Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v prvním pololetí meziročně zvýšil o 17,9 procenta na 5,4 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Údaje rovněž ukázaly, že prodej automobilů s plně elektrickým pohonem byl v červnu poprvé vyšší než prodej naftových aut.
Celkový prodej aut v EU se v červnu meziročně zvýšil o 17,8 procenta na 1,045 milionu vozů. Automobilový trh tak v unii vykázal růst jedenáctý měsíc za sebou. Prodej se v červnu zvýšil ve všech členských zemích s výjimkou Maďarska.
Český Svaz dovozců automobilů (SDA) už dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v České republice v prvním pololetí meziročně vzrostl o 16,8 procenta na 115.548 vozů. V samotném červnu se prodej zvýšil o 9,3 procenta na 20.480 vozů.
Prodej automobilů s plně elektrickým pohonem v EU se v červnu meziročně zvýšil zhruba o dvě třetiny na 158.252 vozů. Jejich tržní podíl tak stoupl na 15,1 procenta z 10,7 procenta před rokem. Prodej naftových aut v červnu naopak o 9,4 procenta klesl a činil 139.595 vozů. Jejich podíl na trhu tím dosáhl 13,4 procenta. Nejprodávanější kategorií v EU zůstaly benzinové automobily s podílem 36,3 procenta, za kterými následovaly hybridní vozy.
V České republice prodej aut s plně elektrickým pohonem v červnu vzrostl o 4,6 procenta na 637 vozů. Byl tak výrazně nižší než prodej naftových aut, který se zvýšil o 20,5 procenta na 5038 vozů. Prodej benzinových automobilů se zvýšil o 3,7 procenta na 10.433.
V celém prvním pololetí prodej aut s plně elektrickým pohonem v Česku meziročně vzrostl o 52,6 procenta na 3008 vozů. Prodej naftových aut se zvýšil téměř o 16 procent na 27.673 vozů, prodej benzinových aut pak vzrostl o 12 procent na 60.841 vozů.
Členské země Evropské unie letos definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut v EU.
Dnešní údaje ACEA rovněž ukázaly, že jedničkou na automobilovém trhu v EU v červnu zůstal německý automobilový koncern Volkswagen, jehož tržní podíl se zvýšil na 26,1 procenta z 24,4 procenta před rokem. Česká značka Škoda, která je součástí koncernu, v červnu v EU zvýšila prodej o 28 procent na 52.981 vozů. Její tržní podíl tak stoupl na 5,1 procenta za 4,7 procenta před rokem.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.