HYUNDAI H-1 zelenější

Pavel Stavebník, 6. dubna 2007, 11:58 Google+

Hyundai pokračuje nejen ve vývoji a přípravě nových modelů, ale postupně inovuje i stávající. Součástí je i inovace na poli hnacích agregátů. Modely řady H-1 budou nyní vybaveny přepracovaným 2,5 CRDi VGT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
H1

H1 | foto: Hyundai Motor Czech

Sdílejte článek

Nový motor nahrazuje v nabídce turbodiesel o stejném objemu, na rozdíl od něj ale plní emisní normu Euro4. Čtyřválcový diesel s 2,5litrovým objemem je vybaven moderním vstřikovacím systémem Common Rail a VGT. Systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla už v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla lze výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Může za to nízká rychlost malého množství výfukových plynů, které je v daném okamžiku k dispozici.

Systém VGT dokáže lépe odebrat energii výfukových plynů i při jejich malém množství, a tím zvýšit schopnost akcelerace turbíny, potažmo kompresoru plnícího motor kyslíkem. Výsledkem technického zlepšení je zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu.

Nový motor v modelu H-1 dosahuje nejvyššího točivého momentu 314 Nm v rozmezí 2000 a 3000 otáček a maximálního výkonu 103 kW při 3800 otáčkách za minutu. Jeho kombinovaná spotřeba je 9,0 litru nafty na 100 km, přičemž maximální rychlost dosahuje hodnoty 163 km/h a zrychlení z místa na 100 km/h za 19,4 s.


Základní technické údaje:
Hyundai H-1
Zdvihový objem         2,5 litru
Nejvyšší výkon         103 kW
Při otáčkách         3800 min-1
Nejvyšší točivý moment         314 Nm
Při otáčkách         2000-3000 min-1
Maximální rychlost         163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h         19,4 s
Kombinovaná spotřeba paliva         9,0 l/100 km

Hyundai H-1, ceny jednotlivých verzí
H-1 3Van, rozvor 2810 mm         409 900 Kč bez DPH
H-1 3Van, rozvor 3080 mm         449 900 Kč bez DPH
H-1 6Van, rozvor 3080 mm         469 900 Kč bez DPH

Tisková zpráva Hyundai Motor CZ

foto: Hyundai CZ
Vytisknout

Diskuze: HYUNDAI H-1 zelenější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

TT

JE DESIGN Audi TT TFSI

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud