Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v prvním pololetí meziročně zvýšil o 17,9 procenta na 5,4 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Údaje rovněž ukázaly, že prodej automobilů s plně elektrickým pohonem byl v červnu poprvé vyšší než prodej naftových aut.
Celkový prodej aut v EU se v červnu meziročně zvýšil o 17,8 procenta na 1,045 milionu vozů. Automobilový trh tak v unii vykázal růst jedenáctý měsíc za sebou. Prodej se v červnu zvýšil ve všech členských zemích s výjimkou Maďarska.
Český Svaz dovozců automobilů (SDA) už dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v České republice v prvním pololetí meziročně vzrostl o 16,8 procenta na 115.548 vozů. V samotném červnu se prodej zvýšil o 9,3 procenta na 20.480 vozů.
Prodej automobilů s plně elektrickým pohonem v EU se v červnu meziročně zvýšil zhruba o dvě třetiny na 158.252 vozů. Jejich tržní podíl tak stoupl na 15,1 procenta z 10,7 procenta před rokem. Prodej naftových aut v červnu naopak o 9,4 procenta klesl a činil 139.595 vozů. Jejich podíl na trhu tím dosáhl 13,4 procenta. Nejprodávanější kategorií v EU zůstaly benzinové automobily s podílem 36,3 procenta, za kterými následovaly hybridní vozy.
V České republice prodej aut s plně elektrickým pohonem v červnu vzrostl o 4,6 procenta na 637 vozů. Byl tak výrazně nižší než prodej naftových aut, který se zvýšil o 20,5 procenta na 5038 vozů. Prodej benzinových automobilů se zvýšil o 3,7 procenta na 10.433.
V celém prvním pololetí prodej aut s plně elektrickým pohonem v Česku meziročně vzrostl o 52,6 procenta na 3008 vozů. Prodej naftových aut se zvýšil téměř o 16 procent na 27.673 vozů, prodej benzinových aut pak vzrostl o 12 procent na 60.841 vozů.
Členské země Evropské unie letos definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut v EU.
Dnešní údaje ACEA rovněž ukázaly, že jedničkou na automobilovém trhu v EU v červnu zůstal německý automobilový koncern Volkswagen, jehož tržní podíl se zvýšil na 26,1 procenta z 24,4 procenta před rokem. Česká značka Škoda, která je součástí koncernu, v červnu v EU zvýšila prodej o 28 procent na 52.981 vozů. Její tržní podíl tak stoupl na 5,1 procenta za 4,7 procenta před rokem.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?