Vozy z produkce skupiny PSA Peugeot Citroën jsou ekologické a spolehlivé. Politika dlouhodobě udržitelného rozvoje skupiny se soustřeďuje na tři hlavní oblasti: skleníkový efekt...
bezpečnost silničního provozu a mobilita ve městě s důrazem na snížení dopadu automobilů na životní prostředí. PSA Peugeot Citroën se účastní prvního ročníku výstavy „Planete Durale“ (Zachování planety), která se koná od 10. do 13. dubna 2008 v Paříži - vzhledem ke svému aktivnímu přístupu v tomto směru je PSA Peugeot Citroën jediným konstruktérem, který byl přizván, aby na výstavě představil svá řešení.
Na svém stánku se koncern PSA Peugeot Citroën rozhodl věnovat velký prostor modelu Peugeot 308 1.6 HDI FAP 110 k, který díky výkonnému motoru s přímým vstřikováním, nové automatizované převodovce a pneumatikám Michelin Energy Saver produkuje pouhých 120 g CO2/km. Tento rodinný vůz reprezentuje jeden z hlavních směrů strategie PSA Peugeot Citroën, kterým je neustálé zlepšování stávajících technických řešení zaměřených na snižování emisí CO2.
Exponátem, který skupina na svém stánku představuje na téma bezpečnost silničního provozu, je systém tísňového volání. Zákazníkům, jejichž vůz disponuje navigačním systémem skupiny PSA Peugeot Citroën, může být v případě nehody poskytnuta velmi účinná a cílená pomoc. Asistenční dispečink dostává informaci o krizové situaci, vůz je lokalizován a na místo je vyslána odpovídající pomoc. Tento v Evropě unikátní systém byl uveden v roce 2003 a je plně funkční v 9 státech. Do současnosti bylo funkcí tísňového volání vybaveno celkem 450 000 vozů Peugeot a Citroën.
Třetí oblastí zájmu je dosažení dlouhodobě udržitelné mobility v městském provozu. Pro připomenutí – skupina založila v roce 2000 ve Francii Institut pro město v pohybu – La Ville en Mouvement (IVM), jehož cílem je získávání podnětů, experimentální průzkum a sociální dialog na téma mobility. V kontextu sílící urbanizace umožňuje mobilita ekonomický a sociální rozvoj. Je závislá na rozmanitosti a kvalitě předkládaných řešení a současně nastoluje otázku solidarity.
Již druhým rokem je PSA Peugeot Citroën na domácí půdě i v Evropě jedničkou ve snižování emisí CO2. V roce 2007 skupina prodala celkem 1 milion vozů, které produkují méně než 140 g CO2/km. Prostřednictvím ekologických programů – Bluelion u Peugeotu a Airdream u Citroënu směřují obě značky zájem zákazníků ke koupi ekologicky šetrných vozů, které splňují daná kritéria ve třech oblastech: emise CO2, výrobní proces a míra recyklace. Zdroj: Tisková zpráva PSA Peugeot Citroën
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?