Počtvrté v řadě zvolila porota ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), složená z 65 uznávaných motoristických novinářů zastupujících 32 zemí, jednotku 2.0 TFSI jako nejlepší motor se zdvihovým objemem od 1,8 do 2,0 litru.
Podle hodnocení poroty je tento motor, vyvinutý automobilkou Audi, „měřítkem účinnosti a výkonu ve své kategorii” a „znamenitým příkladem pohonné jednotky, která je tak flexibilní, že nabízí vhodné řešení pro celou řadu nejrůznějších modelů”.
Úspěšná kariéra motoru 2.0 TFSI, který kombinuje přímé vstřikování benzinu s přeplňováním turbodmychadlem, byla zahájena v létě 2004, kdy měla tato jednotka premiéru v modelu Audi A3 Sportback. Čtyřválec 2.0 TFSI byl v uplynulých čtyřech letech čtyřikrát zvolen „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year) ve své kategorii. Pro jeho kvality hovoří také skutečnost, že se pro tento motor rozhodlo již přes milion zákazníků z celého světa.
Nejnovější a nejvýkonnější varianta této opakovaně oceněné jednotky je pod kapotou nedávno představených sportovních vozů Audi TTS Coupé a Roadster, jejichž dynamika se odvíjí od úctyhodného maxima točivého momentu 350 N.m, které je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 2500 do 5000 min-1.
S největším výkonem 200 kW (272 k) dokáže tento motor v kombinaci s alternativně dodávanou dvouspojkovou převodovkou S tronic katapultovat TTS Coupé z 0 na 100 km/h za pouhé 5,2 s. Současně nabízí nízkou kombinovanou spotřebu paliva 7,9 l/100 km
Motor 2.0 TFSI se montuje také do vozů Audi TT Coupé a Roadster, S3, A4 Cabriolet a A6 nebo A6 Avant ve třech výkonových stupních 125 kW (170 k), 147 kW (200 k) nebo 195 kW (265 k). Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?