Hyundai pokračuje nejen ve vývoji a přípravě nových modelů, ale postupně inovuje i stávající. Součástí je i inovace na poli hnacích agregátů. Modely řady H-1 budou nyní vybaveny přepracovaným 2,5 CRDi VGT.
Nový motor nahrazuje v nabídce turbodiesel o stejném objemu, na rozdíl od něj ale plní emisní normu Euro4. Čtyřválcový diesel s 2,5litrovým objemem je vybaven moderním vstřikovacím systémem Common Rail a VGT. Systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla už v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla lze výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Může za to nízká rychlost malého množství výfukových plynů, které je v daném okamžiku k dispozici.
Systém VGT dokáže lépe odebrat energii výfukových plynů i při jejich malém množství, a tím zvýšit schopnost akcelerace turbíny, potažmo kompresoru plnícího motor kyslíkem. Výsledkem technického zlepšení je zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu.
Nový motor v modelu H-1 dosahuje nejvyššího točivého momentu 314 Nm v rozmezí 2000 a 3000 otáček a maximálního výkonu 103 kW při 3800 otáčkách za minutu. Jeho kombinovaná spotřeba je 9,0 litru nafty na 100 km, přičemž maximální rychlost dosahuje hodnoty 163 km/h a zrychlení z místa na 100 km/h za 19,4 s.
Základní technické údaje: Hyundai H-1 Zdvihový objem 2,5 litru Nejvyšší výkon 103 kW Při otáčkách 3800 min-1 Nejvyšší točivý moment 314 Nm Při otáčkách 2000-3000 min-1 Maximální rychlost 163 km/h Zrychlení 0-100 km/h 19,4 s Kombinovaná spotřeba paliva 9,0 l/100 km
Hyundai H-1, ceny jednotlivých verzí H-1 3Van, rozvor 2810 mm 409 900 Kč bez DPH H-1 3Van, rozvor 3080 mm 449 900 Kč bez DPH H-1 6Van, rozvor 3080 mm 469 900 Kč bez DPH
Tisková zpráva Hyundai Motor CZ
foto: Hyundai CZ
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.