Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v prvním pololetí meziročně zvýšil o 17,9 procenta na 5,4 milionu vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Údaje rovněž ukázaly, že prodej automobilů s plně elektrickým pohonem byl v červnu poprvé vyšší než prodej naftových aut.
Celkový prodej aut v EU se v červnu meziročně zvýšil o 17,8 procenta na 1,045 milionu vozů. Automobilový trh tak v unii vykázal růst jedenáctý měsíc za sebou. Prodej se v červnu zvýšil ve všech členských zemích s výjimkou Maďarska.
Český Svaz dovozců automobilů (SDA) už dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v České republice v prvním pololetí meziročně vzrostl o 16,8 procenta na 115.548 vozů. V samotném červnu se prodej zvýšil o 9,3 procenta na 20.480 vozů.
Prodej automobilů s plně elektrickým pohonem v EU se v červnu meziročně zvýšil zhruba o dvě třetiny na 158.252 vozů. Jejich tržní podíl tak stoupl na 15,1 procenta z 10,7 procenta před rokem. Prodej naftových aut v červnu naopak o 9,4 procenta klesl a činil 139.595 vozů. Jejich podíl na trhu tím dosáhl 13,4 procenta. Nejprodávanější kategorií v EU zůstaly benzinové automobily s podílem 36,3 procenta, za kterými následovaly hybridní vozy.
V České republice prodej aut s plně elektrickým pohonem v červnu vzrostl o 4,6 procenta na 637 vozů. Byl tak výrazně nižší než prodej naftových aut, který se zvýšil o 20,5 procenta na 5038 vozů. Prodej benzinových automobilů se zvýšil o 3,7 procenta na 10.433.
V celém prvním pololetí prodej aut s plně elektrickým pohonem v Česku meziročně vzrostl o 52,6 procenta na 3008 vozů. Prodej naftových aut se zvýšil téměř o 16 procent na 27.673 vozů, prodej benzinových aut pak vzrostl o 12 procent na 60.841 vozů.
Členské země Evropské unie letos definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut v EU.
Dnešní údaje ACEA rovněž ukázaly, že jedničkou na automobilovém trhu v EU v červnu zůstal německý automobilový koncern Volkswagen, jehož tržní podíl se zvýšil na 26,1 procenta z 24,4 procenta před rokem. Česká značka Škoda, která je součástí koncernu, v červnu v EU zvýšila prodej o 28 procent na 52.981 vozů. Její tržní podíl tak stoupl na 5,1 procenta za 4,7 procenta před rokem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.