HYUNDAI H-1 zelenější

Pavel Stavebník, 6. dubna 2007, 11:58 Google+

Hyundai pokračuje nejen ve vývoji a přípravě nových modelů, ale postupně inovuje i stávající. Součástí je i inovace na poli hnacích agregátů. Modely řady H-1 budou nyní vybaveny přepracovaným 2,5 CRDi VGT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
H1

H1 | foto: Hyundai Motor Czech

Sdílejte článek

Nový motor nahrazuje v nabídce turbodiesel o stejném objemu, na rozdíl od něj ale plní emisní normu Euro4. Čtyřválcový diesel s 2,5litrovým objemem je vybaven moderním vstřikovacím systémem Common Rail a VGT. Systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla už v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla lze výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Může za to nízká rychlost malého množství výfukových plynů, které je v daném okamžiku k dispozici.

Systém VGT dokáže lépe odebrat energii výfukových plynů i při jejich malém množství, a tím zvýšit schopnost akcelerace turbíny, potažmo kompresoru plnícího motor kyslíkem. Výsledkem technického zlepšení je zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu.

Nový motor v modelu H-1 dosahuje nejvyššího točivého momentu 314 Nm v rozmezí 2000 a 3000 otáček a maximálního výkonu 103 kW při 3800 otáčkách za minutu. Jeho kombinovaná spotřeba je 9,0 litru nafty na 100 km, přičemž maximální rychlost dosahuje hodnoty 163 km/h a zrychlení z místa na 100 km/h za 19,4 s.


Základní technické údaje:
Hyundai H-1
Zdvihový objem         2,5 litru
Nejvyšší výkon         103 kW
Při otáčkách         3800 min-1
Nejvyšší točivý moment         314 Nm
Při otáčkách         2000-3000 min-1
Maximální rychlost         163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h         19,4 s
Kombinovaná spotřeba paliva         9,0 l/100 km

Hyundai H-1, ceny jednotlivých verzí
H-1 3Van, rozvor 2810 mm         409 900 Kč bez DPH
H-1 3Van, rozvor 3080 mm         449 900 Kč bez DPH
H-1 6Van, rozvor 3080 mm         469 900 Kč bez DPH

Tisková zpráva Hyundai Motor CZ

foto: Hyundai CZ
Vytisknout

Diskuze: HYUNDAI H-1 zelenější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

TT

JE DESIGN Audi TT TFSI

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud