Poprvé v historii získaly tři modely značky Hyundai nejvyšší ocenění za bezpečnost v testech Pojišťovacího institutu pro bezpečnost na dálnicích (IIHS). V segmentu středních SUV zvítězily modely Hyundai Veracruz a Hyundai Santa Fe a ve třídě minivanů kraloval Hyundai Entourage.
Vítězné vozy potvrdily schopnost ochránit cestující v případě předního, zadního či bočního nárazu.
Hyundai Entourage, který se prodává jen v USA, získal toto ocenění již třetí rok za sebou. Všechny tři vozy obdržely maximální počet 5 hvězdiček v amerických testech NHTSA při předním a bočním nárazu.
Nejvyšší ocenění za bezpečnost IIHS na základě interních testů Institutu se uděluje vozům, které v nejvyšší možné míře chrání cestující při čelních, bočních a zadních nárazech. Celkové hodnocení každého vozidla závisí na různých parametrech, včetně zranění figurín či odolnosti struktury vozidla. Vítězné automobily musí obsahovat nejnovější technologii prevence proti nárazům, jako i elektronický stabilizační program (ESP), kterým jsou standardně vybaveny všechny tři vítězné modely Hyundai, stejně jako i 73% vozidel Hyundai prodávaných na severoamerickém trhu.
Podle IIHS „označení vítězů na základě testů ulehčuje zákazníkům identifikaci vozidel s nejvyšší celkovou ochranou bez toho, aniž by museli zkoumat a porovnávat různé výsledky crashtestů“.
„Hyundai v hodnocení IIHS získal více ocenění než BMW, Mercedes-Benz nebo Toyota,“ sdělil John Krafcik z Hyundai Motor America, vice-prezident pro strategické plánování a vývoj produktů. Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.