TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) dnes oznámila, že vyvinula robota - průvodce, jenž bude od 27. srpna tohoto roku provádět návštěvníky expozicí ve výstavní dvoraně Toyota Kaikan v Toyota City japonské prefektury Aichi.
Nově vyvinutý průvodce je schopen samostatného pohybu, sám se vyhýbá překážkám a je vybaven kloubovými prsty, aby mohl dávat autogramy. Robot je též schopen komunikovat s návštěvníky verbální formou i pomocí gest.
TMC nasazuje své technologie pro mobilitu a výrobu, které kombinuje se svým přístupem k vytváření nových věcí. Vyvíjí proto roboty „Toyota Partner“, které mají podporovat člověka v každodenním životě a napomáhat při vytváření budoucí společnosti těšící se zdraví a pohodlí. Roboty Toyota Partner se představily již v roce 2005 na pavilonu Toyota Group během světové výstavy v Aichi. TMC v mezidobí tyto roboty intenzivně vylepšovala a zaměřovala se na čtyři oblasti, kde mohou být člověku nejprospěšnější: pomoc v domácnosti, pomoc při ošetřování pacientů a ve zdravotnictví, pomoc v oblasti výroby a pomoc při osobní přepravě na krátké vzdálenosti. Nové poznatky získané používáním robota-průvodce ve výstavní dvoraně Toyota Kaikan hodlá TMC použít k dalšímu zlepšování a vývoji svých robotů.
Robot-průvodce Toyota: základní údaje Typ Model s kolečky Hlavní oblasti použití Provádění návštěvníků a podávání výkladu k exponátům Vlastnosti - Nezávislý pohyb umožňující robotovi pohybovat se k cíli a samostatně se vyhýbat překážkám - Prsty opatřené klouby umožňující robotovi dávat autogramy - Verbální komunikace umožňující robotovi komunikovat s návštěvníky - Rozpoznávání obrazu umožňující robotovi číst visačky návštěvníků a podle toho podávat příslušný výklad Výška (mm) 1 200 mm Hmotnost 60 kg
Otevírací hodiny pro návštěvníky výstavní dvorany Toyota Kaikan je v pracovní dny (Po – Pá) od 14:00, potřebný čas prohlídky cca 30 minut. Zdroj: Tisková zpráva TOYOTA MOTOR CZECH spol. s r.o.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?