Nejlepší dvoulitr? Audi 2.0 TFSI

Audi
Audi, foto: Audi ČR
Jan Fiala 14. května 2008 16:05
Sdílej:

Počtvrté v řadě zvolila porota ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), složená z 65 uznávaných motoristických novinářů zastupujících 32 zemí, jednotku 2.0 TFSI jako nejlepší motor se zdvihovým objemem od 1,8 do 2,0 litru.

Podle hodnocení poroty je tento motor, vyvinutý automobilkou Audi, „měřítkem účinnosti a výkonu ve své kategorii” a „znamenitým příkladem pohonné jednotky, která je tak flexibilní, že nabízí vhodné řešení pro celou řadu nejrůznějších modelů”.

Úspěšná kariéra motoru 2.0 TFSI, který kombinuje přímé vstřikování benzinu s přeplňováním turbodmychadlem, byla zahájena v létě 2004, kdy měla tato jednotka premiéru v modelu Audi A3 Sportback. Čtyřválec 2.0 TFSI byl v uplynulých čtyřech letech čtyřikrát zvolen „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year) ve své kategorii. Pro jeho kvality hovoří také skutečnost, že se pro tento motor rozhodlo již přes milion zákazníků z celého světa.

Nejnovější a nejvýkonnější varianta této opakovaně oceněné jednotky je pod kapotou nedávno představených sportovních vozů Audi TTS Coupé a Roadster, jejichž dynamika se odvíjí od úctyhodného maxima točivého momentu 350 N.m, které je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 2500 do 5000 min-1.

S největším výkonem 200 kW (272 k) dokáže tento motor v kombinaci s alternativně dodávanou dvouspojkovou převodovkou S tronic katapultovat TTS Coupé z 0 na 100 km/h za pouhé 5,2 s. Současně nabízí nízkou kombinovanou spotřebu paliva 7,9 l/100 km

Motor 2.0 TFSI se montuje také do vozů Audi TT Coupé a Roadster, S3, A4 Cabriolet a A6 nebo A6 Avant ve třech výkonových stupních 125 kW (170 k), 147 kW (200 k) nebo 195 kW (265 k). Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.