Poprvé v historii získaly tři modely značky Hyundai nejvyšší ocenění za bezpečnost v testech Pojišťovacího institutu pro bezpečnost na dálnicích (IIHS). V segmentu středních SUV zvítězily modely Hyundai Veracruz a Hyundai Santa Fe a ve třídě minivanů kraloval Hyundai Entourage.
Vítězné vozy potvrdily schopnost ochránit cestující v případě předního, zadního či bočního nárazu.
Hyundai Entourage, který se prodává jen v USA, získal toto ocenění již třetí rok za sebou. Všechny tři vozy obdržely maximální počet 5 hvězdiček v amerických testech NHTSA při předním a bočním nárazu.
Nejvyšší ocenění za bezpečnost IIHS na základě interních testů Institutu se uděluje vozům, které v nejvyšší možné míře chrání cestující při čelních, bočních a zadních nárazech. Celkové hodnocení každého vozidla závisí na různých parametrech, včetně zranění figurín či odolnosti struktury vozidla. Vítězné automobily musí obsahovat nejnovější technologii prevence proti nárazům, jako i elektronický stabilizační program (ESP), kterým jsou standardně vybaveny všechny tři vítězné modely Hyundai, stejně jako i 73% vozidel Hyundai prodávaných na severoamerickém trhu.
Podle IIHS „označení vítězů na základě testů ulehčuje zákazníkům identifikaci vozidel s nejvyšší celkovou ochranou bez toho, aniž by museli zkoumat a porovnávat různé výsledky crashtestů“.
„Hyundai v hodnocení IIHS získal více ocenění než BMW, Mercedes-Benz nebo Toyota,“ sdělil John Krafcik z Hyundai Motor America, vice-prezident pro strategické plánování a vývoj produktů. Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ s.r.o.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?