutý automobilkou Audi, „měřítkem účinnosti a výkonu ve své kategorii” a „znamenitým příkladem pohonné jednotky, která je tak flexibilní, že nabízí vhodné řešení pro celou řadu nejrůznějších modelů”.

Úspěšná kariéra motoru 2.0 TFSI, který kombinuje přímé vstřikování benzinu s přeplňováním turbodmychadlem, byla zahájena v létě 2004, kdy měla tato jednotka premiéru v modelu Audi A3 Sportback. Čtyřválec 2.0 TFSI byl v uplynulých čtyřech letech čtyřikrát zvolen „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year) ve své kategorii. Pro jeho kvality hovoří také skutečnost, že se pro tento motor rozhodlo již přes milion zákazníků z celého světa.

Nejnovější a nejvýkonnější varianta této opakovaně oceněné jednotky je pod kapotou nedávno představených sportovních vozů Audi TTS Coupé a Roadster, jejichž dynamika se odvíjí od úctyhodného maxima točivého momentu 350 N.m, které je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 2500 do 5000 min-1.

S největším výkonem 200 kW (272 k) dokáže tento motor v kombinaci s alternativně dodávanou dvouspojkovou převodovkou S tronic katapultovat TTS Coupé z 0 na 100 km/h za pouhé 5,2 s. Současně nabízí nízkou kombinovanou spotřebu paliva 7,9 l/100 km

Motor 2.0 TFSI se montuje také do vozů Audi TT Coupé a Roadster, S3, A4 Cabriolet a A6 nebo A6 Avant ve třech výkonových stupních 125 kW (170 k), 147 kW (200 k) nebo 195 kW (265 k).

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Nejlepší dvoulitr? Audi 2.0 TFSI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cee´d SportyWagon

Kia Cee'd nadále dominuje segmentu C

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud