Novinka v řadě užitkových vozů Peugeot, model Bipper, přináší originální možnosti a řešení, která jsou dokonale přizpůsobena dopravní „džungli“ velkoměsta. Vůz je určen zákazníkům-profesionálům, kteří chtějí být ve své práci stále efektivnější a všestrannější.
Jak jsme již uvedli v našem článku, Peugeot připravil koncept Bipper Beep Beep. Dnes tedy přinášíme i příslušnou tiskovou zprávu přímo od zdroje. Moderní styl, robustnost a přední maska se šibalským pohledem - Peugeot Bipper je plný dobrých nápadů. Svými výraznými rysy, bezpečností, komfortem používání a vysoce kvalitními podvozkovými částmi chce oslovit podnikatele z mnoha profesních oblastí. Jeho neodolatelně sympatický vzhled inspiroval tým Style Peugeot a přivedl ho k myšlence navrhnout a realizovat Bipper „Beep Beep!“ – vůz určený profesionálům automobilového sportu.
V duchu 908 HDI FAP S vozem 908 HDI FAP slaví tým Peugeot Sport velké úspěchy. V prvním roce účasti v sérii závodů Le Mans Séries si tento speciál dojel pro šest vítězství v šesti závodech programu 2007. V legendárním závodě 24 hodin v Le Mans obsadil skvělé druhé místo. Zkušenosti, preciznost, výkonnost, vytrvalost a rychlost, to jsou kvality, které jsou týmu Peugeot Sport vlastní. Bipper „Beep Beep!“ je toho důkazem.
A můžeme najít i další body, které vozy 908 a koncept Bipper „Beep Beep!“ spojují, jako je flexibilita v provozu nebo dieselové motory vybavené technologií HDI FAP. Jejich výkonnost je pochopitelně odlišná – s rozdílem jedné nuly (700 k u prvního a 70 k u druhého zmíněného vozu). Svou kompaktností a všestranností může být Bipper „Beep Beep!“ velice užitečný v řadě situací: v závodě s časem mezi sídlem týmu Peugeot Sport ve Vélizy-Villacoublay a dodavatelem na okraji Paříže; jako zásahové vozidlo na závodních okruzích mezi servisním boxem a místem defektu na trati, atd.
Charakteristiky „Beep Beep!“ Vůz je laděn v barvách speciálu 908: boční partie matně černé, kapota a střecha červená a bílý pás, který probíhá podélně po celé délce vozu. Boky jsou ozdobeny hlavou lva ve stylu Peugeot Sport a v návaznosti na boční okna jsou na obou stranách vozu umístěna čísla 7 a 8, která připomínají vozy 908 účastnící se závodů Le Mans Séries. Speciálně barvené prosklené plochy se zlatavým nádechem jsou upravené po vzoru hledí helem pilotů. Z pohledu podvozkových částí a s ohledem na stylovou jednotnost vozu jako celku byly, ve srovnání se sériově vyráběnými vozy, provedeny následující úpravy:
Brzdy vpředu s disky o průměru 313 mm Pneumatiky Michelin Pilot Sport 225/45 R 18 na černých hliníkových kolech 18’’, jejichž design, inspirovaný disky koncepčních vozů 20Cup, je zvýrazněn decentním červeným lemem.Bipper „Beep Beep!“ je vybaven mechanikou, která byla vyvinuta pro sériové vozy – pětistupňovou manuální převodovkou (BMP5) a dieselovým motorem 1.4 HDI o výkonu 55 kW/70 k, který dosahuje točivého momentu 160 Nm při 1 750 ot./min a je opatřen filtrem pevných částic FAP. S tímto účinným motorem a optimálními aerodynamickými parametry nepřesahuje jeho spotřeba 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu a emise CO2 jsou 119 g/km. Zdroj: Tisková zpráva PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.